ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی پخش ویدئو شناور در تلگرام

blank

در نسخه های آپدیت و جدید تلگرام، قابلیت و امکان پخش ویدئو شناور اضافه شده است و تلگرام بعد از مدت ها انتظار کاربرانش برای فعال شدن این قابلیت، بالاخره از آن رونمایی کرد. اگر شما هم جزء این کاربران بوده اید مطالب ما در مورد چگونگی پخش شناور ویدئو در پایین تر، مطالعه کنید.

مقدمه‌ای در مورد تلگرام جدید و قابلیت پخش شناور ویدئو

همه می دانیم که در بین پیام رسان های دیگر، تلگرام یکی از پرطرفدارترین هاست. به تازگی تلگرام نسخه ی مسنجر جدید خود را ارائه کرده است. در نسخه ی 4.8 تلگرام، ویژگی های بسیار متنوع با امکانات جدید وجود دارد که به شما پیشنهاد می کنیم اگر نسخه ی شما، به روز نیست، هر چه سریع تر به نصب نسخه ی جدید تلگرام اقدام کنید.

از قابلیت و ویژگی هایی که در این نسخه می توان نام برد، امکان پخش شناور ویدئو می‌ باشد. اگر می خواهید بدانید که منظور از شناور چیست، باید به شما بگوییم که یعنی دیگر لازم نیست وقتی فیلم و ویدئویی را تلگرام مشاهده می کنید، ویدئو را به صورت فول اسکرین کرده و نتوانید هیچ کار دیگری را انجام دهید و به راحتی می توانید ویدئوی خود را به صورت شناور در گوشه‌ای از صفحه نمایش گوشی نگه داشته و به حالت پخش دربیاورید و هر کاری که مایلید در تلگرام خود انجام داده و به بقیه ی کارهای خود در تلگرام بپردازید

شاید سوال بعدی شما این باشد که حال، چگونه از این قابلیت استفاده کنیم؟ پس با دقت در ادامه آموزش چگونگی پخش شناور ویدئو در تلگرام با ما همراه باشید. و تمامی مراحل را با دقت بخوانید.

چگونگی پخش ویدئو شناور در تلگرام

پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام به راحتی انجام می گیرد و برای این کار باید کارهای زیر را انجام دهید:

به صفحه گفتگویی که ویدئو مورد نظر شمادر آن می باشد، وارد شوید. بر روی آیکون “play” که روی ویدئو قرار گرفته است، بزنید. آیکون مشخص و جدیدی که روی گوشه سمت راست و بالای صفحه (کنار سه نقطه عمودی) قرار گرفته است را انتخاب کنید. در تصویر زیر این آیکون با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

blank

حالا می بینید که ویدئوی شما با یک پنجره کوچک باز می شود که این پنجره بصورت شناور می باشد، بدین معنی که با نگه داشتن انگشت بر روی آن می توانید به هر قسمتی از گوشی خود آن را حرکت دهید تا در آن قسمت پخش شود، و به طور همزمان با پخش آن ویدئو، به کارهای دیگر خود در تلگرام بپردازید.

جهت بازدید نحوه ی ارسال پیام ویدئویی در تلگرام کلیک کنید.

blank

نکته قابل توجه و بسیار جذاب آن، این است که اگر در حالتی که از تلگرام خود خارج شوید، ویدئو همچنان پخش می شود و ویدئوی شما قطع نمی شود.

blankنحوه ی متوقف کردن ویدئوی شناور در حال پخش

مطمئناً اگر از این قابلیت استفاده کنید، وقتی در حال پخش است، می خواهید بدانید حالا چگونه آن را متوقف کنم؟ در حال حاضر آیکن قطع ویدئو به طور مستقیم در این پنجره وجود ندارد و تلگرام برای آن آیکونی قرار نداده است ولی مطمئن هستیم، تلگرام به زودی این مشکل را نیز برطرف خواهد کرد و در حال حاضر برای متوقف کردن ویدئو باید به ترتیب زیر عمل کنید:

بر روی آیکون گوشه سمت راست و بالای پنجره شناور کوچک بزنید تا به حالت تمام صفحه دربیاید و حالا بر روی دکمه “Back” بزنید تا به آن دستور بازگشت به عقب داده شود و ویدئو متوقف شود. در این حالت ویدئوی شناور در حال پخش شما، متوقف می گردد.

حرف آخر:

در مطالب بالا با قابلیت پخش ویدئوی شناور در نسخه ی جدید تلگرام آشنا شدیم و اینکه با این امکان می توانیم، در هنگام پخش ویدئو از تلگرام خود خارج شده و به هر کار دیگر که مایلید در تلگرام خود انجام دهید، بپردازید.

مطالب مرتبط