اخبار فناوری

نسل دوم AirPod های اپل و فروش كمتر از انتظار

نسل دوم AirPod های اپل و فروش كمتر از انتظار

نسل دوم AirPod های اپل در سه ماهه اول سال از فروش مورد انتظار، ضعیف تر عمل کرده اند

AirPod های اپل با داشتن بیشتر از 50 درصد از سهم بازار در دسته بندی هدفون های کاملا وایرلس، به سلطنت خود ادامه می دهند. اگر چه، نسل دوم این لوازم فرعی بسیار محبوب، به سهم در حال حاضر بسیار زیاد اپل، چیزی اضافه نکرده است. بر طبق اطلاعاتی که توسط Counterpoint Research(از طریق 9to5Mac) عمومی شده است، با وجود راه اندازی آخرین نسخه از AirPod ها در طی سه ماهه اول سال، “سهم اپل از بازار نسبت به آن چیزی که در سه ماهه قبلی دیده شد، تغییری نکرده است و با وجود ارائه نسل دوم AirPod های خود در رشد کردن، شکست خورده است.” البته، AirPod های جدید توسط این غول تکنولوژی تا روز بیستم ماه مارس، یعنی تا اواخر سه ماهه اول سال، معرفی نشده بود.

Apple Airpod 3 امسال با یک ویژگی جالب و جدید پا به بازار می گذارد

در نسل دوم AirPod ها، تراشه W1 که در نسخه اول به کار رفته بود، با تراشه H1 برای اتصال پذیری بهتر با بلوتوث جایگزین شده است. همچنین مقدار استفاده از باتری کاهش یافته، که به کاربران اپل اجازه می دهد تا زمان گفتگو به اندازه 50 در صد بیشتر شارژ داشته باشند، و همچنین به کاربران اجازه می دهد تا در هنگام گوش دادن به موسیقی تقریبا با سرعتی دو برابر بین دستگاه های مختلف همانند آیفون یا آی پد جا به جا شوند. Siri نيز می تواند با گفتن جمله سلام Siri (Hey, Siri) احضار گردد. این به روز رسانی همچنین جعبه جدیدی برای AirPod ها نیز به ارمغان آورده است که به صورت وایرلس شارژ می شود. در مدل های پیش رو 2019 آیفون که طبق شایعات می توانند شارژ برعکس داشته باشند، قاب جدید می تواند بر پشت یکی از این آیفون ها قرار داده شود تا شارژ گردد. البته، این به قیمت کم شدن شارژ گوشی میزبان می باشد.

دلايل عدم فروش زياد نسل دوم AirPod ها

Counterpoint متذکر شد که با توجه به افزایش فروش ها که باعث خالی شدن انبار ها شد، فروش نسل اول AirPod ها بیشتر از مورد انتظار بوده است. بعضی از این فروش ها می تواند به دلیل سردرگمی مشتریان در مورد این موضوع باشد که فکر می کردند این مدل در مقابل آب مقاوم است و از گیره ای بهره می برد که باعث می شود محکم در گوش قرار بگیرند. این شایعات و دیگر شایعات در مورد قابلیت مراقبت های بهداشتی برای این هدفون و رنگ جدید مشکی قبل از پرده برداری از نسخه جدید به خوبی مورد تبلیغ قرار گرفته بود. آن طور که از آب در آمد، این ها قابیلت هایی هستند که در نسل سوم این AirPod ها که بعد تر در همین سال ارائه می شوند، وجود دارند. به احتمال زیاد، از خرید AirPod های جدید دست کشیده اند و منتظرند تا نسخه جدیدتر آن عرضه شود.

Samsung Galaxy Buds به سامسونگ کمک کرده است تا برای اولین بار در رده دوم قرار بگیرد

نموداری که توسط Counterpoint ارائه شده بود، مقدار در صد های واقعی را در خود جای نداده بود، اما کاملا مشخص است که AirPod های اپل با تفاوت خیلی زیادی نسبت به جایگاه دوم یعنی Samsung Galaxy Bud در رتبه اول قرار دارند. هدفون های وایرلس سامسونگ زود تر در همین سال ارائه شده اند و به کسانی که سری گوشی های Galaxy S10 را خریده اند، داده شده است. ضمنا، این ارتقا، تا 30 ماه ژوئن ادامه داشته است. Galaxy Buds جایگزین Gear IconX در خط تولید سامسونگ شده اند و به این شرکت کمک کرده اند تا از Jabra برای اولین بار عبور کرده و به رتبه دوم برسند. Jabra Elite Active 65t در رتبه سوم قرار دارد.

نسل دوم AirPod های اپل و فروش كمتر از انتظار

نمودار سهم هر كمپاني در بازار

اقدامات ديگر شركت ها

اواخر امسال، باید شاهد ورود دو غول در این رقابت باشیم. هم آمازون و هم مایکروسافت قصد دارند تا هدفون های بلوتوث خود را امسال ارائه نمایند. آمازون گفته است که این وسیله با Alexa جفت می شود و صدای بهتری خواهد داشت و قیمت آن از AirPod های اپل کمتر خواهد بود. Surface Bud های مایکروسافت نیز Cortana را در خود پیاده سازی کرده اند.

Counterpoint می گوید که در طی اولین سه ماهه امسال، تعداد چیز هایی که به آن هدفون های واقعا وایرلس می گوید، به 17.5 میلیون واحد رسیده است. این مقدار نسبت به سه ماهه چهارم سال 2018، 40 در صد رشد داشته است. این بسیار شگفت انگیز است، زیرا سه ماهه چهرام سال 2018 شامل فصل خرید است.

مطالب مرتبط