ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

blank

اگر شما هم از کاربران اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام از هک شدن اکانت خود در این شبکه اجتماعی جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تایید دو مرحله ای اینستاگرام

تایید هویت دو مرحله ای یا Two Factor Authentication قابلیت امنیتی است که با فعال سازی آن می‌توان از هک شدن اکانت جلوگیری نمود. قابلیت مذکور برای سرویس‌های مختلفی از جمله واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره ارائه شده است. در صورت فعال بودن تایید دو مرحله ای، اگر شخصی به پسورد اکانت شما دسترسی داشته باشد، قادر به لاگین شدن در اکانت شما نخواهد بود. چرا که علاوه بر وارد کردن پسورد نیاز است تا با استفاده از یک روش دیگر، نسبت به تایید هویت خود اقدام کند.

همانطور که در فوق هم به آن شاره داشتیم، اینستاگرام قابلیت تایید دو مرحله ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در واقع این قابلیت یکی از ترفندهای اینستاگرام به شمار می‌رود. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام” بهترین ترفندهای اینستاگرام را خدمتتان معرفی کردیم. همچنین در مقاله “آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام” روش حذف اکانت اینستاگرام را برای کاربران این شبکه اجتماعی شرح دادیم. حال در این مقاله قصد داریم تا به آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام بپردازیم.

فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

به منظور فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود اجرا کرده و به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید. سپس در گوشی‌های اندرویدی آیکون به شکل سه خط و در دستگاه‌های آی او اسی آیکون به شکل چرخ دنده را به منظور ورود به صفحه تنظیمات لمس نمایید. حال در صفحه نمایان شده گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کرده و پس از آن با لمس گزینه Require Security Code آن را در حالت فعال قرار دهید.

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

 

در صورتی که شماره تماس خود را در اینستاگرام تایید نکرده باشید، از شما خواسته می‌شود تا شماره خود را وارد کنید. پس از آن گزینه Next را لمس نمایید. بدین ترتیب یک پیامک حاوی کد امنیتی برایتان ارسال خواهد شد. کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کرده و مجددا گزینه Next را لمس کنید.

پس از فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام، علاوه بر وارد کردن پسورد هنگام لاگین کردن به اکانت خود، نیاز است تا کد امنیتی که به شماره شما پیامک می‌شود را هم وارد کنید. حال در برخی از مواقع ممکن است قادر به دریافت پیامک نباشید. در چنین شرایطی اینستاگرام 5 کد امنیتی بکاپ یا Backup Code در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها جهت لاگین به اکانت خود استفاده کنید.

 بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا جهت دسترسی آسان و سریع، این کدهای بکاپ را کپی و ذخیره کرده و یا نسبت به ضبط اسکرین شات از آن‌ها اقدام نمایید. در صورتی که با روش گرفتن اسکرین شات در اینستاگرام آشنایی ندارید، می‌توانید به مطالعه مقاله “4 روش برای ضبط اسکرین شات از استوری اینستاگرام” بپردازید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام پرداختیم. فعال کردن این قابلیت در اینستاگرام بسیار آسان و ساده بوده و کاربران دستگاه های اندرویدی و آی او اسی می‌توانند به راحتی با طی کردن مراحل ذکر شده در فوق نسبت به فعالسازی تایید دو مرحله ای اکانت اینستاگرام خود اقدام نمایند.

مطالب مرتبط