راهنمای خرید موبایل

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

blank

خرید با بودجه ای زیر 400 دلار

روند صعودی اخیر بازار ارز سبب شد تا بهای کالاهای دیجیتال به شکل فزاینده ای بالا رود. در این شرایط، مشاهده قیمت های بالای ده میلیون برای یک گوشی پرچمدار باعث تعجب کسی نمی شود. با این تفاسیر، می توان حدس زد که در ایران، بازار گوشی های میان رده در سال جاری فوق العاده داغ خواهد بود. ما در این نوشته بهترین گوشی های هوشمند میان رده که قیمتی در حدود 400 دلار دارند را بررسی کرده ایم. اگر قصد دارید در سال 2019 اقدام به خرید کنید، برای آن که هم از قافله ی تکنولوژی عقب نمانید و هم هزینه ی قابل توجهی نپردازید، مطالعه ی سطرهای پیش رو می تواند مفید به فایده باشد.

توجه: در این نوشته قیمت ها را با دلار ذکر کرده ایم تا در هر زمان از سال 2019 بتوانید با تبدیل ارز به ریال قیمت گوشی میان رده خود را به دست آورید.

مقدمه؛ چرا شناخت گوشی های میان رده مهم است؟

امروزه خرید گوشی هوشمند کار راحتی نیست. فارغ از بحث قیمت، تنوع طرح و عملکرد مخاطب را به فکر و تحقیق زیاد وادار می کند. برای یکی اندازه صفحه مهم است و دیگری درباره ی توان باتری حساسیت دارد. به طور مشابه، یکی حضور fingerprint sensor را مولفه ی اصلی قرار می دهد و دیگری درباره ی کیفیت و عملکرد دوربین دقیق است. ما در این نوشته، مشابه مقاله معرفی پرچمدارها[1]، سعی می کنیم مهم ترین گوشی های هوشمند میان رده سال 2019 میلادی را معرفی کنیم.

اقتصادی ترین انتخاب؛ Honor Play

در حال حاضر Honor Play اقتصادی ترین انتخاب موجود در بازار گوشی های میان رده است. این محصول صفحه وسیع 6.3-inch دارد و به واسطه حضور GPU Turbo پردازش گرافیکی قابل توجهی را ارائه می دهد. به علاوه اینکه از حضور یک بدنه ی فلزی و باتری قدرتمند هم سود می برد. اما برگ برنده ی اصلی این است که تمامی امکانات و ویژگی های مذکور در ازای پرداخت کمتر از سیصد دلار ارائه می شوند. در آخر این که اگر fingerprint sensor  و NFC برای شما مهم است، باید بگوییم که Honor Play شما را ناامید نخواهد کرد.

نگاهی به Honor 10؛ کمی گران تر از Honor Play

انتخاب دوم ما در جمع میان رده ها، Honor 10 است. این گوشی هوشمند به طور متوسط از مدل معرفی شده در بالا صد دلار گران تر است و تا سقف چهارصد دلار قیمت دارد. هر چند که Honor 10 در زمینه ی قدرت باتری و fingerprint sensor چندان قدرتمند به نظر نمی رسد اما به وضوح قدرت دوربین و پردازش بالاتری ارائه می دهد. در نتیجه، اگر کیفیت تصویربرداری برای شما مهم است و یا اینکه با اپ ها و بازی ها سر و کار دارید، Honor 10 نسبت به Honor Play انتخاب بهتری است.

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

میان رده ی اپل؛ Apple iPhone SE

در میان محصولات اپل هم آیفون میان رده یافت می شود. iPhone SE تنها آیفونی است که قیمتی زیر چهارصد دلار دارد و نسخه ای که در سال 2019 خریداری خواهید کرد، تقریبا مشابه iPhone 6S خواهد بود (نسخه ای که در 2016 منتشر شد). اگر با سیستم عامل iOS ارتباط برقرار می کنید و دوست دارید با هزینه ای معقول یک آیفون در اختیار داشته باشید، در انتخاب iPhone SE تردید نکنید. این گوشی نسبت به قیمت خود یک محصول فوق العاده توانمند است.

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

موتورولا؛ Motorola Moto G6 Plus

تقریبا تمامی فعالین عرصه ی گوشی های هوشمند اتفاق نظر دارند که Motorola Moto G6 Plus بهترین محصول این کمپانی در سری Moto G Series trio به حساب می آید. قابلیت fast-charging و دو دوربین سلفی و پشتی. طراحی مدرن گلس ال سی دی، حضور قابلیت fingerprint scanner به همراه یک باتری قابل اتکا و با دوام پیشنهاد میان رده شرکت موتورولا است.

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

رقابت اصلی این گوشی با Nokia 6 و Honor 10 است. هر دو مدل ذکر شده از Motorola Moto G6 Plus ارزان تر هستند اما قابلیت و امکانات محصول موتورولا کار را برای انتخاب سخت می کند.

زیر 200 دلار؛ Honor 8X

با انتخاب Honor 8X می توانید در خرید گوشی میان رده خود بیشترین صرفه جویی اقتصادی را داشته باشید و در سال جدید میلادی با کمتر از 200 دلار باتری خوب، صفحه با کیفیت و ظاهری فریبنده را در اختیار بگیرید.

نوکیا؛ Nokia 6.1

برای افرادی که استحکام گوشی هوشمند را اولین المان انتخاب در نظر می گیرند، محصولات نوکیا فارغ از طرح و مدل در انتخاب های بالای لیست قرار می گیرد. گزاره ی ذکر شده درباره ی این میان رده ی نوکیا هم صادق است. Nokia 6.1 از سیستم عامل Android One بهره می گیرد و از نظر توان سخت افزاری فوق العاده قدرتمند است. جالب است بدانید صفحه نمایش این مدل Full HD است.

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

نگاهی به بهترین گوشی های میان رده سال 2019

پرچمداری در بین میان رده ها؛ Xiaomi Mi A2

به ظاهر گوشی که نگاه می کنیم سخت به نظر می رسد میان رده باشد. اما این هنر Xiaomi است که پیشرفته ترین امکانات و طراحی را در قالب های ارزان و اقتصادی ارائه دهد. ناگفته پیداست که امر مذکور به لطف پایین آوردن قدرت سخت افزاری ممکن شده. سیستم عامل Android One به Mi A2 سرویس می دهد و در مجموع می توان این مدل را پرچمداری در لباس گوشی های هوشمند میان رده توصیف کرد.

برندی ناشناخته در ایران؛ Asus Zenfone 5

در بین گوشی های هوشمند، نام Asus Zenfone 5 را کمتر گفته ایم و شنیده ایم. اما به هر حال این محصول با باتری قدرتمند، بدنه فلزی، صفحه نمایشگری با مشخصات 18:9 aspect ratio یکی از بازیگران موثر کلاس میانی گوشی های امروزی است. در صورتی که قصد داشتید سراغ گوشی های این برند که سابقا لب تاب هایشان را می شناختیم بروید، باید بدانید دوربین و fingerprint قابل اتکایی ندارد.

پرچمدار دیروز، میان رده امروز

برای آخرین گوشی هوشمند میان رده سراغ Samsung Galaxy A5 رفته ایم که در دو سال پیش یک پرچم دار تازه نفس محسوب می شد و امروز یک میان رده دوست داشتنی است. طراحی فوق العاده به همراه قابلیت نمایشگر AMOLED هنوز هم محصول سامسونگ را محبوب و دوست داشتنی نگاه داشته. کافی است قصد هزینه کردن معادل ریالی 250 دلار را داشته باشید، آن گاه است که Samsung Galaxy A5 یکی از جذاب ترین گزینه ها خواهد بود.

مطالب مرتبط