ترفند آیفون

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون | هزینه تعویض باتری آیفون

blank

تعویض باتری آیفون یکی از عملیات رایج در مراکز تعمیر گوشی موبایل اپل است. همه میدانیم که باتری آیفون را باید هر روز شارژکرد؛ درست مانند هر قسمت دیگر از هر گوشی، باتری هم بعد از مدتی راندمان و کارایی اش کم می شود و عملکرد آن به خوبی روزهای اول نیست.  در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین  زمان تعویض باتری آیفون و هزینه تعویض باتری گوشی آیفون با شما صحبت کنیم. در ضمن روش حل مشکلات شارژ باتری آیفون را نیز بررسی خواهیم کرد.

تعویض باتری آیفون

اگر پس از دیدن چرخه ی شارژ باتری، دریافتید که تعداد  چرخه های باقی مانده روی آیفونی که به سختی شارژ می شود، بیشتر از آن است که گوشی شارژ نشود، باید به فکر تعویض باتری آیفون خود بیفتید.  می توانید باتری آیفون را خودتان عوض کنید اما این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد و بهتر است تعویض باتری آیفون را به افراد متخصص در مراکز معتبر تعمیرات آیفون بسپارید.

اگر مهارت فنی لازم برای تعویض باتری آیفون را ندارید، باید بدانید که با تعویض آن گارانتی گوشی از بین می رود.تعویض باتری در مراکز معتبر اپل استورهای جهان با هزینه ای حدود ۱۰۰ دلار انجام می گیرد و شما می توانید قیمت تعویض باتری اورجینال آیفون ما را در جدول زیر ببینید (قیمت ها بسته به مدل گوشی ها متغیر است).

برای تعویض باتری آیفون نیاز به بازگشایی آیفون است و اگر نحوه ی بازگشایی آیفون به درستی صورت نگیرد، می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به آیفون شما تحمیل کند.پس عاقلانه ترین کار سپردن آیفون به مراکز معتبر تعمیرات آیفون برای تعویض باتری است. در بخش بعدی بهترین زمان تعویض باتری آیفون را به شما خواهیم گفت.

بهترین زمان تعویض باتری آیفون چه موقع است

واقعا بهترین زمان تعویض باتری آیفون کی هست؟ هنگام تصمیم گیری در مورد تعویض یا عدم تعویض باتری آیفون  باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید عمر باتری را مشخص کنید. اپل در گوشی آیفون 6 و جدیدتر، اطلاعات مربوط به سلامت باتری را در Settings> Battery> Battery Health قرار داده است. در قسمت باتری هلتس آیفون می توانید ببنید که باتری گوشی شما با چه حداکثر ظرفیتی کار می کند، حداکثر توانایی های عملکرد آن چقدر است و گاهی اوقات پیامی نمایش داده می شود که به شما می گوید، باتری آیفون شما مرخص است و هر چه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

باتری لیتیوم یون در دستگاه اپل شما با حداکثر ظرفیت 100 درصد شروع به کار می کند. تعداد سیکل های شارژ باتری های موبایل آیفون حدود 500 سیکل است که بعد از این مدت، خراب نمی شود اما 20 درصد از عملکرد خود را از دست می دهد و پس از آن این میزان کاهش کارایی بیشتر می شود تا جایی که باتری به کلی از کار می افتد. اکنون زمان تعویض باتری ایفون شما است.

تعویض باتری آیفون در مقابل خرید گوشی جدید

یکی از عواملی که ممکن است تصمیم شما را به سمت تعویض باتری آیفون سوق دهد، کاهش عملکرد باتری و به تبع آن کارایی خود گوشی است. بسیاری از کاربران آیفون با خاموش شدن غیرمنتظره، طولانی شدن زمان بارگذاری برنامه‌ها مواجه هستند، و از آیفون خود به درستی نمی توانند استفاده کنند مگر اینکه آن را به شارژر وصل کنند. اینها می توانند تجربیات بسیار ناامید کننده ای باشند، تا جایی که کاربر با خود فکر می کند که بهتر است گوشی خود را عوض کند.

اما همانطور که می دانید، این روزها خرید و تعویض گوشی بسیار پر هزینه است و صرفه اقتصادی ندارد. وقتی هزینه تعویض باتری آیفون را با خرید یک گوشی هوشمند جدید مقایسه می کنید، بدیهی است که تعویض باتری آیفون به مراتب ارزان تر تمام می شود. با این حال، همه چیز به خود شما بستگی دارد، می توانید انتخاب کنید که یک آیفون جدید بخرید یا در هزینه های خود صرفه جویی کنید و باتری آیفون خود را تعویض کنید.

کوک موبایل، مرجع بزرگ تعمیرات آیفون و فروش باتری اصل موبایل آیفون این نوید را به شما می دهد که با خرید باتری جدید و اورجینال در بازار و تعویض آن با هزینه بسیار کم، عملکرد آیفون شما به سابق باز خواهد گشت. تعمیرکاران آیفون ما در زمینه تعمیر و تعویض باتری آیفون مدل های قدیمی و جدیدتر، مهارت خوبی دارند و باتری دستگاه شما را در کمتر از نیم ساعت تعویض خواهند کرد.

این مرکز، کمترین هزینه تعویض باتری آیفون را از شما دریافت می کند. کافی است خدمات ما را یکبار امتحان کنید، برای همیشه مشتری خواهید شد. اگر فکر می کنید که چند وقتی است باتری آیفون شما از کار افتاده و راندمان و کارایی آن پایین آمده است، با شماره تلفن 02167319 واحد تعمیرات آیفون کوک موبایل تماس بگیرد و راهنمایی و مشاوره رایگان دریافت نمایید. اگر لازم باشد، باتری شما را کمترین هزینه تعویض خواهیم کرد.

آیا می توانم باتری آیفون خود را در منزل تعویض کنم؟

خیر، تعویض باتری آیفون در منزل کار درستی نیست. آیفون مجهز به باتری چسبی و غیر قابل تعویض توسط کاربر است. این کار نیاز به تخصص و ابزار تعمیر موبایل خاص نیاز دارد. شما نباید سعی کنید باتری آیفون خود را تعویض کنید. حقیقت این است که، در حالی که ما اغلب می خواهیم به همه نشان دهیم که توانایی انجام تعمیرات و وظایف خاصی را داریم، برخی چیزها بهتر است به متخصصان آن کار سپرده شوند.
تعمیر گوشی هوشمند یکی از این وظایف است، پس بیایید فکر صرفه جویی در هزینه جهت تعویض باتری آیفون خود را کنار بگذارید و روی چیزهای مهم تری، مانند پیدا کردن مرکز تعمیر اپل معتبر و مورد اعتماد، تمرکز کنید.

کجا می توانم باتری آیفون خود را تعویض کنم؟

عملیات تعویض باتری آیفون

تعویض باتری آیفون

اکنون که فکر صرفه جویی در هزینه تعویض باتری آیفون خود را کنار گذاشته اید- اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا باید به تعمیرگاه محلی و سر کوچه خود بروید و یا در اینترنت سرچ کنید و یک مرکز تعمیر آیفون معتبر پیدا کنید. همانطور که بهتر از ما می دانید، دسترسی مردم کشور عزیزمان ایران از خدمات و سرویس اپل محروم است و در ایران اپل استور وجود ندارد. بنابراین فکر پیدا کردن نمایندگی تعمیر اپل در ایران را از سر خود بیرون کنید.

ممکن است فکر کنید بهترین نقطه شروع استفاده از گوگل برای «پیدا کردن یک تعمیرگاه آیفون در تهران» یا هر «در نزدیکی من» است. ممکن است چندین سایت به شما پیشنهاد شود، اما بدون تعارف و بدون تعصب به شما می گوییم که، سایت کوک موبایل با بهره مندی از تعمیراکاران حرفه ای در تهران و استفاده از باتری آیفون اصل و با کیفیت بسیار عالی، خدمات تعویض باتری آیفون شما را در کمترین زمان ممکن (زیر نیم ساعت) ارائه می دهد. برای اطلاع از پک تعویض باتری آیفون با واحد تعمیرات ما با شماره 02167319 تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات سریع و آسان تعویض باتری آیفون، به بهترین مرکز تعویض باتری ایفون مراجعه کنید. در کوک موبایل نیازی به گرفتن وقت قبلی نیست و کافی است با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید و هزینه تعویض باتری و مدت زمان انجام آن را بپرسید. ما مناسب ترین و به صرفه ترین قیمت تعویض باتری آیفون را به شما ارائه می دهیم.

هزینه تعویض باتری آیفون

هزینه تعویض باتری آیفون

هزینه تعویض باتری آیفون

یکی از رایج ترین تعمیرات گوشی آیفون، تعویض باتری آیفون است. و چنین تعمیر رایجی، اغلب نسبتاً سریع انجام می شود. با این حال، برای شما که به دنبال دریافت خدمات تعویض باتری آیفون هستید، قیمت و هزینه مهم است. قبل از اینکه به جدول زیر مراجعه کنید، خیال شما را بابت عدم دریافت هزینه اضافی راحت خواهیم کرد.

فرایند قیمت گذاری و هزینه تعویض باتری آیفون در سایت کوک موبایل مطابق با نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران آیفون در تهران است. هزینه و اجرتی که تکنسین های ما دریافت می کنند، گاهاً از این هم کمتر خواهد بود.

روند اعلام هزینه تعویض باتری آیفون به شما به این صورت است که ابتدا که گوشی را به تعمیرکار تحویل می دهید. تکنسین متخصص ما آیفون شما را به طور کامل بررسی می کند و مشکل آن را تشخیص می دهد. تشخیص اولیه و عیب یابی در این مرحله، هیچ هزینه ای ندارد. اگر مشکل آیفون شما از خرابی باتری باشد، نسبت به تعویض آن اقدام می شود. برخی اوقات نیز با یک تنظیم نرم افزاری ساده ممکن است مشکل برطرف شود. تا اینجا هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

در صورتی که مشکل واقعاً از خرابی باتری آیفون باشد، ابتدا هزینه تعویض باتری آیفون تعمیری، به کاربر اعلام می گردد، زمان انجام آن نیز معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد. سپس در صورت رضایت و قبول مشتری، بلافاصله باتری تعویض می گردد و یک باتری اورجینال با ضمانت نامه 6 ماهه تا یکساله روی آیفون شما انداخته می شود.

از مزیت اصلی تعویض باتری آیفون در کوک موبایل این است که شما نیازی نیست به دنبال خرید باتری آیفون مورد نظر خود باشید. ما به صورت تضمینی، به شما باتری آیفون اورجینال و با ضمانت نامه 6 تا 12 ماهه ارائه می کنیم و دیگر شما را برای تهیه باتری به این خیابان و آن خیابان راهی نمی کنیم. حدود نیم ساعت در سالن انتظار ما بنشینید و آیفون خود را با یک باتری اصلی تحویل بگیرید. علاوه بر این می توانید باتری تقویت شده سفارش دهید و ماندگاری شارژ گوشی خود را بالا ببرید.

خرید باتری آیفون

خرید باتری آیفون

همانطور که در جدول زیر متوجه خواهید شد، در این شرکت برای تعویض باتری آیفون، هزینه مقرون به صرفه و نسبتاً پایین دریافت می شود. هزینه تعویض باتری برای مدل های جدیدتر کمی بالاتر از مدل های قدیمی تر است. در این جدول قیمت تعویض باتری ایفون تا مدل 12 پرو مکس آورده شده است. اگر می خواهید هزینه تعویض باتری آیفون را با آنچه که در نمایندگی اپل اتفاق می افتد، مقایسه کنید به سایت رسمی اپل مراجعه کنید.

قیمت باتری معمولی

(تومان)

قیمت باتری تقویت شده

(تومان)

اجرت و هزینه تعویض

(تومان)

آیفون 12 1600 400
آیفون 12 مینی 1450 400
آیفون 12 پرو 1800 400
آیفون 12 پرو مکس 1850 400
آیفون SE (2020)
آیفون 11 پرو مکس 1150 400
آیفون 11 پرو 800 1 میلیون 400
آیفون 11 600 850 300
آیفون XS Max 700 820 200
آیفون XS 537 780 200
آیفون XR 660 880 250
آیفون X 650 780 120
آیفون 8 پلاس 463 528 120
آیفون 8 450 540 120
آیفون 7 پلاس 410 500 120
آیفون 7 390 450 120
آیفون SE (2017) 287 380 120
آیفون SE (2015) 287 380 120
آیفون 6s Plus 400 500 120
آیفون 6s 350 400 120
آیفون 6 340 390 120
آیفون 5C 250 300 120
آیفون 5s 250 300 120
آیفون 5 172 170 120

همانطور که در جدول بالا می بینید، قیمت باتری آیفون اصل استاندارد و تقویت شده ما حداقل و کف بازار است. تیم ما با هدف حمایت از مشتری همواره سعی می کند، کمترین هزینه تعویض و تعمیر باتری آیفون را از مشتری بگیرید. با تعویض باتری آیفون خود و دریافت ارزان ترین خدمات تعویض باتری کوک موبایل، کمترین پول را پرداخت کنید و بالاترین کیفیت سرویس دهی را از ما دریافت کنید.

کارهایی که قبل از تعویض باتری آیفون باید انجام داد؟

قبل از تعویض باتری آیفون خود نزد متخصصین کوک موبایل و یا هر جای دیگری که مد نظر شما بود باید یکی سری اقدامات انجام دهید. شما همیشه باید از اطلاعات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، درست مانند موارد اضطراری. اما قبل از تعویض باتری، باید مطمئن شوید که آیفون شما بک آپ گرفته شده است.

با iCloud از آیفون خود بکاپ بگیرید

اپل برای تهیه نسخه پشتیبان روش های مختلفی از جمله بکاپ گیری با آیکلود یا با مک و ویندوز ارائه می‌ دهد. ساده ترین گزینه گرفتن بکاپ با iCloud است زیرا فقط با استفاده از آیفون شما قابل انجام است. اولین قدم این است که مطمئن شوید آیفون شما به شبکه وای فای متصل است. مراحل بعدی به شرح زیر است:

  • به تنظیمات -> [نام شما] بروید
  • روی iCloud ضربه بزنید
  • روی iCloud Backup ضربه بزنید
  • روی Back Up Now ضربه بزنید

با مک از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

  • پنجره Finder را باز کنید
  • آیفون خود را با کابل USB به مک خود وصل کنید
  • وقتی از دستگاه شما برای Trust This Computer از شما خواسته شد، مراحل روی صفحه را دنبال کنید
  • آیفون خود را در رایانه خود انتخاب کنید (در پنجره Finder)
  • برای اطمینان از پشتیبان گیری از همه داده ها، گزینه Encrypt local backup را انتخاب کنید.
  • روی Back Up Now کلیک کنید.
  • تاریخ و زمان آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخه پشتیبان کامل شده است

با کامپیوتر از آیفون خود بکاپ گیری کنید

برای تهیه نسخه پشتیبان با کامپیوتر و سیستم عامل ویندوز از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • iTunes را روی رایانه شخصی خود باز کنید (یا نصب کنید).
  • آیفون خود را با کابل USB به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  • وقتی از دستگاه شما برای Trust This Computer از شما خواسته شد، مراحل روی صفحه را دنبال کنید.
  • آیفون خود را در iTunes انتخاب کنید.
  • برای اطمینان از پشتیبان گیری از همه داده ها، گزینه Encrypt local backup را انتخاب کنید.
  • روی Back Up Now کلیک کنید.
  • تاریخ و زمان آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخه پشتیبان کامل شده است.

آیا تعویض باتری آیفون ارزشش را دارد؟

اگر آیفون شما جدید است و از کار کردن با آن راضی هستید و بجز اینکه باتری آن خراب است و نیاز به تعویض دارد، هیچ مشکلی ندارید؛ تعویض باتری آیفون کاملاً ارزش هزینه را دارد. اما اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، بهتر است پولتان را صرف ارتقا آیفون کنید. آیفون مدل جدیدتر به معنای باتری جدیدتر (با عمر باتری بهتر) است و همچنین به این معنی است که می توانید در آینده مدت بیشتری از تلفن خود استفاده کنید.
به هر حال اگر در این شرایط اقتصادی بد، هیچ تصمیمی برای خرید آیفون جدید ندارید، بهترین و مقرون به صرفه ترین روش رفع مشکل، استفاده از سرویس تعویض باتری آیفون در کوک موبایل است. اگر در زمینه انتخاب باتری آیفون مشکل دارید، می توانید به صفحه باتری اپل ما مراجعه کنید و اطلاعات کامل را آنجا دریافت کنید.

مسائل و مشکلات مربوط به شارژ باتری گوشی ها، به راحتی قابل حل هستند.  آیا بدون آن که گوشی قابی داشته باشد، آن را به صورت مداوم درون جیب و یا کیف خود به این طرف و آن طرف می برید؟ آیا گوشی را مداوما درون کیف خود با کلی خوراکی و غیره جا به جا می کنید؟ در این صورت باید توجه کنید که گوشی شما پس از مدتی گرد و خاک و چربی های محیطش را به خود جذب خواهد کرد.  این چربی ها و ذرات ریز بیشتر در پورت شارژر آیفون جمع می شوند.  به عنوان کاربر آیفون این شما هستید که می توانید حس کنید آیا آیفون شما در زمان هایی خاص کند شارژ می شود و یا خیر؟

پورت لایتنینگ را تمیز کنید.

قبل از آن که پورت لایتنینگ را تمیز کنید، باید از آیفون خود بکاپ بگیرید. حتی اگر خیلی مراقب هم باشید، بهتر است که از داده های آیفون به صورت ایمن پشتیبان بگیرید.پیشتر نحوه بکاپ گیری از آیفون را آموزش داده ایم. اینکه در مورد تهیه ی بکاپ از داده های آیفون تاکید زیادی می کنیم، به دلیل این است که در ادامه قرار است مسیری را طی کنید که بسیار متفاوت از استفاده ی روتین و روزمره ی شما از آیفونتان است.

برای زدودن کثیفی ها و حجم اشغال شده از پورت لایتنینگ آیفون، تنها نیاز به یک خلال دندان دارید. آیفون را به دقت خاموش کنید و هر آنچه در پورت لایتنینگ آیفون جمع شده است را به دقت پاک کنید.

بعد از آن که تمام جرم های روی پورت لایتنینگ را پاک کردید، آیفون را روشن کنید و آن را به شارژر متصل کنید و ببینید آیا گوشی شارژ می شود یا خیر؟ اگر بعد از پاکسازی پورت شارژ آیفون مشکل حل نشد و گوشی باز هم شارژ نمی شود، از کابل شارژر دیگری استفاده کنید . شاید مشکل از کابل شارژر است که نمی تواند جریان لازم برای شارژ آیفون را به باتری برساند. اگر شارژ آیفون را با چند کابل شارژر امتحان کردید و جواب نگرفتید به احتمال خیلی زیاد، گوشی دچار مشکل سخت افزاری مرتبط با شارژ شده است.  انواع مشکلات سخت افزاری مربوط به شارژ آیفون را معرفی می کنیم و  برای آن ها راه حل ارائه می دهیم.

برنامه هایی که شارژ را بی رویه مصرف می کنند، شناسایی کنید.

یکی از دلایلی که باعث می شود شارژ شما بی نهایت سریع مصرف شود، مربوط به برنامه هایی است که شارژ بسیار زیادی مصرف می کنند.  از جمله این برنامه ها می توان به سرویس های مکانی در گوشی و به روزرسانی های پس زمینه ی گوشی که به صورت خودکار اقدام به به روزرسانی می کنند اشاره کرد.اگر می خواهید بیشتر در مورد برنامه هایی که شارژ شما را بی رویه مصرف می کنند و از این طریق شما را به دردسر می اندازند،  بدانید بایستی به تنظیمات گوشی خود سری بزنید.برای این منظور باید گام های زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیکون Setting  در صفحه خانه ی آیفون تپ نمایید.

قدم دوم: به Battery  بروید.

قدم سوم: در این بخش می توانید میزان مصرف باتری در یک هفته ی گذشته و طی ۲۴ ساعت شبانه روز را ببینید. درصدی که جلوی هر App نوشته شده است، میزان مصرف مختص به همان برنامه از شارژ باتری را نشان می دهد. قطعا برنامه هایی که به صورت پیش فرض روی آیفون نصب شده بودند و به اصطلاح برنامه های iOS هستند را در بالای این لیست نمی بینید. برنامه هایی چون شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و یا Youtube عمدتا در بالای این لیست قرار می گیرند و صدرنشن اند.

یکی دیگر از برنامه هایی که شارژ آیفون را بی رویه مصرف می کند، آپدیت خودکار برنامه ها است که در پس زمینه ی سیستم عامل و به صورت مداوم در حال اجرا است.  باید بدانید که برای اجرا شدن آپدیت همیشگی، تمام برنامه ها به صورت شبانه روزی به اینترنت متصل هستند تا هر زمان که آپدیت جدیدی برای آنها ارائه شد، به سرعت به روز رسانی شوند.

این برنامه ها هم از اینترنت و هم از سرویس مکانی گوشی استفاده می کنند.  به همین دلیل است که تا برنامه را باز می کنید تمام اطلاعات به روز شده ی آنها را در همان صفحه اول برنامه مشاهده می کنید.برای این که جلوی استفاده بیش از حد شارژ توسط آپدیت سیستم عامل و برنامه ها را بگیرید لازم است مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: به Setting  بروید.

قدم دوم: به General  بروید.

قدم سوم: روی  Background App Refresh تپ نمایید.

باتری آیفون | اموزش تعمیرات موبایل

قدم چهارم: تانگل این آیکون که می توانید آن را در بالای صفحه ببینید خاموش کنید (به چپ سوییپ کنید).با این کار جلوی آپدیت خودکار تمام برنامه های آیفون گرفته می شود. شما می توانید با انتخاب هر کدام از برنامه ها از لیستی که زیر Background App Refresh نشان داده شده است، به صورت تکی از آپدیت خودکار برنامه ها جلوگیری کنید و از این طریق در مصرف شارژ باتری گوشی خود صرفه جویی نمایید.

چرخه ی شارژ باتری آیفون را بخوانید.

اپل برای گوشی های آیفون بسته به مدل آن ها که از باتری با ظرفیت ۱۸۱۰ تا ۲۹۰۰ میلی آمپرساعت استفاده می کنند، ۴۰۰ تا ۵۰۰ چرخه ی شارژ سالم را تضمین کرده است. بعد از آن که آیفون و یا تبلت اپل شما این ۴۰۰ یا ۵۰۰ چرخه ی شارژ (یک بار شارژ کامل از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد را چرخه ی شارژ سالم می گویند.) را طی کرد، شما ملزم هستید که گوشی را برای سرویس باتری به مراکز تعمیرات موبایل برید. برای خواندن چرخه ی شارژ باتری آیفون خود می توانید برنامه ی “iBackupBot for iTunes“  را نصب کنید. با استفاده از این برنامه می توانید از سلامت باتری خود اطمینان حاصل کنید و چرخه ی شارژ آیفون خود را بخوانید.

برنامه ی مفید دیگری که می توانید آن را برای خواندن  و شمارش چرخه ی شارژ باتری آیفون خود به کار گیرید، برنامه ی “coconutBattery “است. با استفاده از این برنامه می توانید تعداد چرخه های شارژ سپری شده روی گوشی و تعداد چرخه های باقی مانده را ببینید و برای مراجعه به مراکز تعمیرات آیفون، جهت تعویض باتری آیفون تصمیم گیری نمایید.

سوالات متداول در مورد چه زمانی باتری آیفونم را عوض کنم؟

1- از کجا بدانم باتری گوشی آیفون من سالم است؟

در اوایل سال 2018 اپل نرم افزار iOS خود را با قابلیت های جدید از جمله «بررسی دقیق تر سلامت و عمر باتری» را عرضه کرد، به طوریکه از طریق این ویژگی، کاربر خود می تواند شرایط موثر بر عملکرد باتری گوشی خود را ببیند. برای انجام این کار براحتی برنامه تنظیمات را از صفحه اصلی گوشی خود باز کنید به قسمت باتری بروید و روی گزینه Battery Health ضربه بزنید.

2- چه موقع باید باتری گوشی آیفونم را تعویض کنم؟

اینکه چه موقع باید باتری گوشی آیفون خود را تعویض کرد به صورت دقیق مشخص نیست اما در قسمت تنظیمات این دستگاه گزینه ای وجود دارد که می توانید از عملکرد و عمر مفید باتری گوشی خود مطلع شوید برای انجام این کار با مراجعه به تنظیمات، باتری و گزینه Battery Health می توانید حداکثر ظرفیت باتری دستگاه خود را مشاهده کنید. این ظرفیت با عدد مشخص شده است هر چه این عدد پایین تر باشد طبیعتاً عمر باتری رو به پایان است. در زیر این قسمت گزینه های دقیق تر دیگری مربوط به پیک عملکرد باتری وجود دارد.

3- چگونه می توان باتری گوشی آیفون را کالیبره کرد؟

برای کالیبره کردن باتری گوشی آیفون اولین کاری که باید کرد این است که شارژ باتری را با استفاده معمولی از گوشی به طور کامل خالی کنید. شارژر را به گوشی و پریز برق وصل کنید و اجازه دهید باتری دستگاه از شب تا صبح شارژ شود، سپس از شارژ بیرون آورده و اجازه دهید شارژ آن خالی شود، سپس باتری را دوباره فول شارژ کنید. این کار رو دو تا سه مرتبه انجام دهید تا به باتری به حداکثر ظرفیت و عملکرد خود برسد.

4- چگونه عمر باتری گوشی آیفون خود را بیشتر کنیم؟

برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون خود علاوه بر کالیبره کردن باتری نو، نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید طول عمر باتری خود را افزایش دهید. برای مثال گرما و حرارت می تواند به باتری دستگاه شما آسیب برساند، سرمای زیاد و بیش از حد نیز از عمر باتری کم می کند. فشار، ضربه و وارد کردن شوک نیز روی عمر باتری تاثیر می گذارد.

5- آیا ارزش دارد که باتری گوشی آیفون خود را تعویض کرد؟

در صورتی که گوشی آیفون شما هنوز گارانتی دارد، بله، قطعاً تعویض باتری ارزشمند می باشد. اگر مدت زمان گارانتی به اتمام رسیده است و گوشی شما هنوز قابل استفاده است بهتر است که باتری گوشی خود را تعویض کنید و هزینه تعویض گوشی را از روی دوش خود بردارید.

6- آیا با تعویض باتری داده های گوشی آیفون پاک می شود؟

در صورتی که عملیات تعویض باتری فی نفسه باعث حذف داده ها و اطلاعات شخصی شما از روی حافظه گوشی نمی شود، اما هر گونه اشتباه تعمیرکار می تواند باعث پاک شدن اطلاعات شود. توصیه می کنیم قبل از هر گونه عملیات تعمیر از گوشی خود نسخه بککاپ بگیرید.

7- برای خرید باتری گوشی آیفون به کجا مراجعه کنم؟

برای تعویض باتری گوشی خود توصیه می کنیم که باتری اورجینال موجود در بازار را خریداری کنید. در فروشگاه مرکز تعمیرات کوک موبایل مجموعه کاملی از باتری های اورجینال و اصل در بازار برای تمامی مدل های گوشی ایفون و سایر برندهای دیگر گردآوری شده است که نیاز همه کاربران را برطرف می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما راهنمایی و مشاوره لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

8- بعد از تعویض باتری گوشی آیفون چه کار باید کرد؟

پس از تعویض باتری گوشی آیفون خود دستگاه را هارد ریست و یا رستور DFU کنید. برای افراد مبتدی، ساده ترین راه برای رفع هر مشکلی ریستارت کردن گوشی آیفون است. اگر ریستارت جواب نداد، مرحله بعدی انجام هارد ریستارت، ترفندی است که می تواند برای گوشی هایی که روشن نمی شوند استفاده کرد.

9- آیا برای شمارش چرخه شارژ باتری گوشی آیفون می توان از برنامه شخص ثالث استفاده کرد؟

برای خواندن چرخه شارژ باتری آیفون خود می توانید برنامه شخص ثالث iBackupBot for iTunes را نصب کنید. با استفاده از این برنامه می توانید از سلامت باتری خود اطمینان حاصل کنید و چرخه ی شارژ آیفون خود را بخوانید. برنامه ی مفید دیگری که می توانید آن را برای خواندن و شمارش چرخه ی شارژ باتری آیفون خود به کار گیرید، برنامه coconutBattery است.

10- کدام برنامه ها بیشترین شارژ باتری را مصرف می کنند؟

از برنامه هایی که شارژ بسیار زیادی از باتری گوشی شما مصرف می کنند می توان به سرویس های مکانی در گوشی و برنامه های به روزرسانی پس زمینه گوشی که به صورت خودکار اقدام به به روزرسانی می کنند اشاره کرد. برنامه های مثل فیس بوک، اینستاگرام، و برنامه های مربوط به شبکه های اجتماعی نیز شارژ باتری زیادی مصرف می کنند.

مطالب مرتبط