ترفند شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام (Channel)

کانال تلگرام

اگر بخواهیم یکی از قابلیت هایی که در تلگرام سبب متمایز شدن او از پیام رسان های قبل از آن شده است مربوط به امکان ساخت یا ایجاد کانال (Channel) می ‌شود زیرا بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می کنند و بسایری از سایت های خبری و یا آموزش های درسی از بهره می برند. کانال در تلگرام با گروه تلگرام تفاوت دارد و کاربرد و مزایای آنها با هم فرق دارد و هر کدام کارآیی مختص به خود را دارد. پس با ما همراه باشید.

کانال تلگرام

اگر بخواهیم به طور کلی تعریفی از Channel تلگرام داشته باشیم، باید گفت که تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند برای خود کانال ایجاد کنند و در واقعی مکانی برای آنها بوجود آورده که سازنده آن پست های خاصی را در آن ارسال نماید و عضوهای کانال فقط بتوانند به مشاهده و بررسی این پست ها بپردازند. ولی در برخی مواقع استفاده از قابلیت های مکملی همچون ایجاد نظرسنجی، امکان لایک یا دیس‌ لایک پست ها از سوی اعضای کانال و غیره وجود دارد که این امکان بسته به نظر ادمین برای پست های کانال تلگرام لحاظ می گردد.

پس همانطور که گفته شد به طور کلی کانال تلگرام را می ‌توان فضایی دانست که در آن پست های جالب و عموماً با موضوعات خاص و مشخص و منحصر به فرد همان کانال ارسال می‌ شوند و کاربران کانال فقط می توانند به مشاهده و استفاده از آن ‌ها بپردازند. بنابراین با این توضیحات، اعضای یک کانال تلگرام امکان گفتگو و چت مستقیم را با هم ندارند. برای مثال از کانال تلگرام برای ارائه اخبار و اطلاعات جدید، کانال های سلامتی و بیشتر اطلاع رسانی ها و غیره استفاده می ‌شود. با همه ی این تفاسیر ادمین کانال در انتخاب موضوع آن می‌تواند کاملاً آزادانه تصمیم‌ بگیرد.

اعضای کانال تلگرام

اعضای کانال تلگرام

چگونگی حذف جستجو ها در تلگرام را مطالعه کنید.

انواع کانال های تلگرام از نظر ساختار

در حالت کلی، کانال های تلگرام از نظر ساختار شامل دو نوع هستند. نوع اول کانال های عمومی (Public Channels)  محسوب می‌ شوند و نوع دوم با عنوان کانال های خصوصی (Private Channels) شناخته می ‌شوند. برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تری در مورد تفاوت ‌های بین این دو گروه از کانال های تلگرام به مقاله “تفاوت کانال خصوصی و عمومی تلگرام” مراجعه کنید.

نحوه ی ساخت کانال در تلگرام کانال

این کار به سادگی انجام می شود. اگر می خواهید یک کانال عمومی در تلگرام بسازید، از مقاله چگونگی ساخت کانال عمومی تلگرام در سایت کوک موبایل استفاده نمایید. در صورتی که می‌خواهید یک کانال تلگرام خصوصی داشته باشید، مراحل گفته شده در مقاله ساخت کانال خصوصی تلگرام را انجام دهید.

امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و برعکس

بسیاری از کاربران می خواهند بدانند که آیا امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و برعکس وجود دارد؟ در پاسخ به آنها پاسخ داد: بله، شما پس از ساخت کانال در تلگرام می‌توانید در صورت نیاز آن را از خصوصی به عمومی یا برعکس تبدیل نمایید. در این زمینه مقالاتی وجود دارد که اگر اقدام به این عمل کردید، می توانید از آنها استفاده نمایید.

اضافه نمودن ادمین به Channel تلگرام

اگر تصمیم گرفتید که به جزء خودتان به عنوان سازنده و صاحب اصلی کانال، شخص دیگری بتواند کانال را مدیریت کند و یا مطلبی قرار دهد، می توانید به Channel خود ادمین اضافه نمایید. برای این مورد هم مقاله ای با نام “چگونگی اضافه نمودن ادمین به کانال” وجود دارد که در صورت نیاز می توانید به آن مراجعه کنید.

حداکثر تعداد اعضای کانال تلگرام

تلگرام در پاسخ سوال کاربران که پرسیده اند، تا چه تعداد می توان در کانال اعضا داشته باشیم؟ در صفحه رسمی پرسش و پاسخ ‌های خود اشاره کرده است که محدودیتی برای تعداد اعضای کانال های تلگرام وجود ندارد. پس ادمین های کانال های تلگرام می ‌توانند بی ‌شمار عضو را در کانال خود داشته باشند.

تفاوت کانال با گروه تلگرام

کانال و گروه تلگرام تفاوت ‌های زیادی دارند، اما اصلی ‌ترین تفاوت آنها مربوط به غیر ممکن بودن چت اعضاء در کانال تلگرام و عدم محدودیت تعداد عضو کانال می ‌شود.

مطالب مرتبط