ترفند آیفون

کادر بندی دوربین آیفون

کادر بندی دوربین آیفون

کادر بندی دوربین آیفون یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی است که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

پس از ارائه ی iOS 11، خیل عظیمی از ویژگی های جدید این سیستم عامل معرفی شد. از جمله تغییرات مفیدی که بر روی سیستم عامل جدید اپل صورت گرفته است، بهبودهای مربوط به برنامه ی Camera است. یکی از برجسته ترین قابلیت های اضافه شده به برنامه ی دوربین، امکان کادر بندی دوربین آیفون است. تسهیلات اضافه شده شامل سطوحی مجازی است که برای آسان تر کردن عکاسی های دقیق با ایفون کاربرد دارد. با استفاده از سطوح مجازی اضافه شده به برنامه ی Camera در سیستمiOS 11، کاربران می توانند عکاسی بسیار دقیق تر را از آن چه در سیستم عامل های قبلی اپل بوده است، تجربه کنند.

در این پست قصد داریم نحوه ی فعال کردن Level را در سیستم عامل iOS 11 آموزش دهیم.

کادر بندی دوربین آیفون: روش کار

برای آن که بتوانید از قابلیت Level در عکاسی هایتان استفاده کنید، لازم است که قابلیت Camera grid  را روی گوشی آیفون خود فعال کنید.می توانید این گزینه را از مسیر زیر پیدا کنید:

Setting > Camera > Grid

حال گزینه ی Grid را سوییپ کنید تا این قابلیت روی آیفون شما فعال شود. با فعال کردن این گزینه و پس از باز کردن دوباره برنامه ی Camera خواهید دید که صفحه نمایش به 9 قسمت مساوی تقسیم شده است.

حال اگر آیفون خود را رو به سوژه ای که آن را روی زمین قرار داده اید،  بگیرید دو عدد رولتیک نمایش داده می شود که می توانید با استفاده از همپوشانی آنها تصاویر خود را برای دقیق گرفته شدن آنها تنظیم کنید.

در همین حال می توانید آیفون را حرکت دهید تا زمانی که تمامی تنظیمات به درستی اعمال شوند. با استفاده از این روش و به کار بستن تنظیمات مربوط به آن،  از گرفتن تصاویری که دچار عدم تقارن هستند و به اصطلاح میزان تراز نشده اند، جلوگیری کنید.

کادر بندی دوربین آیفون برای گرفتن عکس های دقیق

نکته ی قابل توجه در استفاده از قابلیت Level روی آیفون ها این است که این قابلیت جدید، تنها در حالتی که دوربین را به سمت سوژه ی قرار داده شده روی زمین بگیرید، استفاده ندارد. اتفاقا یکی از جالب ترین سوژه ها برای عکس برداری دقیق، آسمان است. این بدان معناست که می توانید با استفاده از این قابلیت افزوده شده به iOS 11، عکس هایی دقیق از سوژه های ایستاده بگیرید.

ترفند عکاسی دقیق با استفاده از آیفون را می توانید برای گرفتن عکسهایی که قرار است آنها را در اینستاگرام آپلود کنید و باید دقیق و در کادر مناسب باشند، به کار ببندید. تصاویر اینستاگرام دارای قالب مربعی شکل هستند و گرفتن تصاویر دقیق که اولا دقیقا شامل کل سوژه باشد و در ثانی کادر بندی مناسبی داشته باشد،  بسیار حایز اهمیت است.

مطالب مرتبط