اخبار فناوری

گوگل: امنیت ملي ایالات متحده به دليل جایگزین اندروید هوآوی در خطر است

گوگل مي گويد امنیت ملی ایالات متحده به دليل جایگزین اندروید هوآوی در خطر است؟

گوگل می گوید که جایگزین اندروید هوآوی می تواند برای امنیت ملی ایالات متحده خطرناک باشد

هوآوی با در نظر داشتن شرکت های آمریکایی که بتواند از هوآوی در مقابل تصمیم ترامپ دفاع کند، توانست یک متحد در گوگل بیابد. طبق گزارش The Financial Times، گوگل در مورد این که دور نگاه داشتن هوآوی از زنجیره تامین ایالات متحده می تواند برای امنیت ملی این کشور زیان آور باشد، به کاخ سفید شکایت کرده است. یک منبع سه گانه به این انتشارات گفته است که گوگل از دولت ایالات متحده تقاضا کرده که بدون گرفتن اجازه از مقامات به تامین هوآوی ادامه دهد. قرار گرفتن هوآوی در لیست تحریم وزارت بازرگانی به این معنا است که هوآوی بدون داشتن مجوزی که از طرف دولت ایالات متحده صادر شده باشد، نمی تواند از نرم افزار های آمریکایی استفاده نماید. رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است که هوآوی را به خاطر تهدیدات امنیتی در این لیست قرار داده است، اما همچنین گفت که که این تولید کننده گوشی می تواند یک موضوع بحث و چانه زنی برای داشتن شرایط بهتر با چین در صحبت های تجاری آینده بین این دو کشور باشد.

علت مخالفت گوگل

گوگل در مورد جایگزین اندروید که هوآوی ادعا کرده کار آن به پایان رسیده است، ابراز نگرانی کرده است. این شرکت در مورد نسخه اصلاح شده اندروید تولید شده توسط هوآوی که در مقایسه با سرویس Google Play می تواند در مقابل هکر ها آسیب پذیر تر باشد، نگران است. یک سری اسکرین شات گرفته شده از یک فایل حق اختراع توسط هوآوی در آلمان می تواند سیستم عامل جدید هوآوی را نشان دهد. یک منبع نزدیک به صحبت های گوگل با دولت ترامپ تلاش کرده تا این اعتراضات را روشن سازد. او می گوید که گوگل نگران این است که دو نسخه از اندروید وجود داشته باشد، یکی نسخه اصلی اندروید که توسط گوگل مجوز آن داده می شود و دیگری اندروید ساخته شده توسط هوآوی. اندروید دوم ذکر شده دارای مشکلات بیشتری خواهد بود و می تواند هدف هکرها قرار بگیرد.

سيستم عامل جديد هوآوی جايگزين اندوريد

چین با لیست سیاه خود به مبارزه ادامه می دهد

در این گزارش ذکر شده است که گوگل به دولت ترامپ گفته است که اگر از این تحریم مستثنا نشود، درخواست دارد تا مهلت 90 روزه که به هوآوی داده شده برای بازه طولانی تری تمدید گردد. اداره امنیت و صنایع (BIS) وزارت بازرگانی نگهبان حقیقی لیست تحریم ها می باشد و بیانیه ای را منتشر کرده که در آن نام گوگل ذکر نشده و اشاره کرده است که BIS به طور معمول به “سوالات شرکت ها در مورد دامنه الزامات قانونی پاسخ می دهد”.

تمام این داستان ها در مورد هوآوی بر اساس قانونی در چین است که به این دولت کمونیست اجازه می دهد تا شرکت های چینی از طرف وی اطلاعات را جمع آوری نمایند. مقامات ایالات متحده در مورد گوشی ها و تجهیزات شبکه های هواوی ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است شامل وسیله ای پنهانی باشد که اطلاعات مهم و حساس را به پکن ارسال می نماید. مدیر عامل هوآوی همواره این اتهامات را انکار کرده است.

در این بین، چین نیز لیست سیاه خود را که شامل نام شرکت ها و افرادی که اجازه تجارت با شرکت های چینی از جمله هوآوی را ندارند، درست کرده است. در حالی که هنوز چین اعلام نکرده است که نام کدام شرکت ها در این لیست قرار داده شده، تصمیم گرفته تا این کار را در آینده ای نزدیک انجام دهد. انتظار می رود که نام گوگل و بقیه شرکت هایی که با آن همراه شده اند تا تجارت خود را با هوآوی به پایان برسانند در این لیست قرار داده شود. وزیر بازرگانی چین گفت که این لیست شامل شرکت ها و افرادی است که تهدید یا تهديدات احتمالی علیه امنیت ملی چین داشته باشند و به زودی نام شرکت های قرار گرفته شده در لیست و مقیاس هایی که این کشور برای برخورد با آن ها در نظر گرفته، به زودی اعلام می گردد.

مطالب مرتبط