اخبار فناوری

مجله تایمز آیفون X را در لیست 25 اختراع برتر سال 2017 قرار داد.

blank

مجله تایمز آیفون X را به عنوان یکی از 25 اختراع برتر سال 2017 معرفی کرد و به آیفون X لقب سردمدار گوشی های هوشمند Apple را داد. مجله تایمز آیفون X را به خاطر صفحه نمایش جدیدش، اپلیکیشن های واقعیت افزوده و تکنولوژی تشخیص چهره سطح بالاترین گوشی هوشمند جهان خطاب کرده است.لیست سالیانه نوشته شده توسط سردبیران مجله تایمز مطلب مربوط به آیفون X را با تیتر گوشی هوشمندِ هوشمند تر آغاز می کند.

متن اصلی با نقل قولی از معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل یعنی آقای Dan Ricco، شروع می شود. من به طراحی iphone X به عنوان چیزی که از همان روز اول می خواستیم انجام بدهیم نگاه می کنم. که بعدا در ادامه متن گفته می شود که دلیل این حرف را به خاطر کیفیت بالای این محصول به راحتی می توان فهمید.

نکات اولیه مقاله به پیچیدگی و سطح بالا بودن آیفون X اشاره می کنند؛ با صفحه نمایش OLED که ‘از لبه ای از گوشی به لبه دیگر کشیده شده است، چیپ بیونیک A11 و موتور عصبی (neural engine) آن که پردازشگر مناسبی برای واقعیت افزوده است و لنز عمق واقعی (True Depth) و سیستم تشخیص چهره که درباره آن گفته شده: دوربینی به اندازه ای باهوش که به کاربران اجازه باز کردن قفل گوشی را تنها با نگاه کردن به آن می دهد

با وجود تشریفاتی بودن این نکته که شرکت Apple آغازگر این فناوری ها نبوده ولی مقاله به این نکته اشاره میکند و توضیح می دهد که بعضی از این قابلیت ها اول در گوشی های هوشمند شرکت های Samsung و LG استفاده شده بودند.

بخش بزرگی از مقاله به نکته انتقال تمرکز آیفون X از قابلیت تشخیص اثر انگشت و دکمه ی Home به قابلیت تشخیص چهره و حرکات صورت اختصاص یافته و این تغییر را با تغییر شاخص در آیفون 7 یعنی حذف جک هدفون مقایسه می کند. مقاله در این باره مصاحبه ای با رییس ارشد طراحی اپل یعنی آقای Jony Ive را نقل قول می کند که در آن هدف اصلی شرکت را ‘نگاه به آینده’ می داند و تکیه کردن و نگه داشتن قابلیت های قدیمی برای مدت طولانی به هر قیمت را مسیری به سمت شکست می داند.

آقای Ive در توضیحاتش به قیمت 999 دلاری قیمت آیفون X اشاره می کند و می گوید، همانطور که انتظار میرود عواقب اقتصادی در قراردادن قدرت پردازشی قوی در این حجم کوچک وجود دارد.

نکته ای درباره برنامه اپل برای آیفون های آینده در هیچ کدام از دو مصاحبه گفته نشد ولی آقای Ive گفت که ما برای نسل بعدی دستگاه هایمان دید واضحی داریم و اضافه کرد که آیفون X از جهاتی پایان یک فصل است.اختراعات و نوآوری های دیگر این لیست عبارتند از: لیوان های خود گرمایشی شرکت Ember، بستنی های شرکت Halo top، آسانسور هایی که قابلیت حرکت در هر جهتی را دارند، کاوشگر مریخ شرکت NASA و فیجت اسپینر ها.

در لیست 50 ابزار موثر تاریخ مجله تایمز که در سال 2016 منتشر شد آیفون مقام نخست را به جهت همگانی کردن اپلیکیشن های موبایل کسب کرد. رتبه دیگر محصولات اپل در این لیست عبارتند از:  original Macintosh در مقام سوم، آی پاد در مقام نهم، آی پد در مقام بیست و پنجم و آی بوک در مقام سی و هشتم.

مطالب مرتبط