ترفند اندروید

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در اندروید

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر جدید در اندروید

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در اندروید به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

اسکرین رکوردر یا ویژگی ضبط از روی صفحه نمایش اندروید یک روش عالی و به ویژه ایمن برای ضبط محتوا در صفحه شما است.در صورت نیاز به ضبط آنچه در صفحه نمایش شما اتفاق می افتد، برنامه از پیش نصب شده و در واقع داخلی Screen Recorder اندروید می تواند بسیار مفید باشد. در این مقاله نحوه استفاده از این ویژگی آورده شده است. با کوک موبایل همراه باشید.

واقعیت: صفحه گوشی هوشمند می تواند اطلاعات حساس زیادی را نشان دهد. به همین دلیل استفاده از برنامه های شخص ثالث می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، اینکه گوگل در سیستم عامل اندروید خود یک رکوردر قرار داده است، اقدام بسیار مفیدی است.

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در اندروید

حتماً تا کنون نام برنامه Google Recorder را شنیده اید، در این اپلیکیشن امکان ضبط صدای گوگل با قابلیت جستجو و ویرایش صدا برای کاربر فراهم شده است. همچنین اسکرین شات در اندروید که کار گرفتن عکس فوری از روی صفحه را انجام می دهد. اگرچه ممکن است نام ها بسیار شبیه به هم باشند، اما بهتر است بدانید که این چیزی کاملا متفاوت است برنامه Screen Recorder در واقع به شما امکان می دهد تمام اتفاقات روی صفحه، اعم از تصویری و صوتی، را ضبط کنید.

اندروید 11 اولین نسخه سیستم عامل تلفن همراه گوگل است که از برنامه اسکرین رکوردر داخلی یا همان ضبط کننده صفحه نمایش برخوردار است. منظور از برنامه داخلی این است که خود سیستم عامل این برنامه را از پیش نصب کرده است و نیازی به مراجعه به فروشگاه گوگل پلی و دانلود نمی باشد. اگر دستگاه اندروید شما مجهز به نسخه اندروید 11 و بالاتر باشد، می توانید براحتی از این قابلیت استفاده کنید.

چگونه با Screen Recorder جدید اندروید کار کنیم؟

کار خود را با رفتن به منوی تنظیمات سریع شروع کنید. انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید، تا این منو بازشود. اگر اولین بار است که می خواهید از برنامه اسکرین رکوردر در دستگاه اندروید خود استفاده کنید، در ابتدا این ویژگی وجود نخواهد داشت، و باید اضافه شود.

روی آیکن چرخ دنده در پایین سمت راست آن منو ضربه بزنید.

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در اندروید

روی آیکن چرخ دنده در سمت راست Screen Recorder ضربه بزنید.

تنظیمات سریع حاوی پنجره ای است که در آن می توانید از قسمت تنظیمات گوشی خود چندین گزینه تنظیمات را به آن اضافه کنید تا دسترسی فوری به آنها فراهم شود. اگر در این لیست گزینه ای وجود دارد که کمتر از آن استفاده می شود، می توانید آن را با یک گزینه پر کاربرد جایگزین کنید. به عنوان مثال، می توانید آیکن Theme Dark را به این منو اضافه کنید.

آیکن Screen Recorder را پیدا کنید و آن را به قسمت بالای منو بکشید

آیکن Screen Recorder را پیدا کنید و آن را به قسمت بالای منو بکشید

آیکن Screen Recorder را پیدا کنید و آن را به قسمت بالای منو بکشید. همان جایی است که آیکن های فعال شما قرار دارند.

شروع ضبط با Screen Recorder اندروید

طبق آنچه که در بالا اشاره شد، باید در پنجره تنظیمات سریع، آیکن Screen Record را داشته باشید. اکنون می توانید به سادگی و خیلی راحت از آن استفاده کنید و اتفاقات روی صفحه گوشی خود را ضبط کنید.برای شروع ضبط، وارد صفحه مورد نظر شوید و روی آیکن اسکرین رکوردر ضربه بزنید. منوی زیر را دریافت خواهید کرد که حاوی گزینه های مختلفی است که خصوصاً گزینه اول کاملاً مهم می باشد. اگر می خواهید از ضبط خود برای آموزش استفاده کنید، گزینه اول (Record Audio) را انتخاب کنید که صدا را از طریق میکروفون ضبط می کند. گزینه بعدی، صدا و تصویر روی صفحه نمایش گوشی شما را ضبط می کند. برای مثال اگر شما در حال بازی کردن با دستگاه خود هستید و می خواهید صحنه ها و قسمت هایی از بازی را ضبط کنید بهتر است این گزینه را انتخاب کنید.

با ضربه روی گزینه Start در سمت راست صفحه، ضبط شروع می شود

با ضربه روی گزینه Start در سمت راست صفحه، ضبط شروع می شود

با ضربه روی گزینه Start در سمت راست صفحه، ضبط شروع می شود و شروع ضبط از روی صفحه با نمایش یک اعلان به شما اطلاع داده می شود. با شروع ضبط یک آیکون قرمز رنگ در بالا وسط صفحه ظاهر می شود.

برای متوقف کردن ضبط، روی آیکن قرمز رنگ ضربه بزنید.

برای متوقف کردن ضبط، روی آیکن قرمز رنگ ضربه بزنید.

برای متوقف کردن ضبط، می توانید روی همین آیکن ضربه بزنید. با ضربه روی این آیکن ضبط شما انجام می شود، و یک اعلان به شما نشان داده خواهد شد، که می پرسد می خواهید با ضبط خود چه کاری انجام دهید. می توانید آن را از طریق گزینه های اشتراک اندروید به اشتراک بگذارید، آن را حذف کنید یا در یکی از برنامه های پخش کننده مورد نظر خود مشاهده کنید.

ضبط محتوا در برنامه Screen Recorder

ضبط محتوا در برنامه Screen Recorder

یکی از ویژگی های مهم برنامه داخلی Screen Recorder ضبط محتوا ایمن از روی صفحه گوشی شماست. از آنجا که این یک برنامه مخصوص خود سیستم عامل است، دیگر نگران حریم خصوصی خود نخواهید بود.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در اندروید

  1. blank آتی گفت:

    من در حین تماس تلفنی ریکورد اسکرین کردم و ضبط میکروفن و رسانه هر دو فعال بود ولی الان فیلمو که میبینم صدا توش نیست چچرا؟ یعنی این برنامه نمیتونه صدای تماس تلفنی که رو ایفن حرف زده شده رو ضبط کنه؟

    1. blank تیم تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. باید در قسمت تنظیمات اسکرین رکوردر، میکروفن و صدا رو روی حالت فعال تنظیم کنید تا صدا ضبط شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *