ترفند, ترفند آیفون

آموزش مقدماتی آیفون – Sounds و Haptics

blank

کاربرن آیفون ها می توانند صداها و اعلان هایی را که حین دریافت تماس، متن، پست صوتی، ایمیل، یادآوری و … می شنوند، تغییر  داده و یا آنها را خاموش کنند.در مدل هایی از دستگاه های اپل که از قابلیت Haptics پشتیبانی می کنند،  پس از انجام برخی از اقدامات، مانند باز کردن نمایش امروز توسط کاربر، بازخورد لرزشی تقریبا قوی و ناگهانی احساس می شود. مدل های iPhone X ،iPhone 8 ،iPhone 8 Plus ،iPhone 7 ،iPhone 7 Plus از قابلیت Haptics پشتیبانی می کنند.

تنظیم صدا یا همان Sounds در آیفون

برای تنظیم مواردی مانند زنگ خورها و زنگ های هشدار(آلارم)، تنظیمات و الگوهای موجود برای ویبره رفتن گوشی و همچنین زنگ ها و هشدارهای برنامه ها  بایستی به مسیر زیر بروید:

Settings > Sounds & Haptics (در مدل هایی از دستگاه های اپل که در بالا لیست شده است)

Settings > Sounds (در مدل هایی به غیر از مدل های لیست بالا)

تنظیمات صدای آیفون

تنظیمات صدای آیفون

در مورد گزینه ی اول، کاربر از طریق این مسیر می تواند مواردی چون رینگتون و زنگ های هشدار، تنظیمات و الگوهای ویبره و ارتعاش و همچنین تنظیمات ولوم را به انجام برساند.

تنظیمات الگوهای ارتعاش

برای آن که بتوانید الگویی دلخواه برای ویبره رفتن گوشی تعریف کنید بایستی از طریق مسیر Settings > Sounds & Haptics و یا Settings > Sounds  به بخش صداهای آیفون رفته و سپس یک مورد را از لیست Sounds and Vibrating Patterns انتخاب کنید. برای انتخاب یک الگوی خاص که به صورت شخصی سازی شده درست شده است، روی عبارت “Vibration” ضربه بزنید. برای بی صدا کردن موقتی تماس های ورودی، هشدارها و آلارم های گوشی، قابلیت Do not Disturb را فعال کنید. در پست “قابلیت های مخفی آیفون” به تفصیل در مورد شخصی سازی ویبره ی آیفون صحبت شده است.

 

خاموش/ روشن کردن بازخورد لمسی (haptic feedback)

برای این منظور می بایست به آدرس Settings > Sounds & Haptics بروید.

blankنکته: اگر زمانی که انتظار دارید با ورود هر پیام، تماس دریافتی و هشدارها صدای نوتیفیکشن را بشنوید و با این حال گوشی سایلنت است، باید فعال بودن Do not Disturb را کنترل کنید. برای این منظور مرکز کنترل را باز کنید و آنگاه ببینید که آیا Do not Disturb روشن است یا خیر؟  اگر می بینید که آیکون the Do Not Disturb button  که مرتبط با Do not Disturb است، برجسته و رنگ آن متفاوت است باید روی آن ضربه بزنید تا این قابلیت را خاموش کنید. (هنگامی که Do not Disturb  روشن است، آیکون  the Do Not Disturb button در نوار وضعیت آیفون ظاهر می شود.)

مطالب مرتبط