ترفند اندروید

لاک شدن icloud چیست

blank

لاک شدن icloud چیست که در این مقاله به صورت تصویری آن را بررسی می کنیم.

با توجه به آخرین تدابیری که شرکت اپل در مورد اپل آیدی ها در نظر گرفته، به محض آن که آی پی شناسایی شده را تشخیص دهد که برای منطقه ای غیر مجاز مانند ایران است، فوراً دستور Disable شدن اپل آی دی و لاک شدن icloud را اجرایی میکنند.

درابتدا قصد توضیح آن را داریم که آیکلود در چه حالاتی لاک میشود و چگونه و در چه شرایطی میتوان آن را آنلاک و در چه حالتی از دسترسی خارج میشود، یکی از حالاتی که آیکلود شما لاک میشود، هنگامی است که شما اکانت و پسوورد اپل آیدی خود را فراموش کرده اید، یکی از حالاتی است که شما برای آنلاک آن به مشکل خواهید خورد. به این نکته توجه داشته باشید که قفل اپل آیدی و قفل شدن آیکلود با هم بسیار متفاوت هستند. توضیح در باره آیکلود را میتوانید اینجا ملاحظه کنید. آیکلود یک حالت امنیتی برای شما فعال میکند تا شحص دیگری اجازه دسترسی به گوشی را نداشته باشد، همچنین هنگامی که شما گزینه Find My iPhone را فعال کنید، دسترسی برای فقط برای شما امکان پذیر است و دسترسی برای ریستور کردن گوشی و یا اضافه یا پاک کردن اطلاعاتی از گوشی به جز وارد کردن پسوورد آیکلود را به شما نمیدهد. این دلیل برای امنیت بالای آن میباشد که در بعضی مواقع نیز باعث دردسر برای مردم ایجاد میکند و لاک شدن iCloud را در پی دارد که همین امر منجر به مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون برای حل مشکل می گردد. در دامه قصد آن را داریم که به شما روش حذف این قفل را توضیح بدهیم.

لاک شدن icloud چیست

همانطور که پیشتر گفته شد از جمله اتفاقات افتاده این است که شخصی به گوشی شما دسترسی پیدا کند و قصد ریستور کردن دستگاه شما را داشته باشد، این امر بدان معناست که شما قصد باید رمز آیکلو را وارد کنید، این امر امکان پذیر نیست مگر از طریق ریکاوری مود؛ این امر نیز باعث آن میشود که هنگام اکتیو کردن گوشی نیاز به اپل آیدی و پسوورد باشد که در اصطلاحات عامیانه قفل آیکلود میباشد. در این حالت صفحه ای مانند تصویر زیر ایجاد میشود که شما باید اپل آیدی و پسوورد خود را وارد کنید و در غیر این صورت شما اجازه رفتن به مرحله بعد را ندارید. این اتفاق زمانی است که شما یا از آکلود بیرون نرفته بودید یا به دلیل روشن بودن Find My iPhone مجبور به بردن دستگاه به ریکاوری مود هستید این اتفاق می افتد، در این حالت اگر شما گزینه از دست دادن گوشی خود را در Find My iPhone را زده باشید و همچنین اعلام برای دزدیده شدن گوشی را کرده باشید و به هیچ عنوان گوشی شما قابل دسترس نخواهد بود مگر با وارد کردن پسوورد آیکلود شما این کار میسر خواهد شد. در صورت فراموش شدن این اکانت نیز در صورتی که این اقدامات گفته شده اتفاق نیوفتده باشد شما میتوانید از طریق خود کمپانی نیز برای دریافت اکانت آیکلود اقدام کنید که برای این حالت عددی نزدیک به 400 دلار از شما دریافت میگردد، پس حتماً اپل آیدی و پسوورد و اطلاعات وابسته به آن مانند تاریخ تولد، سوالات امنیتی و ایمیل بکاپ را حتماً نزد خود نگه دارید، چون در صورت فراموشی باعث دردسر شما میشود.

لاک شدن icloud چیست

حال به بررسی این که در چه حالاتی میتوان برای رفع آیکلود اقدام کرد، و همچنین کدام یک از شرایط قفل آیکلود قابل باز شدن و کدام یک به هیچ عنوان قابل دسترسی نیست با ما همراه باشید.

در ابتدا اگر شما به مالک قبلی یا اطلاعات اپل آیدی خود دسترسی دارید، ابتدا باید به سایت iCloud مراجعه کنید و با وارد کردن اپل آیدی و پسوورد آن وارد شوید و بعد از آن میتوانید وارد قسمت Find My iPhone شوید، بعد از تاییدیه اپل آیدی شما در قسمت ALL Devices میتوانید دستگاههایی که با این اپل آیدی ست شدند را مشاهده کنید در این حالت شما میتوانید دستگاه مد نظر خودتان را حذف کنید و با کلیک بر Remove from account این اتفاق رخ میدهد. به همین راحتی شما توانستید مشکل لاک شدن iCloud خود را حل کنید، به این نکته توجه فرمایید که اگر گوشی را به صورت دست دو خریداری میکنید حتماً درخواست خروج از آیکلود را از فروشنده خواستار شوید و همچنین از کسی که خریداری میکنید حتماً راه ارتباطی داشته باشید. به همین دلایل بالا که گفته شد و در بعضی مواقع نیز به دلیل عدم ارتباط و یا سینک نشدن اطلاعات با سرور آیکلود، هنگامی که شما گوشی خود را ریستور میکنید بعد از آن در خواست اپل آیدی و آیکلود را  مشاهده میکنید و شما را به دردسر می اندازد.

در حالت بعدی شما به اپل آیدی و یا شخصی که از آن گوشی را خریداری کرده اید دسترسی ندارید در این قسمت حالت هایی اتفاق افتاده که ممکن است در بعضی از موارد گوشی شما آنلاک شود، اما مستلزم شرایط خواص میباشد. که به بررسی آن میپردازیم.

حالت اول:

در این حالت مراکزی وجود دارد  که شما با ارائه دادن سریال گوشی و یا imei خود میتوانید اقدام کنید برای باز کردن قفل آیکلود خود، با خریداری یک الکانت( همان طوری مه در بالا گفته شد مبلغی نزدیک به 400 دلار هزینه را در برمیگیرد) میتوانید درخواست برای آنلاک آیکلود خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که این اتفاق برای هنگامی است که شما یا مالک قبلی در رابطه با Lost Mode در Find My iPhone را فعال نکرده باشد در صورت این اقدام در پیدا کردن گوشی خود، این امکان به هیچ عنوان امکان پذیر نمیباشد و همچنین باید به فراموشی اطلاعات داخل گوشی اطمینان پیدا کرد. در عکس زیر حالاتی که میتوان برای خرید اکانت آیکلود اقدام کرد را مشاهده کنید.

لاک-شدن-icloud

حالت دوم:

در ایت قسمت چند ترفند برای توضیح برای از بین بردن قفل در حالت لاک شدن iCloud را خدمت شما ارائه میدهیم هرچند که این ترفندها نیز ممکن است در بعضی حالات نیز مورد تایید قرار نگیرند و نتیجه مثبت دریافت نکنید.

برای ios های9 و قبل از آن:

این حالت برای زمانی است که شما در مراحل ابتدایی گوشی بعد از انتخاب زبان و کشور مد نظر هستید، و بعد از طی این مراحل شما وارد قسمت انتخاب wifi Network هستید، این حالت شما با فشردن دکمه هوم در پایین صفحه قسمتی را مشاهده میکنید که در آن در رابطه با Wifi Setting میباشد و با کلیک برآن و انتخاب ‘i’ میتوانید به وارد کردن اینفو در رابطه با wifi  اقدام کنید و صفحه مانند شکل زیر را مشاهده میکنید و با انتخاب بر روی DNS آنچه داخل آن نوشته شده است را پاک کرده و این آدرس را وارد کنید: 104.155.220.58 این آدرس سرور برای زمانی است که شما ساکن خاورمیانه هستید و سپس گزینه Back و Done را انتخاب کنید. در این حالت قسمتی که برای آیکلود از شما اپل آیدی و پسوورد میخواست را میتوانید Skip کنید و باید جمله ای مانند: You have successfully connected to my server را مشاهده کنید در این حالت شما با موفقیت توانستید قفل آیکلود را دور بزنید.

لاک-شدن-icloud2

همچنین میتوانید از طریق خود منوی آیفون یا آیپد خود گوشی را ریست کنید و در بخش wifi  روی قسمت پروکسی کلیک کنید و در بخش port عدد 8888 را و در بخش Server یک شماره 15 رقمی به دلخواه انتخاب کنید ( بهتر است دو عدد یکسان و همچنین پشت هم کنار یکدیگر قرار نگیرند) سپس بازکردید به صفحات قبل و Next را انتخاب کنید.

لاک-شدن-icloud3

همه راهنمایی بالا که خدمتتون ارائه کردیم وابسته به شرایط مساعدی برای این کار است، برای مثال یکی از شرایط برای حل شدن این مسئله باید ایران از لیست سیاه تحریمات این کمپانی بیرون بیاید. و همچنین این شرایط برای زمانی است که گوشی شما بالا بیاید و تا حدی قابل استفاده شود ولی آیکلود به صورت کامل حذف نمیشود.

برای ios های 10:

برای آنلاک آیکلود در ios های 10 به بالا بهترین راهی که میتوانیم برای شما پیشنهاد کنیم استفاده از برنامه Doulci Activator است که برای نسخه ios 11.3 نیز یک نسخه بتا ارائه داده است که در این حالت متاسفانه به صورت قطعی و 100% نمیتوان نظر داد. شیوه کار هم بدین شکل است که شما وارد کردن Serial Number و یا imei  دستگاه خود میتوانید به آنلاک گوشی بپردازید. ولی برای این امر باید هاست های کامپیوتر را برای تغییر DNS مربوطه را نیز برای انجام این امر در اختیار برنامه قرارد دهید همانند ios های قدیمی که به صورت دستی DNS را تغییر میدادیم در این حالت برنامه برای شما این کار انجام میدهد، همچنین برای این که آدرس هاست خود را در pc بدانید به آدرس c:\windows\system32\drivers\etc بروید حال در صورت نیاز آدرس سرور را تغییر دهید و با اتصال به کاپیوتر و شرایط ذکر شده میتوانید گوشی خود را آنلاک شده دریافت کنید. .

طبق آپدیت جدید برای پروفایل ها و ipsw شرکت اپل، به نظر میرسد که ارور 1009 را برداشته اند و به جای آن فناوری تشخیص آی پی جایگزین آن شده است، به همین دلیل به محض آن که گوشی یا تبلت خود را از طریق iTunes آپدیت کنید با لاک شدن iCloud یا از عدم توانایی در فراهم سازی گوشی دم میزنند در این حالت پیشنهادی که برای همراهان کوک موبایل داریم این است که تنها راه حل برای رفع این مشکل استفاده از VPN میباشد. به خاطر همین مسائل گفته شده احتمال از کار افتادن اپل آیدی ها یا لاک شدن icloud در این حالت بسیار بالاست و تفاوتی هم ندارد که این اپل آیدی را خودتان ساخته اید یا از اپل آیدی های کارتی استفاده میکنید؛ دقیقاً هنگامی که آی پی دستگاه شما شناسایی شود دستور عدم دسترسی و توانایی استفاده صادر میگردد. برای حل این مشکل تا کنون تنها راه حل،استفاده از VPN در هنگام استفاده از iTunes در هر مرحله ای از کار که هستید و همچنین در قسمتهایی از گوشی که دسترسی اپل آیدی بیشتر است مثل app store و یا در iCloud و در کل این قسمتها حتماً اتصال به فیلتر شکن را حفظ کنید. همین طور هنگامی که قصد برای ساخت اپل آیدی جدید دارید، به این نکات توجه کنید که در اولین اتصال VPN  کانکت باشد و همچنین در قسمت اتصال به iTunes برای ثبت این که تاییدیه اپل آیدی را بگیرید، این اتصال ادامه پیدا کند؛ به طور کلی اگر با این مسئله در رابطه با وصل بودن VPN مشکلی ندارید، در هر زمان استفاده از اپل آیدی از مرحله ساخت تا انجام هر امری در این رابطه از فیلتر شکن استفاده کنید. تنها دلیل استفاده از VPN این است که ما آیپی اتصال به iTunes و یا app store را تغییر دهیم تا هم بتوانیم دسترسی به این قسمتها را داشته باشیم و هم از Disable شدن اپل آیدی و لاک شدن icloud جلوگیری کنیم. دلیل این اتفاق تنها به خاطر تحریمات جدید این کمپانی به کشور عزیزمان است. پس میتوان تنها راه حل این مسئله را استفاده از vpn هنگام ست کردن اپل آیدی تا اطلاع ثانوی دانست.

سوالات متداول- لاک شدن آی کلود

1- چگونه قفل iCloud را برداریم؟

در صورتی که مالک قبلی دستگاه وجود ندارد. باید با شناسه Apple خود وارد iCloud.com شوند. به Find My iPhone بروند، سپس روی همه دستگاهها کلیک کنند، این گزینه در بالای صفحه دیده می شود. از انجا دستگاهی را که به شما فروخته اند انتخاب کرده و قفل iCloud را باز کنند.

2- آیا می توان قفل آیفون قفل شده iCloud را باز کرد؟

امکان برداشتن قفل و یا آنلاک کردن iCloud وجود دارد و به طور قطع می توان از قفل فعال سازی iCloud عبور کرد اما باز کردن «قفل» به طور کامل امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر، اگر دستگاه را دوباره تنظیم یا به روز کنید، آی کلود دوباره قفل می شود.

3- آیا واقعا راهی برای باز کردن قفل iCloud وجود دارد؟

هیچ راهی برای قفل فعال سازی iCloud وجود ندارد. هر کسی که پیشنهاد می کند می تواند قفل فعال سازی را با پرداخت هزینه باز کند و آن دور بزند، یک کلاهبردار آشکار است. هیچ وسیله شناخته شده ای برای دور زدن یا باز کردن قفل فعال سازی وجود ندارد.

4- آیا با تنظیم مجدد و بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند قفل iCloud را باز کرد؟

بدون داشتن شناسه Apple ID و رمزعبور نمی توانید قفل آی کلود را باز کنید. بدون خروج از سیستم iCloud نمی توانید آن را بازنشانی کنید و برای ورود دوباره به آی کلود باید رمز ورود به AppleID که در حال حاضر در iCloud روی آن وارد شده است، را داشته باشید. با بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن دستگاه، قفل آی کلود باز نمی شود.

5- چرا آی کلود گوشی آیفون من قفل شده است؟

قفل آی کلود، یک لایه امنیتی است که توسط اپل طراحی شده است تا از گوشی های کاربران در برابر سرقت تلفن هایشان محافظت کند و اینکه سارقان نتوانند از آن استفاده کنند و یا دوباره آن را بفروشند. به همین ترتیب، کسی نمی تواند قفل آی کلود را باز کند، مگر اینکه مالک اصلی تلفنی باشید که قفل فعال سازی را درست وارد کرده باشید.

6- چگونه می توانم آیفون دزدیده شده خود را از iCloud قفل کنم؟

حالت «Lost Mode» یا قفل صفحه نمایش گوشی خود را فعال کنید. برای انجام این کار، در Find My iPhone در iCloud.com، روی همه دستگاهها کلیک کنید، سپس دستگاهی که می خواهید در حالت Lost Mode قرار دهید یا قفل کنید، را انتخاب کنید. اگر همه دستگاه ها را نمی بینید، به این دلیل است که قبلاً دستگاهی را انتخاب کرده اید.
2- روی حالت Lost Mode یا قفل صفحه کلیک کنید.
3- دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و گوشی خود را قفل کنید.

7- چگونه حساب iCloud خود را با حذف یا غیرفعال کردن Apple ID خود غیرفعال کنیم؟

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
1- به وب سایت حساب اپل بروید و به حسابی که می خواهید حذف کنید وارد شوید.
2- به پایین صفحه بروید. و روی گزینه درخواست برای غیر فعال سازی اکانت خود ضربه بزنید.
3- روی لینک آبی رنگ «درخواست حذف حساب شما» کلیک کنید و ادامه دهید.
4- با اطمینان از اینکه از تمام داده های خود بکاپ گرفته اید، مراحل توصیه شده اپل برای حذف را دنبال کنید.
5- دلیل حذف خود را انتخاب کنید، سپس روی “continue” کلیک کنید.

8- آیا با غیر فعال کردن حساب آی کلود دسترسی به داده های گوشی ام محدود می شود؟

غیرفعال کردن حساب خود، به جای حذف، همچنان دسترسی به داده ها و خدمات شما را محدود می کند، اما به این معنی است که می توانید در هر زمان بدون از دست دادن خریدها یا سابقه خود دوباره آن را فعال کنید.

9- چگونه وقتی گوشی آیفون من قفل است می توانم آن را به تنظیمات کارخانه ببرم؟

با نگه داشتن همزمان دکمه خواب / بیدار و دکمه هوم، گوشی تلفن شما هارد ریست می شود. دکمه ها را نگه دارید تا عبارت «Connect to iTunes» روی صفحه ظاهر شود. در کامپیوتر، گزینه «Restore» را از صفحه iTunes انتخاب کنید. با این کار تمام داده ها از تلفن شما پاک می شوند.

10- آیا کسی می تواند قفل گوشی آیفون دزدیده شده من را باز کند؟

فرد سارق نمی تواند بدون رمز عبور شما قفل تلفن شما را باز کند. می توانید به وب سایت Find My iPhone بروید و مکان گوشی آیفون یا آیپد گمشده خود را پیدا کنید. برای اینکه دزد از دستگاه شما استفاده نکند، آن را در حالت «Lost Mode» قرار دهید. با این کار همه اعلان ها و هشدارهای موجود در آن غیرفعال می شود.

مطالب مرتبط