ترفند اندروید

نحوه استفاده از ساعت هوشمند Android Wear با آیفون

نحوه استفاده از ساعت هوشمند Android Wear با آیفون

افراد و کاربرانی که از ساعت های هوشمند استفاده می کنند و طرفدار آنها هستند باید بدانند که ساعت اپل (Apple Watch) رابط و تجربه کاربری فوق ‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می دهند، ولی با توجه به این که قیمت این محصول بسیار بالاست، همه ی صاحبان آیفون توانایی خرید آن را نخواهند داشت. اگر شما هم جزء این گونه افراد هستید، پیشنهاد می کنیم از ساعت ‌های هوشمند اندروید مجهز به سیستم عامل Android Wear استفاده نمایید. اگر علاقمند به استفاده از این ساعت هوشمند هستید در ادامه نحوه راه ‌اندازی یک ساعت هوشمند اندروید Wear در کنار آیفون را آموزش می دهیم و نگاهی دقیق به مزایا و مشکلات آن خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

نحوه راه اندازی ساعت هوشمند اندروید با آیفون

قبل از هر چیزی و در ابتدای کار، نیاز به یک آیفون 5 یا مدل جدیدتر آن مجهز به iOS 8.2 یا بالاتر دارید تا بتوانید از ساعت Android Wear خود در کنار آن استفاده نمایید. اول از همه برای برقراری ارتباط میان آیفون و ساعت هوشمند اندروید خود باید برنامه Android Wear را روی آیفون نصب کرده و پس از نصب، برنامه را اجرا نموده و راه اندازی ساعت را طبق دستور العمل برنامه شروع کنید. ما از ساعت Moto 360 2 با اندروید5.1.1 استفاده نموده ایم و راه‌ اندازی ساعت و آماده سازی آن بسیار آسان و بدون درد سر خواهد بود.

در این شرایط به سادگی ساعت هوشمند اندروید Wear خود را به آیفون متصل نمودیم. برای تنظیمات بیشتر و انجام تغییرات می ‌توانید در برنامه Android Wear در آیفون آیکون چرخ­‌دنده را لمس کرده و وارد تنظیمات برنامه شوید. همچنین با این برنامه در آیفون می ‌توانید بدون هیچ مشکلی ظاهر ساعت خود را تغییر دهید.

محدودیت‌ های Android Wear

بعد از این که ساعت اندروید Wear خود را با آیفون راه ‌اندازی، نصب، و همگام ‌سازی شد، شاید این سوال در ذهن تان پیش آید که آیا عملکرد این دو سیستم عامل اندروید و iOS در کنار یکدیگر مشکلی یا ایراداتی به همراه ندارد؟ و یا ساعت های اندروید در کنار آیفون چه محدودیت هایی به همراه خواهد داشت؟ اگر به دنبال لیست بلندی از قابلیت ‌ها و امکانات ارائه شده از گوگل هستید، ناامید خواهید شد. متاسفانه به دلیل اکوسیستم اپل و سیاست های این شرکت برای سخت ‌افزارهای شخص ثالث، آنچه از ارتباط Android Wear با آیفون حاصل خواهد شد با ارتباط آیفون با ساعت اپل متفاوت و با امکانات کمتری همراه است، و حتی با ارتباط ساعت هوشمند اندروید Wear با یک موبایل اندرویدی برابر نیست. در واقع افزونه های برنامه Android Wear که در اندروید موجود هستند را در آیفون پیدا نمی کنید.

شاید بزرگترین ضعف Android Wear برای کاربران آیفون عدم امکان پاسخ دادن مستقیم به پیام‌ ها از خود ساعت است و ساعت هوشمند اندروید شما تنها به شما اعلان ‌های آیفون را اطلاع رسانی می کند. این طبیعی است که تمام برنامه ‌های iOS با Android Wear کار نکرده، ولی حتی برنامه ‌های معروف و اساسی مانند واتس ‌اپ، فیس‌ بوک، و حتی نقشه اپل با ساعت‌ های اندروید عملکردی بسیار محدود خواهند داشت. محدودیت‌ ها به مکالمات ساده تلفنی نیز مربوط خواهند شد و در حالی که می ‌توانید از ساعت یک تماس را پاسخ دهید یا رد کنید، ولی برای مکالمه به آیفون خود نیاز خواهید داشت. محدودیت‌ ها به اینجا ختم نشده و بر خلاف استفاده از ساعت اپل با آیفون، هیچ اطلاعاتی را نمی ‌توانید با برنامه  Health، و یا دیگر برنامه ‌های پیش ‌فرض iOS  همگام ‌سازی نمایید. البته لازم به ذکر است که برخی ساعت ‌های هوشمند اندرویدی برنامه سلامتی پیش ‌فرضی درون خود دارند که بعضی اطلاعات ساده مانند تعداد قدم‌ های برداشته شده را در اختیارتان قرار می‌ دهند.

چگونگی تنظیم ساعت جهانی و تایمر اپل واچ را مطالعه کنید.

در آخر، برخلاف ساعت اپل، شما امکان قادر به دیدن وضعیت باتری ساعت Android Wear خود در آیفون نخواهید بود.

محدودیت‌ های Android Wear

شاید برای هر کاربری این موارد بسیار منفی و بد باشد؛ ولی، همین که می توانید از ساعت هوشمند اندروید خود در کنار آیفون استفاده نمایید، یک مزیت بزرگ است، بخصوص در حالی که اپل امکان استفاده از ساعت خود (Apple Watch)  با یک موبایل اندرویدی را فراهم نکرده!

مزایایی Android Wear 

درست است که محدودیت‌ های فراوانی را بیان کردیم، ولی استفاده از ساعت هوشمند اندروید در کنار آیفون چندین مزیت دارد. شاید اولین آن‌ ها همین باشد که ساعت ‌های اندرویدی تفاوت قیمت قابل توجهی با ساعت اپل خواهند داشت. ولی یکی از برتری‌ های ساعت ‌های Android Wear نسبت به ساعت اپل وجود GPS در ساعت‌ های Sony SmartWatch 3 و Moto 360 Sport است که با دقت بالاتر هنگام فعالیت ‌های ورزشی هر دوی آنها را به جایگزین ‌های مناسبی برای Apple Watch تبدیل می کند.

برتری دیگری که کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، دست باز کاربران آیفون برای انتخاب میان چندین مدل ساعت هوشمند اندرویدی می باشد. ساعت ‌های هوشمندی از برندهای متفاوت که هر یک ظاهری منحصربفرد دارند؛ از LG Watch R تا Microsoft Band. ساعت اپل حتی با مجموعه بندهای مختلفش نمی تواند دست باز کاربر هنگام خرید یک ساعت اندرویدی را جبران نماید. در نهایت می توان به چند عملکرد ساده روی ساعت Android Wear توسط برنامه Google روی آیفون اشاره نمود. اولین آن‌ ها Rich Gmail cards است که به شما امکان آرشیو کردن یا پاسخ دادن به یک ایمیل از خود ساعت را می ‌دهد. توجه کنید که پاسخ به ایمیل ‌ها از طریق تشخیص صوت روی ساعت اندروید انجام می گردد و گوگل پس از دریافت صدای شما بلافاصله به ایمیل پاسخ خواهد داد. پس دقت داشته باشید که جمله خود را واضح و دقیق بیان نمایید.

 

مزایایی Android Wear 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *