اخبار فناوری

جنگ اپل- کوآلکام آیا باعث مرگ 5G در آیفون بعدی خواهد شد؟

blank

کوآلکام تامین کننده یکی از مهمترین قطعات آیفون برای شرکت اپل بوده است اما پس اختلافات مالی بین دو شرکت در سال گذشته میلادی این همکاری به پایان رسید و اپل اینتل را جایگزین کوآلکام کرد. قطعا این جایگزینی پیامدهای مثبت و منفی بسیاری برای هر دو شرکت و همچنین مخاطبین اپل خواهد داشت ولی ما به هیچ وجه تصور نمی کردیم یک پیامد منفی بزرگ به این زودی خود را نشان دهد. با توجه به اینکه اینتل کار در حوزه بازی تلفن همراه را متوقف کرده است و اینکه اینتل اظهار کرده است که در حوزه 5G تلفن همراه ورود نمی کند ما را نگران می کند.

اینتل به طور رسمی عنوان کرده است که همچنان به تولید مودم های 4G ادامه خواهد داد و قصد ندارد دیگر در حوزه 5G تلفن همراه ورود کند. زیرا برنامه ی این شرکت برای عرضه در سال 2020 چیده شد بود اما با به مشکل خوردن در این پروژه آن را متوقف کرد اینتل اظهار داشته که همچنان در زیرساخت 5G سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به مودم 5G برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دیجیتال نیاز دارد.

اینتل در بیانیه خود به اپل یا کوآلکام اشاره‌ای نکرده، اما زمان اعلام آن قطعا تصادفی نبوده است. و قطعا عدم حضور در آیفون بعدی باعث از دست رفتن پول بسیار زیادی برای اینتل خواهد شد.

در حالی که قرارداد اپل و کوآلکام تاثیری بر تلاش‌های اینتل در پردازنده‌های موبایل نخواهد داشت، ما نمی‌توانیم بگوییم که ما امیدوار نبودیم که اینتل به این کار نیز دست بزند. با این حال، اینتل راه درازی برای پیش بردن اهداف خود دارد که به عنوان یک بازیگر مهم در تلفن همراه در نظر گرفته شود.

و قطعا با توجه این نکته که رقیب های شرکت اپل در حال حاضر از 5G پشتیبانی می کنند، ما در آیفون بعدی شاهد 5G خواهیم بود وگرنه آیفون در دراز مدت ضرر بسیار زیادی خواهد کرد در مقاله ای دیگر راهکار شرکت اپل برای مواجه با این موضوع را بیان می کنیم.

مطالب مرتبط