ترفند, ترفند نرم افزار

ذخیره پی دی اف بدون استفاده از iBooks

blank

چگونه فایل های پی دی اف را در آیفون بدون استفاده از iBooks به وجود بیاوریم؟

شرکت اپل با هر به روز رسانی، یکسری ویژگی ها و قابلیت های نوین را به سیستم عامل ios خود اضافه می کند. چندی پیش با به روز رسانی شدن سیستم عامل iOS 9 متوجه شدیم که شرکت اپل قابلیت مفید و کاربردی ساخت فایل‌های PDF بدون استفاده از برنامه‌های جانبی، را در اختیار کاربران قرار داده است. با این قابلیت شما می توانید چیزهای متفاوت از جمله صفحات وب، یادداشت ها، عکس ها و موارد دیگر را با فرمت PDF ذخیره کنید. بنابراین در مواقعی که در حال وب گردی هستید و با مطلب مفیدی رو به رو می شوید که تمایل به ذخیره سازی و استفاده از آن ها در مواقع لزوم را دارید دیگر مشکلی نخواهید داشت.

با این وجود قابلیت کابردی ذخیره چیزهای مختلف با فرمت پی دی اف PDF که از گذشته در سیستم عامل ios وجود داشت، به نظر می رسد دارای محدودیت هایی نیز است، چرا که شما تنها قادر به ذخیره صفحات وب web page با فرمت پی دی اف PDF در iBooks هستید.

البته یک ویژگی نهان در سیتم عامل iOS 9 وجود دارد که برای اولین بار توسط آقای فدریکو Federico Viticci از MacStories اعلام شد. این ویژگی امکان اشتراک گذاری فایل های پی دی اف را بدون لزوم ذخیره سازی iBooks در برنامه های دیگر مثل Dropbox ،Mail و سایر برنامه ها ایجاد می کند.

قابلیت لمس سه بعدی برای اشتراک گذاری فایل پی دی اف بدون سیو کردن

دقت کنید، برای اینکه بتوانید بدون ذخیره سازی در iBooks فایل های پی دی اف خود را به اشتراک بگذارید باید گوشی موبایل آیفون شما از قابیلت لمس سه بعدی ۳D Touch برخوردار باشد. لمس سه بعدی فشاری را که شما به صفحه نمایشگر طی ضربه زدن وارد می کنید، اندازه گیری می کند و اگر میزان فشار انگشت شما از حد معینی بیشتر باشد قابلیت ها و دسترسی های متفاوتی در اختیار شما قرار خواهد داد.

چگونه فایل ها را با فرمت پی دی اف PDF در آیفون۶s و آیفون ۶s پلاس با قابیلت لمس سه بعدی بدون ذخیر سازی در iBooks استخراج کنیم؟

یک : برنامه مرورگر سافاری Safari دستگاه خود را اجرا کنید. و به صفحه وب webpage مورد نظر که قصد ذخیره سازی آن به عنوان پی دی اف  PDF را دارید بروید.

دو : سپس روی آیکون اشتراک گذاری share که به شکل یک جعبه به همراه یک فلش رو بالا بر روی خود است، در پایین صفحه نمایشگر ضربه بزنید.

پی دی اف | تعمیرات تخصصی ابفون

سه : حال در صفحه باز شده گزینه پرینت Print را از ردیف پایینی آیکون های موجود انتخاب کنید.

چهار : و بعد یک صفحه پیش نمایش preview پرینت که تنظیمات مختلف چاپ را نیز شامل می شود نمایش داده خواهد شد.

پی دی اف | اموزش تعمیرات موبایل

پنج : شما می توانید با ضربه زدن بر روی یک صفحه یک پیش نمایش از چاپ آن را بصورت تمام صفحه به مدت کوتاه مشاهده کنید.

شش : اکنون اگر روی آیکون اشتراک گذاری share واقع در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، می توانید صفحه مورد نظر را با فرمت پی دی اف از هر برنامه ای که تمایل داشته باشید مانند برنامه ایمیل Mail، Dropbox و غیره استخراج کنید و پس از تایید شما Yes فایل پی دی اف از برنامه انتخابی به اشتراک گذاشته می شود.(البته از همه ی برنامه ها نمی توان استفاده کرد)

پی دی اف | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

این روش نسبت به روش اولی که ابتدا ملزم به ذخیره سازی صفحه در iBooks است بسیار راحت تر است.

علاوه بر صفحات وب با استفاده از این ترفند می توانید عکس ها و یادداشت ها notes را نیز به اشتراک بگذارید.

قابلیت لمس سه بعدی امکانات بسیار و متنوعی را برای کاربران ios فراهم آورده است که متاسفانه کاربرانی که از دستگاه های قدیمی تر بدون لمس سه بعدی استفاده می کنند امکان استخراج فایل ها بدون استفاده از iBooks را نخواهند داشت.

مطالب مرتبط