ترفند اندروید

نحوه اتصال ایرپاد به دستگاه اندروید

نحوه اتصال ایرپاد به دستگاه اندروید

اگر دستگاه اندروید دارید، شاید با خود فکر کنید که ایرپادها نمی توانند به آن متصل شوند. نه واقعیت ندارد، البته اینطور هم نیست که براحتی ایرپاد را به دستگاه خود متصل کنید و از آن استفاده نمایید. اگر می خواهید AirPod را به اندروید متصل کنید و از ویژگی های هندزفری آن استفاده کنید، مراحل زیرا را دنبال کنید.

آیا ایرپادها با دستگاه های اندروید کار می کنند؟

دستگاه های اندروید در اصل از ایرپادها پشتیبانی می کنند. ایرپادها به سادگی هدفون های بی سیم بلوتوثی هستند که از طریق قابلیت بلوتوث قادر به تولید صدا از سایر دستگاه های مجهز به این فناوری می باشند.

آیا ایرپادها با دستگاه های اندروید کار می کنند

آیا ایرپادها با دستگاه های اندروید کار می کنند

متاسفانه، اپل عادت دارد محصولات خود را قفل کند. این امر تعامل دستگاه های غیر اپل با آنها را دشوار می کند و ایرپادها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.ویژگی های پیشرفته، مانند مکث خودکار و کنترل های لمسی این ایرپادها، با همه دستگاه های اندروید، مخصوصاً مدل های قدیمی تر کار نمی کنند. همچنین نمی توانید میزان شارژ باتری ایرپاد خود را کنترل کنید.

در عوض، برای افزودن این ویژگی ها و کنترل ها باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید. این تجربه به همان اندازه تجربه ای که استفاده از ایرپادها با آیفون و یا مک فراهم می کند، کامل و اقناع کننده نیست، اما اکثر نیازهای کاربر را رفع می کند.

اتصال AirPods به گوشی اندروید

اتصال یک جفت AirPod به دستگاه اندروید همانند اتصال هر دستگاه بلوتوث دیگر است. بنابراین قبل از شروع باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث دستگاه خود را روشن کرده اید.

در تهیه این دستورالعمل و عکس های مربوطه از گوشی سامسونگ گلکسی S20 با اندروید نسخه 10 استفاده شده است. گرچه این مراحل برای اکثر دستگاه های اندروید باید مشابه باشند، اما بسته به نوع و شکل ظاهری منوی تنظیمات اندروید در دستگاه شما، ممکن است تفاوت هایی در بخش ها و مراحل انجام کار وجود داشته باشد.

برای شروع، منوی تنظیمات اندروید خود را باز کنید و روی گزینه Connections به معنای اتصالات ضربه بزنید. این گزینه، در دستگاه شما ممکن است تحت عنوان Bluetooth مشاهده شود.

نحوه اتصال ایرپادها به دستگاه های اندروید

نحوه اتصال ایرپادها به دستگاه های اندروید

در منو Connections، روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید و مطمئن شوید که دکمه کشویی آن در وضعیت روشن قرار دارد. با این کار شما به منوی اسکن بلوتوث هدایت می شوید، جایی که لیستی از دستگاه های جفت شده قبلی و همچنین دستگاه های جفت نشده در مجاورت شما قابل مشاهده است.

در منو Connections، روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید

در منو Connections، روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید

برای جفت کردن ایرپادها، آنها را درون کیف شارژ قرار دهید، سپس دکمه Back را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید. چراغ LED کوچک داخل کیف شروع به چشمک زدن سفید می کند و این نشان می دهد ایرپادها در حالت جفت شدن هستند.

در این مرحله، از منوی جستجوی بلوتوث در دستگاه اندروید خود، ایرپادها را انتخاب کنید.

از منوی جستجوی بلوتوث در دستگاه اندروید خود، ایرپادها را انتخاب کنید.

از منوی جستجوی بلوتوث در دستگاه اندروید خود، ایرپادها را انتخاب کنید.

اکنون یک پیام روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر می شود و از شما سوال می شود که آیا می خواهید با ایرپادهای خود جفت شوید. روی OK ضربه بزنید و تصمیم خود را تایید کنید.

در منوی بلوتوث روی OK ضربه بزنید

در منوی بلوتوث روی OK ضربه بزنید

اگر روند جفت سازی موفقیت آمیز باشد، اکنون باید ایرپادهای شما به دستگاه اندروید شما متصل شده باشد.

نصب برنامه AirPods Control

تا اینجا، با جفت کردن ایرپادها با دستگاه اندروید خود تنها می توانید موسیقی گوش دهید و تماس بگیرید. اما برای فعال کردن ویژگی های پیشرفته آن، باید برنامه کنترل شخص ثالث را نصب کنید. برنامه های کنترل ایرپاد، توسط سازندگانی ایجاد شده است که به دنبال غلبه بر برخی از مشکلات استفاده از محصولات اپل با اندروید هستند.

یکی از بهترین برنامه های کنترل ایرپادها، AndroPods است که بیش از یک میلیون نصب در فروشگاه گوگل پلی دارد. در حالی که ویژگی های اساسی این برنامه رایگان است، فعال کردن ویژگی های اضافی (مانند تشخیص گوش) از طریق خرید درون برنامه های حاصل می شود.

اگر ایرپادهای شما با دستگاه اندروید شما جفت شده است، به از فروشگاه گوگل پلی بروید و برنامه AndroPods را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برای حداکثر کارایی باید، باید مجوزهای پوشش و دسترسی به مکان را تأیید کنید.برای فعال کردن ویژگی های این برنامه، در منو برنامه AndroPods، روی دکمه کشویی Activate service (فعال سازی خدمات) ضربه بزنید. همچنین روی گزینه Model ضربه بزنید و مشخص کنید از کدام مدل ایرپاد استفاده می کنید.

در منو برنامه AndroPods، روی گزینه Activate service و گزینه Model ضربه بزنید

در منو برنامه AndroPods، روی گزینه Activate service و گزینه Model ضربه بزنید

در صورت استفاده از ایرپادهای معمولی (نسخه های 1 یا 2)، در پنجره شناور Model، گزینه AirPods 1,2 را انتخاب کنید. برای کاربران AirPods Pro ، به جای آن AirPods Pro را انتخاب کنید.

در منو AndroPods در پنجره شناور Model، گزینه AirPods 1,2 را انتخاب کنید

در منو AndroPods در پنجره شناور Model، گزینه AirPods 1,2 را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین مشکلات ایرپادها در اندروید، عدم اعلان میزان شارژ و مصرف باتری است. برای فعال کردن این گزینه، روی دکمه کشویی نمایش شارژ (Display charge) ضربه بزنید و اعلان هایی که می خواهید استفاده کنید را مشخص کنید.به عنوان مثال، برای دیدن میزان شارژ فعلی ایرپادها در قالب آیکن اعلانات، روی دکمه کشویی As notification ضربه بزنید تا فعال شود.

در منو AndroPods ، روی گزینه Display charge ضربه بزنید و اعلان هایی که می خواهید استفاده کنید را مشخص کنید.

در منو AndroPods ، روی گزینه Display charge ضربه بزنید و اعلان هایی که می خواهید استفاده کنید را مشخص کنید.

سپس می توانید با ضربه زدن روی نوار کشویی کنار هر ورودی، سایر ویژگی ها را تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید موسیقی خود را پس از برداشتن ایرپاد از گوش های خود موقتاً متوقف كنید (یا اگر می خواهید وقتی آن را دوباره در گوش خود قرار دادید موسیقی از سر گرفته شود)، حتماً نوار کشویی Suspend and Resume را در بخش Ear detection (تشخیص گوش) فعال كنید.

ایرپادهای اپل از بهترین فن آوری های جدید اپل در دهه گذشته است، بنابراین اگر دستگاه اندروید دارید، می توانید از مراحل بالا استفاده کنید، ایرپادها را به گوشی اندروید خود جفت کنید و از گوش دادن به موسیقی و استفاده موثر از آن لذت ببرید. در صورتیکه ایرپاد شما عملکرد مناسبی ندارد و در میزان شارژدهی و انتقال صدا دچار مشکل شده باشد، می توانید از خدمات تعمیرات هدفون اپل کوک موبایل بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *