ترفند آیفون

تعمیر آیفون و گوشی آب خورده و تمام مطلبی که باید در رابطه با آن بدانید.

blank

آب خوردگی تلفن همراه اتفاقی است که می تواند برای همه ما اتفاق بیافتد. تمام مایعات می توانند باعث آسیب دیدگی برد الکتریکی تلفن همراه شما شود و آن را کاملا از کار بیاندازد. ما در مقالات گذشته تحت عنوان “ چطور گوشی آب خورده ام را نجات دهم؟” تمام آن کاری که به هنگام آب خوردگی گوشی خود باید انجام دهید پرداخته ایم اما در این مقاله سعی داریم تمام مطلبی که در رابطه با آب خوردگی تلفن همراه باید بدانید را بیان کنیم.

در این مقاله شما می خوانید:

دقیقا آب خوردگی گوشی چگونه تشخیص داده می شود؟

آب خوردگی گوشی چگونه به گوشی آسیب می رساند؟

در هنگام آب خوردگی گوشی باید چه کاری انجام دهیم؟

و خیلی اطلاعات دیگر….

تمام گوشی های هوشمند دارای سنسور آب خوردگی می باشند که در سراسر داخل گوشی قرار دارند . وظیفه این سنسور ها این است که مشخص کنند که آب یا مایعات دیگر با اجزای داخلی گوشی شما تماس داشته است یا خیر.

آسیبی که آیفون یا سایر گوشی ها در تماس با آب می بیند.

هنگامی که گوشی شما در تماس با آب قرار می گیرد 2 مشکل اساسی رخ می دهد. مشکل اول ایجاد اتصال کوتاه در مدار می باشد. اتصال کوتاه به این معنی می باشد که جریان الکتریکی از مسیر درست در داخل مدار منحرف شود. به عنوان مثال مدار زیر را در نظر بگیرید که جریان الکتریکی با جریان یافتن درست داخل مدار چراغ را روشن می کند. جریان از سر مثبت باطری جریان یافته و به سر منفی آن بر می گردد و این جریان به راحتی داخل مدار بر قرار می شود.

اما هنگامی که مدار با آب تماس پیدا می کند جریان منحرف می شود. آب دارای رسانایی می باشد و جریان الکتریکی مسیری که دارای مقاومت کمتر است را انتخاب می کند. بنابراین جریان از مسیر اصلی خود منحرف می شود.

برد اصلی آیفون دارای هزاران مدار پیچیده است که حتی یک قطره آب می تواند اثر بسیار مخربی در عملکرد آیفون داشته باشد. امکان اتصال کوتاه در مدار برد لاجیک می تواند آسیب های غیر قابل پیش بینی را موجب شود و نمی توان بدون معاینه دقیق مشکل را فهمید و آسیب را تشخیص داد. اتصال کوتاه در برد الکتریکی بقیه اجزا گوشی می تواند رخ دهد.

یکی ازعواقب اتصال کوتاه خالی شدن باطری گوشی می باشد. باطری گوشی موبایل شروع به داغ شدن می کند و مانند قبل دیگر شارژ نمی شود. این آسیب یکی از آسیب های رایج در هنگام آب خوردگی گوشی می باشد که اگر به آن توجه نشود باعث آسیب جدی به باطری لیتیومی داخل گوشی می شود. بقیه قسمت هایی که ممکن است آسیب ببیند جای سوکت شارژ گوشی، کابل های منعطف داخل گوشی و دکمه های مکانیکی گوشی می باشد.

مشکل دومی که در آب خوردگی برای گوشی پیش می آید، مشکلی است که شما نمی توانید آن را بلافاصله بفهمید. آب وارد شده در گوشی شروع به بخار شدن می کند و ذرات کوچک در داخل گوشی باقی می ماند  و باعث خوردگی سریع سخت افزار داخل گوشی می شود. خوردگی باعث مسدود شدن ارتباطات اصلی یا ایجاد جریان جدید نا خواسته داخل مدار می شود. در تصویر زیر عکس خوردگی و ذرات باقی مانده بر روی  قسمت های حساس اتصال برد اصلی را می توان مشاهده کنید.

blank

برای تعمیرات موبایل آب خورده با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص ما مشاوره لازم را به صورت رایگان به شما ارائه دهند.

چه کار کنیم اگر گوشی دچار آب خوردگی شد: 

آب خوردگی گوشی قبل از آن که به گوشی شما صدمه جدی وارد کند بهتر است ابتدا گوشی خود را روشن نکنید زیرا جریان داخل گوشی، هنگامی که خیس است موجب ایجاد جریان کوتاه می شود. برای قطع شدن جریان کوتاه و آسیب جدی تر اگر امکانش هست باطری را سریعا خارج کنید. هرچند در اکثر گوشی های هوشمند باطری داخل گوشی قرار دارد و کاربر نمی تواند آن را خارج کند.

دومین اقدام بعد از آب خوردگی گوشی، مراجعه سریع به یک مرکز معتبر تعمیرات موبایل می باشد که فرایند پاک کردن داخل موبایل را قبل از آسیب جدی و شروع خوردگی توسط متخصصین انجام شود.

در کوک موبایل ابتدا گوشی شما را در حالت روشن مورد بررسی قرار می دهیم و قطعاتی مانند دوربین و وای فای و… را تست خواهیم کرد سپس گوشی را باز کرده، محل دچار خوردگی را شست و شو داده شده و به جریان وصل می شود. بعد از اتصال به جریان و دنبال کردن جریان قطعاتی که دچار خرابی شده است پیدا می شود و تعویض می گردد.

مطالب مرتبط