ترفند آیفون

۵ قدم تا آیفون ایمن تر

blank

آیفون تان را با چند اقدام ساده ،ایمن  کنید…

 به نظر شما آیفون تان چقدر ایمن است؟ آیا باورتان می شود که گوشی موبایل آیفون شما حتی زمانی که در دستان شما قرار دارد و یا زمانی که آن را روی میز قرار داده اید و یا حتی زمانی که در حال شارژ است می تواند بسیاری از اطلاعات شما را فاش سازد؟!

این اطلاعات می تواند شامل عکس های شخصی شما، اطلاعات مالی تان و یا هر اطلاعات دیگری باشد. برای اینکه بتوانید از آیفون خوددر بالاترین سطح ایمنی استفاده کنید، لازم است پنج نکته ی زیر را با هم مرور کنیم:حواستان باشد هر نکته ای که اینجا می خوانید باعث می شود آیفونتان ایمن تر شود و از این طریق می توانید از داده های خود بیشتر و بیشتر محافظت نمایید. لازم نیست که هر پنج نکته را پیاده سازی کنید، در قدم اول لازم است انتخاب کنید که با کدام یک از این روش ها برای ایمن تر کردن آیفون خود راحت ترید و همان راه حل را پیاده سازی کنید تا نوبت به قدم های بعدی برسد.همه چیز به شما بستگی دارد که کدام نکته را انتخاب و اجرا کنید. همچنین شما می توانید برای خرید قطعات موبایل آیفون به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و قطعه اصل و اورجینال خود را سفارش دهید.

۵ نکته که نمی گذارد آیفون تان رازهایتان را فاش سازد…

نکته ی اول:پسوردی قوی برای کد چهار رقمی آیفون تان انتخاب کنید.

آسانترین و بهترین راه برای حفاظت از داده هایتان استفاده از پسوردی قوی تر به جای استفاده از یک کد چهار رقمی برای رمز آیفون تان است. بهتر است پسورد شما ترکیبی از حروف، اعداد و سمبل ها باشد. خیلی خوب است که بلافاصله پس از قفل شدن آیفون تان، دستگاه درخواست ورود رمز دهد. هر چه این فاصله کوتاه تر باشد آیفونتان ایمن تر خواهد ماند. به عنوان یک گزینه ی انتخابی، می توانید گزینه ی “Erase Data” را فعال سازید. در این صورت پس از ده بار وارد کردن اشتباهی پسورد، تمام اطلاعات درون آیفون شما به صورت خود به خودی پاک می شود.در مورد فعال ساختن گزینه ی “Erase Data”  بای به خاطر داشته باشید که در صورت پاک شدن اطلاعات، این اطلاعات برای ابد پاک خواهند شد و شما دیگر به هیچ روش قادر نخواهید بود آن ها را بازگردانی کنید.

۵ قدم تا آیفون ایمن تر

 خوب برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟ به نظر می رسد که بهترین روش این است که پسوردی را انتخاب کنید که آن را فراموش نمی کنید.

 چگونه باید این کار را انجام دهید؟ برای آن که احتمال حدس زدن پسورد خود را کاهش دهید،باید پسوردی پیچیده تر را انتخاب کنید.می توانید به setting  و پس از آن به Passcode  رفته و گزینه ی Reqire Passcode:immediately  را انتخاب کنید و Simple Passcode :off  را نیز انتخاب کنید.

نکته ی دوم: اطلاع رسانی های زمان قفل صفحه را خاموش کنید.

هر پسوردی، حتی قوی ترین آنها اگر روی صفحه نمایش نشان داده شود به راحتی فاش می شود. پیام ها، ایمیل ها و اطلاعات دیگری که درون اپلیکیشن های گوشی قرار دارد می توانند شامل اطلاعات حساسی باشد.هرچه آیفون تان اطلاعات کمتری را از برنامه های شما روی صفحه قفل شده نشان دهد، ایمنی آیفون تان بالاتر است.

 خوب برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟ اجازه ندهید افراد غریبه، بتوانند اطلاعات روی گوشی در حالت قفل را ببینند.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟ به Setting  بروید، به Passcode  بروید ،  به بخش Allow Access when locked  بروید و آیکن آن را غیر فعال کنید.

نکته  ی سوم: تایید دو مرحله ای برای  اپل آی دی و iCloud  را فعال سازید.

تنها یک نگاه  عالی است، اما دو تا خیلی بهتر است. دلیل اینکه می گوییم تایید اپل آی دی و iCloud خود را دو مرحله بسازید نیز در همین جمله نهفته است.زمانی که شما از تایید دو مرحله ای استفاده می کنید روی دو دستگاه مطمین می توانید وارد شوید، هر کدام از این دستگاه ها می توانند کدهای چهار رقمی را به عنوان پسورد بپذیرند. این کدهای چهار رقمی توسط پیامک دریافت می شوند.پس از آن که تایید دومرحله ای را برای اپل آی دی خود نصب کردید، برای ورود به برنامه های آی تیونز، آی کلاد ،آی بوکز و هر برنامه ی دیگری که نیاز به اپل آی دی دارد می بایست این کد چهار رقمی که به عنوان پسورد شما شناخته شده است را  وارد سازید.

خوب برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟باید اجازه دسترسی هر کسی غیر از خودتان را به اکانت اپل تان بگیرید.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟ به سایت https://appleid.apple.com/ مراجعه کنید و سپس به manage your apple ID  رفته و به قسمت Password and Security  بروید و two-step verification  را فعال سازید.

نکته ی چهارم: Siri  را هنگام قفل بودن گوشی غیر فعال سازید.

 با استفاده از این کار می توانید جلوی فعال شدن  Siri را زمانی که گوشی قفل است بگیرید.این که زمانی که آیفون تان قفل است جلوی فعال شدن سیری با گفتن Hi Siri  را بگیرید بسیار به ایمن شدن آیفونتان کمک می کند.حواستان باشد Siri با صدای هر کسی فعال می شود و نمی تواند صدای صاحبش را تشخیص دهد.

۵ قدم تا آیفون ایمن تر

خوب برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟ باید امکان استخراج داده با استفاده از Siri  را بگیرید.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟به setting  بروید و این مراحل را طی کنید:

“Settings” –> “Passcode” (or “Touch ID and passcode”) –> “Allow access when locked” section –> “Siri: off” and “Settings” –> “General” –> “Siri” –> “Allow “Hey Siri”: off

نکته ی پنجم: همگام سازی خودکار، iCloud  را خاموش کنید.

همانطوری که می دانید بیشتر تصاویری که با آیفون تان می گیرید در آی کلاد شما ذخیره می شود و به راحتی می تواند از آی کلاد شما فاش شود. شاید برخی از افراد تصور کنند که تنها با پاک کردن عکس ها از ایفون بتوان مساله را حل کرد. اما باید بدانید بعد از همگام سازی اطلاعات با آی کلاد پاک کردن عکس ها، تنها آنها را به صورت محلی پاک می کند. داده هایی که درباره آنها حرف می زنیم، شامل هر گونه اطلاعاتی است که تصورش را می کنید. تمامی عکس ها ، ویدیوها، پیام ها، مخاطبان، نوشته ها و اسناد شما، در همین زمره می گنجند.تا زمانی که شما همگام سازی خودکار را خاموش نسازید ، این اطلاعات به صورت خودکار با آی کلاد شما همگام می شود.

خوب برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟باید همگام سازی خودکار اکانت آی کلادتان توسط سرورهای اپل را غیرفعال کنید.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟

Go to “Settings” –> “iCloud”

مطالب مرتبط