ترفند آیفون

آموزش ضبط تماس ها در آیفون

آموزش ضبط تماس ها در آیفون

آیا می دانستید بدون نصب کردن هیچ  برنامه ی اضافی روی آیفون و یا جیلبریک کردن گوشی خود می توانید تماس های دریافتی و تماس هایی که میگیرید را ضبط کنید؟ در مقاله ی حاضر قصد داریم آموزش ضبط تماس ها در آیفون را بررسی کنیم . با کوک موبایل همراه باشید.

آموزش حاضر،  برای استفاده از قابلیت ضبط تماس در آیفون با استفاده از Voicemail  و بدون نصب هیچ برنامه ی اضافی روی گوشی است. ترفندهای آسان در استفاه از Voicemail گوشی، شما را قادر می سازد که تماس های آیفون را ضبط کنید و هر زمان دیگری که نیاز داشتید این تماس ها را پخش کنید.  سابق بر این برای ضبط تماس ها روی آیفون، نیاز به جیلبریک آیفون و نرم افزارهای خاصی بوده است. نرم افزارهایی مثل TapeACall  امکان ضبط تماس در آیفون را برای کاربران فراهم می آورد. چیزی که در این آموزش به شما ارائه می شود ضبط آکوستیک تماس های آیفون است و نیاز به هیچ کدام از نرم افزارهای واسط ضبط تماس ندارد. در ادامه با نیازمندی های ضبط تماس در آیفون آشنا می شوید.

نیازمندی ها برای ضبط تماس در آیفون

برای این که بتوانید از این ترفند برای ضبط تماس در آیفون خود استفاده کنید، نیاز به سیستم عامل iOS 9.0  و یا سیستم عامل نسخه ی جدیدتر دارید.نسخه های قدیمی تر از iOS 9.0  امکان استفاده از فایل های صوتی Voicemail  را به کاربران نمی دادند. نیازمندی دیگر شما برای استفاده از این ترفند،  این است که اپراتور تلفن همراه شما اجازه ی استفاده از voicemail سیستم عامل iOS را به شما بدهد.(برخی اپراتورهای ایران مثل همراه اول این امکان را دارد و برای فعال سازی Voicemail باید به دفتر خدمات اپراتور تلفن همراه خود مراجعه کنید. در مورد سایر اپراتورها تحقیق کنید)

آموزش ضبط تماس ها در آیفون

برای ضبط تماس در آیفون، شماره ای که قصد دارید تماس با او را ضبط کنید، بگیرید. می توانید برای ایجاد تماس،  روی علامت “+”  که  زیر آن add call  نوشته شده است، تپ کنید.

blank

بعد از تپ کردن روی این آیکون به لیست مخاطبانتان وارد می شوید.  می توانید شماره ی مخاطبی که قصد تماس با او را دارید از این جا انتخاب کنید.حال با تپ کردن روی آیکون سبز تماس، تماس را برقرار سازید. با این کار باکس صدای شما به تماس کنفرانس تبدیل می شود. بعد از آن که تماس Viocemail برقرار شد و صدای بوق ضبط صدا را شنیدید، به صفحه تماس برگردید و روی آیکون Merge Call تپ نمایید.

blank

تماس ضبط شده را Export  کرده و آن را در جایی به جز آیفون خود ذخیره کنید.

قدم اول: برنامه ی Phone روی آیفون خود را باز کنید. حال گزینه ی Voicemail  را از قسمت زیرین جعبه ی نمایش داده شده تپ کنید. حال روی Recording  تپ کنید تا لیست تماس های ضبط شده برایتان نمایش داده شود.

قدم دوم: روی Share  تپ کنید.

قدم سوم: می توانید این صدای ضبط شده از تماس را به ایمیل خود بفرستید و پس از دانلود آن از ایمیل خود، تماس را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

سوالات متداول در مورد آموزش ضبط تماس ها در آیفون

1-برای ضبط تماس ها با استفاده از Voicemail در آیفون به چه نسخه ای از iOS نیاز می باشد؟

برای استفاده از Voicemail جهت ضبط تماس در آیفون نیاز به یک دستگاه اپل با نسخه سیستم عامل iOS 9.0 و یا جدیدتر نیاز می باشد در نسخه های قدیمی تر از iOS 9.0 امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد و دستگاه آیفون شما باید جیلبریک شده باشد و از نرم افزارهای خاص استفاده کند.

2- چرا Voicemail روی گوشی آیفون من موجود نیست؟

به برنامه تنظیمات گوشی آیفون خود بروید، حالت پرواز را روی وضعیت غیر فعال قرار دهید. سپس 30 ثانیه بعد آن را دوباره فعال کنید. در صورتی که هنوز وویس میل کار نمی کند به منو Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. همچنین در صورت امکان گوشی آیفون خود را خاموش و مجدداً روشن کنید.

3-چگونه در گوشی آیفون خود به Voicemail دسترسی پیدا کنم؟

امکان ضبط تماس و شنیدن صدای آن از طریق سرویس Voicemail در گوشی آیفون شما با سیستم عامل iOS 9.0 به بالا و همچنین دریافت خدماتی که اپراتور شما ارائه می کند (در ایران همراه اول این خدمت را ارائه می کند) وجود دارد. هنگامی که یک Voicemail دریافت می کنید، پیام خود را از قسمت اعلانات در گوشی خود چک کنید. انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید و روی Voicemail ضربه بزنید.

4- چرا در گوشی آیفون من Voicemail کار نمی کند؟

در بسیاری از موارد، به روزرسانی در برنامه Voicemail اپراتور تلفن شما و یا تنظیمات ان می تواند مشکل را حل کند، اما فراموش نکنید که با اپراتور و ارائه دهنده خدمات وویس میل خود تماس بگیرید و از صحت تنظمیات اطمینان حاصل کنید. پس از اعمال تنظیمات درست هر زمان که بخواهید می توانید از این سرویس استفاده کنید.

5- چگونه در صفحه اصلی گوشی آیفون خود Voicemail را پاک کنم؟

برای حذف پیام های قدیمی و ایجاد فضای برای یک پیام جدید به صورت زیر عمل کنید:

  • از صفحه اصلی گوشی آیفون خود شماره 98* را بگیرید.
  • روی دکمه * ضربه بزنید و به منو اصلی بروید.
  • برای شنیدن پیام عدد 1 را انتخاب کنید.
  • برای پایان شنیدن پیام و حذف آن عدد 7 را انتخاب کنید.

6- چگونه voicemail را روی گوشی آیفون 12 تنظیم کنم؟

برای تنظیم قابلیت voicemail در گوشی آیفون 12 اپل خود به برنامه phone گوشی خود بروید و روی گزینه voicemail ضربه بزنید. در صورتی که اولین بار است که این ویژگی را تنظیم می کنید روی گزینه Set Up Now ضربه بزنید. برای آن کلمه عبور 4 تا 6 رقمی بسازید. هر وقت از شما خواسته شده یک عبارت سلام و خوش آمدگویی ایجاد کنید می توانید از گزینه پیش فرض استفاده کنید. وقتی که وویس میل را تنظیم کردید روی گزینه Save ضربه بزنید.

7- آیا در وویس میل باید نام خود را بگویید؟

در صورتی که می خواهید یک پیام وویس میل برای کسب و کار تنظیم کنید، در این پیام باید به نام و یا نام شرکت خود اشاره کنید طوریکه افراد بدانند که چه کسی با آنها صحبت می کند و هدفشان چیست. در صورت نیاز می توانید اطلاعات بیشتری را نیز اضافه کنید.

8-چگونه یک voicemail را به سرعت ارسال کنم؟

برای ارسال فوری وویس میل قبل، در طول و بعد از شنیدن پیام برای هر گونه اقدام فوری می توانید از دکمه های زیر استفاده کنید. دکمه 4 برای شنیدن دوباره وویس، دکمه 6 برای ارسال پیام ، دکمه 7 برای حذف پیام، دکمه 8 برای پاسخ، دکمه 9 برای ذخیره پیام و غیره بکار برده می شود.

9- در هر صندوق voicemail چه تعداد پیام می تواند جای بگیرد؟

در باکس وویس میل می توان حدود 30 پیام ذخیره کرد. در صورت نیاز می توانید پیام های قدیمی و کم اهمیت تر را پاک کنید و پیام هایی که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را در این باکس ذخیره و نگه دارید.

10-آیا می توان قابلیت voicemail در گوشی آیفون را غیر فعال کرد؟

برای غیر فعال کردن قابلیت وویس میل خود می توانید از قسمت تنظیمات وارد عمل شوید. به تنظیمات voicemail مراجعه کنید و گزینه Deactivate و یا Turn Off را بدون توجه به اینکه از گوشی خود استفاده می کنید انتخاب کنید. اکنون این قابلیت در گوشی آیفون شما غیر فعال شده است.

مطالب مرتبط