اخبار فناوری

گفتگوي ترامپ و كوك درباره تجارت جهاني و حريم خصوصي

گفتگوي ترامپ و كوك درباره تجارت جهاني و حريم خصوصي

آقای کوک مدیر عامل کمپانی اپل و رئیس جمهور ترامپ راجع به جنگ های تجارت جهانی، حریم خصوصی کاربران و تکنولوژی های عظیم  با هم گفتگو می کنند

برای دو مدیری که تا به حال هیچ زمینه ی همکاری مشترکی نداشتند قطعا به چندین جلسه برای بحث و گفتگو میان این دو نیاز است و همچنین باید گفت که این دو نفر هر دو در پی گرفتن امتیازاتی از یکدیگر هستند. در این میان ترامپ خواستار این است که تمامی گوشی ها و محصولات شرکت اپل در داخل خاک آمریکا تولید شود، در حالی که آقای کوک مدیر عامل اپل می خواهد که محصولات و تجارت این شرکت ملعبه ی دستی برای اعمال فشار های سیاسی و اقتصادی از طرف آمریکا بر کشور چین نباشد.

تعرفه واردات كالا به آمريكا

بر طبق گزارشات خبرگزاری رویترز دیروز در جلسه ای که میان آقای کوک و ترامپ برگذار شد آقای ترامپ تهدیداتی کرد در مورد اعمال تعرفه های ۲۵ درصدی بر دیگر محصولات کشور چین که به امریکا وارد خواهند شد، بحث صورت داد و بر اساس گزارشات حتی محصولات شرکت اپل که از کشور چین داخل خاک امریکا می شوند شامل پرداخت این تعرفه های ۲۵ درصدی خواهند شد که این عمل باعث می شود شرکت اپل زیر فشار قرار بگیرد و مجبور شود به صورت تمام و کمال محصولات خودش را در خاک ایالات متحده تولید کند. همچنین برا اساس گزارش کارشناسان اگر به طور مثال iPhone X شامل تعرفه ی ۲۵درصدی جدید و مالیات ها شود قیمت خرده فروشی آن ۱۶۰ دلار افزایش خواهد یافت.

گوگل: امنیت ملي ایالات متحده به دليل جایگزین اندروید هوآوی در خطر است

علاوه بر این ها مسائل دیگر نیز در این جلسه مطرح شد. به گفته ی سخنگوی کاخ سفید، جود دایر، ترامپ وآقای کوک، در مورد”تجارت، سرمایه گذاری در ایالات متحده ی آمریکا، مهاجرت و حفظ حریم خصوصی” بحث کردند. این روز ها موضوع حریم خصوصی یک بحث داغ است که از طرف دولت فعلی آمریکا با شرکت های مثل گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون در میان است که از طرف قانون گذاران آمریکای مورد هجوم قرار گرفته است. اما اعضای پارلمان کشور آمریکا می گویند قانون ها و تصمیماتی که جدیدا اعمال می شود باعث می شود که کمپانی های بزرگ از هم بپاشند و به کمپانی ها و شرکت های کوچکتر تبدیل شوند. این نمایندگان نگران قدرتی هستند که این کمپانی های بزرگ می توانند در دست بگیرند و اقتصاد کل کشور را به طور کامل تحت الشعاع قرار دهند. در همین حال آقای کوک این قضیه را قبول ندارد و می گوید شرکت اپل تنها سهم متوسطی از بازار گوشی های هوشمند دارد و شامل این حرف ها نمی شود.

تاثير روابط آمريكا و چين بر روي شركت اپل

علاوه بر تلاش های صورت گرفته برای مقاومت در برابر افزایش های قیمت گوشی های شرکت اپل، مدیر عامل اپل آقای کوک در پی متقاعد کردن ترامپ برای افزایش حجم همکاری های بین آمریکا و چین است. بر طبق گزارشات خبرگزاری بلومبرگ کارشناسان اقتصادی می گویند سهام داران شرکت اپل بعد ار خوابیدن شور و هیجان این قضایا شاهد بد رفتاری های مالی از طرف دولت امریکا خواهند بود.

گفتگوي ترامپ و كوك درباره تجارت جهاني و حريم خصوصي

گفتگوي ترامپ و كوك درباره تجارت جهاني و حريم خصوصي

بیرون بردن پروسه کارخانه های تولیدی اپل از چین زمان بر است. تحلیلگران اوراق بهادار می گویند که اگر جنگ تجاری و اقتصادی میان چین و امریکا پایان بپذیرد سهام شرکت اپل حدود ۲۵ درصد شاهد افزایش قیمت خواهد بود. همچنین تحلیلگران خاطر نشان کرده اند که با به پایان رسیدن جنگ اقتصادی میان امریکا و چین احتمالا سهام های کمپانی اپل برای مدت زمان کوتاهی در زیر سایه ی رکود قرار خواهد گرفت.

به یاد داشته باشید در حالی که محصولاتی مثل ipad و iphone در سراسر دنیا محصولاتی آمریکایی شناخته می شوند اما حقیقتا توسط شرکت ها و کارخانه هایی در سراسر چین تولید می شوند و با توجه به همه ی این مسائل واقعا باید اظهار کرد که اپل نیازمند زمان زیادی خواهد بود که خط تولید تمامی قطعات مورد نیازش را دوباره در آمریکا راه اندازی کند .

مطالب مرتبط