ترفند اندروید

پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید یا آیفون

blank

اگر در پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید یا آیفون خود مشکل دارید؛ یا هنگام جست وجو در لپ تاپ خود نمی‌توانید مک آدرس آن را پیدا کنید، در اینجا به چندین روش مختلف، به دست آوردن مک آدرس گوشی اندروید و آیفون و لپ تاپ ویندوزی و مک اپل را توضیح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید یا آیفون

روش راحت و سریع

اگر از گوشی یا تبلتی استفاده می‌کنید که نسخه اندروید آن 5 به بالا ( 5، 6، 7، 8 و…) است:

  • به قسمت تنظیمات (Settings) گوشی بروید.
  • بر روی علامت ذره‌بین در بالای صفحه تنظیمات ضربه بزنید یا در نسخه‌های 7 و 8 اندروید نوار جست وجو در بالای صفحه تنظیمات را لمس کنید.
  • عبارت «MAC» را بنویسید. روی نتیجه جست وجو ضربه بزنید.
  • عبارت نوشته شده در قسمت «آدرس MAC» ( به انگلیسی «MAC Address» ) مک آدرس گوشی اندروید شماست.
پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید یا آیفون

به دست آوردن مک آدرس

روش همیشگی برای پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید

در این قسمت به آموزش روشی برای به دست آوردن مک آدرس در گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید می‌پردازیم که برای همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌ها با هر نسخه اندرویدی قابل استفاده خواهد بود. این آموزش 4 مرحله دارد که در ادامه خواهد آمد.

مرحله 1

قسمت «تنظیمات» در گوشی اندروید خود را باز کنید. از چند روش می‌توانید به تنظیمات (به انگلیسی Settings دسترسی داشته باشید. دو روش را در اینجا مرور می‌کنیم.

  • صفحه را به پایین بکشید تا قسمت اعلان‌ها (notifications) باز شود. سپس روی قسمتی که به شکل چرخ دنده (در برخی گوشی‌ها به شکل آچار) است ضربه بزنید.
  • در روش دوم می‌توانید به فهرست برنامه‌های موجود در گوشی خود مراجعه کنید و قسمت «تنظیمات» را پیدا کنید و سپس وارد آن شوید.

مرحله 2

وقتی تنظیمات را باز کردید به انتهای آن بروید و عبارت «درباره تلفن» را پیدا کنید و وارد آن شوید. اگر از تبلت استفاده می‌کنید عبارت «درباره تبلت» نوشته شده است. اگر از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید، باید عبارت‌های «About Phone» یا «About Tablet» را مشاهده کنید. در بعضی گوشی‌ها از جمله سامسونگ عبارت «درباره دستگاه» (About Device) نوشته شده است.

توجه: ممکن است قسمت About Phone در صفحه اصلی تنظیمات نباشد. در این صورت آخرین گزینه در صفحه تنظیمات را باز کنید تا در آنجا به قسمت «درباره تلفن» دسترسی پیدا کنید.

مرحله 3

حالا گزینه «وضعیت» ( به انگلیسی «Status» ) را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.

مرحله 4

وقتی به صفحه status وارد شدید، به دنبال عبارت «آدرس MAC» در زبان فارسی و عبارت «Wi-Fi MAC address» در زبان انگلیسی بگردید. عبارتی که مجموعه‌ای از اعداد و حروف (12 کاراکتر) است، مک آدرس گوشی اندروید شماست.

آموزش تصویری به دست آوردن مک آدرس در گوشی آیفون

پیدا کردن مک آدرس آیفون کار راحتی است. 4 مرحله ساده برای به دست آوردن مک آدرس آیفون و آیپد وجود دارد که در اینجا مرور می‌کنیم.

مرحله 1

به قسمت Settings (تنظیمات) بروید.

مرحله 2

گزینه «General» (عمومی) را پیدا کنید و آن را لمس نمایید.

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

مرحله 3

به دنبال قسمت «About» (درباره) بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

مرحله 4

پس از وارد شدن به قسمت About در فهرستی که مشاهده می‌کنید عبارت «Wi-Fi Address» را پیدا کنید. عبارتی متشکل از 12 کاراکتر در مقابل آن وجود دارد که همان مک آدرس آیفون یا آیپد شما خواهد بود.

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

آموزش پیدا کردن مک آدرس در لپ تاپ و کامپیوتر

اگر می‌خواهید مک آدرس لپ تاپ خود را پیدا کنید در ادامه به آموزش به دست آوردن مک آدرس در ویندوز و مک او اس ایکس (MAC OS X) پرداخته‌ایم.

آموزش پیدا کردن مک آدرس در ویندوز 10، 8، 7

در اینجا به 3 روش برای به دست آوردن مک آدرس در لپ تاپ و کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز می‌پردازیم.

روش اول

  • محیط cmd (Command Prompt) را باز کنید. برای این کار می‌توانید دکمه ویندوز استارت (علامت ویندوز) را روی کیبورد فشار دهید. سپس عبارت «cmd» را تایپ کنید و اینتر (Enter) را بزنید.
  • حالا در صفحه cmd باز شده (صفحه سیاه) عبارت «getmac» را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • در اطلاعات نمایش داده شده، اولین مجموعه عدد و حروفی که زیر ستون «Physical Address» وجود دارد مک آدرس لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی شما خواهد بود.
به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

روش دوم

  • به کنترل پنل (Control Panel) بروید. برای این کار می‌توانید دکمه ویندوز استارت را روی کیبورد فشار دهید. عبارت «control panel» را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • حالا باید یکی از عبارت‌های «Network and Sharing Center» یا «View network status and tasks» را روی صفحه ببینید. روی هرکدام که در صفحه موجود بود کلیک کنید.
  • حالا در صفحه جدیدی که باز می‌شود، قسمت «View your active networks» در میانه‌های صفحه دیده می‌شود. در همین قسمت در مقابل کلمه «Connections» عبارتی آبی وجود دارد که با توجه به نوع اتصال اینترنت می‌تواند متفاوت باشد و احتمالا مانند «Local Area Connection» یا «Ethernet» یا نام وای فای (Wi-Fi) خواهد بود. روی این قسمت آبی کلیک کنید.
  • در پنجره‌ی باز شده روی قسمت «Details» کلیک کنید.
  • عبارت نمایش داده شده در مقابل ردیف « Physical Address» مک آدرس لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی شما خواهد بود

 

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

به دست آوردن مک آدرس

.

روش سوم

  • محیط cmd را باز کنید ( در روش اول توضیح داده شد )
  • عبارت « ipconfig /all» را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • در لیست نمایش شده به دنبال نام کانکشن اینترنت خود بگردید.
  • در ردیف مربوط به «Physical Address» در زیر کانکشن فعال اینترنت، می‌توانید مک آدرس لپ تاپ خود را پیدا کنید. این مک آدرس از 12 کاراکتر شامل عدد و حرف تشکیل شده است.

پیدا کردن مک آدرس در مک او اس ایکس (MAC OS X)

  • System Preferences را باز کنید.
  • قسمت «Network» را انتخاب نمایید.
  • در ستون سمت چپ، شبکه‌ی اینترنتی را که به آن متصل هستید پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.
  • در گوشه‌ی سمت راست روی قسمت «Advanced» کلیک کنید.
  • در پایین صفحه در قسمت مربوط به «Wi-Fi address» مک آدرس لپ تاپ مک خود را پیدا خواهید کرد.

امیدواریم این آموزش به اندازه کافی به شما در پیدا کردن مک آدرس گوشی یا لپ تاپ کمک کرده باشد. اگر نتوانستید مک آدرس موبایل یا لپ تاپ خود را به دست آورید، مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

چنانچه احتیاج به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط بر قرار نمایید.

مطالب مرتبط