ترفند آیفون

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

blank

سوال : چگونه می توان مشکل داغ کردن باتری آیفون ۷ را پس ازtt آپدیت آن به سیستم عامل iOS 10  حل کرد؟ در ادامه ی این مقاله می توانید نکته های نابی را در مورد راه حل این مشکل بخوانید.

دو سال اخیر اپل گوشی های استاندارد و جذاب  iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus  و iPhone SE را به بازار عرضه کرد.تمام این آیفون های جدید با حداقل عمر باتری ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای وبگردی، ایمیل و چت کردن معرفی شدند. تا به اینجا همه چیز عالی است؛ مشکل زمانی آغاز می شود که شما سیستم عامل گوشی ها را به iOS 10  آپدیت می کنید. مخصوصا زمانی که سیستم عامل iPhone7 را به iOS 10  آپدیت کنید، می بینید که حین اجرای برنامه ها، باتری آیفون به شدت داغ شده و خیلی زودتر از معمول خالی می شود. به جای آنکه به واسطه ی این مشکل، آیفون خود را به گوشه ای پرت کنید، چند دقیقه ای را با کوک موبایل همراه شوید تا راه حلی برای رفع مشکل داغ شدن آیفون پیدا کنیم.

 نکته ی اول : کمی صبور باشید!

شما اگر بخواهید آیفونتان را ریستور کنید و یا اگر بخواهید از سیستم عامل قبلی تان بکاپ بگیرید و نسخه ی iOS 10  را روی آیفون خود نصب کنید، می بایست صبور باشید. تصور کنید که قرار است حجم عظیمی از محتوا را که شامل عکس ها، ویدیوها، پیام ها، ایمیل ها و … می باشد؛ ذخیره و بازیابی کنید و مسلما همه این ها نیاز به زمان دارند.در این مدت بایستی وای فای آیفون روشن باشد تا سیستم جست و جوی iOS  بتواند همه اطلاعات را ایندکس نماید.زمانی که پردازنده در حال انجام فرآیند است، بدیهی است که مصرف باتری  و به تبع آن داغ شدن باتری شدت می گیرد.

اگر شما به تازگی iOS آیفونتان را آپدیت کرده اید و یا نه اصلا آیفون جدیدی را خریده اید و یا آیفونتان را ریستور کرده اید، باید به آیفون یک روز تمام وقت بدهید تا بتواند به شرایط عادی برگردد.اگر پس از گذشت یک روز هیچ مشکلی در آیفون و مصرف باتری  و حرارت باتری  ایجاد نشده بود، لازم نیست ادامه ی این مقاله را بخوانید !

نکته ی دوم :مصرف باتری آیفون را در حالت استند بای تست کنید!

هر کاربر مشتاقی، علاوه بر زمانی که برای نقل و انتقالات فایل های قدیمی به آیفون و یا سیستم عامل جدید آیفون لازم است، برای آشنایی با برنامه ها، فضا و قابلیت های آیفون جدید چرخی چند ساعته در آیفون می زند! این قضیه مخصوصا در مورد برنامه های جذابی چون عکس های پویا، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، iMessage  و … بیشتر صدق می کند.در تمام این مدت صفحه ی نمایش گوشی روشن است، حافظه ی گوشی در حال استفاده شدن است و آیکون وای فای و یا سلولار دیتا نیز فعال است.بدیهی است که مصرف انرژی در این حالت بسیار زیاد است.به عبارت دیگر، اگر باتری آیفون شما تنها نیم ساعت تا خالی شدن به صورت کامل فاصله دارد، شما می بایست میزان استفاده از گوشی خود را نصف حالت عادی کنید تا واقعا طی نیم ساعت آینده باتری  گوشی خالی شود؛ در غیر اینصورت می بایست طی ۱۰ دقیقه منتظر باشید که گوشی خاموش شود.

همواره کنترل کنید که چقدر باتری  دارید و از زمانی که به نظرتان می آید گوشی باید خاموش شود ۴۰ دقیقه کم کنید تا زمان واقعی خالی شدن باتری را به دست آورید.اگر در حال بکاپ گرفتن از اطلاعات آیفون هستید؛ این زمان خیلی زودتر سپری خواهد شد.اگر آیفون را به حالت استند بای بردید و آیفون مصرف باتری چشم گیری نداشت، همه چیز رو به راه است. در این حالت اگر از باتری آیفون استفاده نرمال شود، مصرف باتری نیز نرمال خواهد بود و مشکلی وجود نخواهد داشت! اما اگر آیفون را به حالت استند بای بردید و باتری همچنان در حال مصرف شدن بود و از قضا بر سرعت خالی شدن باتری افزوده شد، باید این مقاله را انتها بخوانید!

نکته ی سوم : آیفون را ریست کنید!

قدیمی ترین راه در حل مشکلات آیفونها، صفر کردن، ریستارت کردن و ری بوت کردن آیفون است. ریست کردن آیفون گاهی تمام مشکلاتی که آیفون به آن گرفتار شده است را به یکجا حل می کند. پس نا امید نباشید و آیفونتان را ری استارت کنید.

برای ری استارت کردن آیفون ۷ نیاز به فشردن دکمه هایی متفاوت از سایر آیفونها دارید. اگر آیفون ۷ تان دیگر جوابگوی دستورات شما نیست آن را با استفاده از پایین نگه داشتن دکمه ی پاور خاموش کنید.

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

قدم اول: دکمه ی خاموش / روشن آیفون را که در سمت راست گوشی است،  فشار دهید و آن را به پایین نگه دارید.

قدم دوم: زمانی که دکمه ی خاموش / روشن را نگه داشته اید، دکمه ی صدا را به سمت پایین فشار داده و نگه دارید . این دکمه در سمت چپ آیفون شما قرار دارد.

قدم سوم: هر دو دکمه ی نمایش داده شده در تصویر را با هم بفشارید تا صفحه نمایش خاموش شود. تا زمانی که دوباره صفحه نمایش شروع به روشن شدن کند، فشردن دکمه ها به صورت همزمان را ادامه دهید. زمانی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شد دستتان را از روی دکمه ها بردارید.

 برای کسانی که روی آیفون های قدیمی تر از آیفون ۷ سیستم عامل iOS 10  را آپدیت کرده اند، روش زیر باید اجرا شود:

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

قدم اول:هر دو دکمه ی Sleep/Wake  را فشرده و به پایین نگه دارید. در همین زمان می بایست دکمه ی Home  را نیز فشرده و نگه دارید.

قدم دوم: تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید، این دکمه ها را به سمت پایین و به صورت فشرده نگه دارید.

قدم سوم: می بینید که گوشی ری استارت می شود.

در گوشی های iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s  و iPhone 6s Plus دکمه ی خاموش روشن در سمت راست آیفون واقع شده است.در آیفون iPhone 5s, iPhone SE دکمه ی خاموش و روشن در بالای گوشی قرار گرفته است.

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

زمانی که آیفون ری بوت شد، قدم های قبلی را تکرار کنید و ببینید که مصرف باتری عادی شده است یا خیر؟!اگر هنوز مشکل پا بر جاست، به خواندن مقاله ادامه دهید.

نکته ی چهارم : میزان مصرف باتری را کنترل کنید.

iOS ها دارای قابلیت کنترل و پایش مصرف باتری هستند، قابلیتی که با استفاده از آن، می توانید با جزییات ببینید که هر کدام از برنامه های گوشی چه میزانی از باتری شما را مصرف می کنند. با استفاده از این ویژگی iOS می توان میزان مصرف باتری در طول روزهای مختلف و به تفکیک برنامه ها را پایش کرد.

قدم اول:  Setting را از برنامه های موجود در خانه ی آیفون باز کنید.

قدم دوم: روی Battery  کلیک کنید.

قدم سوم : چند لحظه صبر کنید تا Battery Usage روی صفحه ظاهر شود.

قدم چهارم :روی دکمه ی Show Detailed Usage  تپ کنید تا میزان مصرف باتری تمام برنامه های آیفون را به تفکیک ببینید.

قدم پنجم: روی last 7 Days  تپ کنید تا بتوانید میزان مصرف برنامه ها را در طول یک هفته ببینید.

برای مثال اگر دیدید که برنامه ای قبل از آپدیت شدن، مصرف باتری بسیار کم تری نسبت به بعد از آپدیت شدن دارد، می توانید نتیجه بگیرید که نسخه ی جدید برنامه مشکل سازی کرده است.اگر میزان مصرف برنامه ای در Screen  کمتر از ۱۰ درصد اما میزان مصرف همان برنامه در Background  بالای ۳۰ درصد باشد، مطمین باشید در مورد آن برنامه مشکلی وجود دارد!

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

بعد از بررسی و تحلیل میزان مصرف باتری برای هر برنامه چه در صفحه اصلی و چه در  بک گراند، می توانید میزان مصرف را به حالت عادی برگردانید.برای این منظور قدم های زیر را انجام دهید:

قدم اول: روی دکمه ی Home  دو بار کلیک کنید تا تمام برنامه های باز، نمایش داده شود.

قدم دوم: برنامه هایی که آنها را لازم ندارید، به چپ را راست سوییپ کنید.

قدم سوم: برنامه را به بالای صفحه نمایش بکشید.

اگر مداوما برنامه ای در حال مصرف زیاد باتری است و با این روش میزان مصرف باتری آن تعدیل نمی شود، می بایست برنامه را حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید.اگر با این راه حل مشکل حل نشد از برنامه ای مشابه برنامه ی مشکل ساز  که میزان مصرف باتری کمتری دارد،استفاده کنید.در این مورد می توانید با سر زدن به سایت های مختلف، برنامه های مشابه را بیابید.

نکته ی پنجم:  گوشی را ریستور کنید !

گاهی لازم است برای حل مشکل، آیفون را ریستور کنید.استفاده از سیستم عاملی تازه و بدون ایراد شاید کلید حل مشکلات مصرف باتری آیفون باشد.اگر مشکل شما با راه حل های قبلی که ارایه شد حل نشد، راه حل ریستور کردن آیفون است.

چطور مشکلات باتری آیفون را حل نماییم؟

باید به خاطر داشته باشید که، آیفون را ریستور می کنید و پس از آن تمام برنامه ها را دوباره نصب می کنید؛ با ریستور کردن آیفون تمام تنظیمات و داده های شما مثل اطلاعات بازی های آیفونتان، اطلاعات سلامتی و … به کلی حذف می شوند و باتری آیفونتان بهتر از همیشه کار خواهد کرد.

 نکته ی ششم : تنظیم گوشی روی مد Low Power

 اگر زمان خالی شدن باتری آیفون شما، نرمال است ولی دوست دارید که استفاده از باتری گوشی به صورت بهینه صورت گیرد، می توانید از “مد مصرف کم ” استفاده کنید. با استفاده از این مد می توانید، استفاده از باتری گوشی را تا حد امکان کاهش دهید.

حالت مصرف کم باتری آیفون

قدم اول: برنامه ی Setting  را از خانه آیفون باز کنید.

قدم دوم: روی Battery  کلیک کنید.

قدم سوم:تاگل Low Power Mode  را on  کنید تا سبز شود.

شما می توانید با توجه به رنگ آیکن باتری، مد مصرف کم را در زمان مناسب آن روشن سازید.زمانی که رنگ آیکن باتری زرد شدف بایستی گوشی را روی مد مصرف کم ببرید.زمانی که شارژ شما بالای ۸۰% شود، این گزینه به صورت اتوماتیک خاموش می شود.اگر می خواهید با درصد شارژ بیشتر از ۸۰ درصد نیز این گزینه روشن بماند، می توانید به صورت دستی آن را روشن کنید.شما می توانید با استفاده از Siri  به سرعت گوشی را روی مد مصرف کم باتری ببرید.در این صورت کافی است به آیفونتان بگویید : “Hey Siri, turn on low power mode!”  البته همانطور که در مقاله ی “پنج قدم تا آیفون ایمن تر “گفته شد،در صورت نیاز به حفظ امنیت در آیفون،  استفاده از Siri  توصیه نمی شود.

 اگر روشن کردن Low Power mode، هنوز هم جوابگوی مصرف باتری آیفون نیست؛ می توانید روش های در دسترس تر را که بیشتر شبیه به حقه هستند، امتحان کنید:

روش اول:نور صفحه نمایش را کم کنید.

روش دوم:قفل اتوماتیک را برای ۱ دقیقه تنظیم کنید.

روش سوم:اگر می خواهید به رادیو و موسیقی گوش دهید، به جای استفاده از اسپیکر از هدفون های خود استفاده کنید.

روش سوم: برنامه ی نمایش ساعت را که از پردازنده ی گرافیکی با مصرف بالای باتری استفاده می کند، غیر فعال سازید.

 نکته ی هفتم:با اپل تماس بگیرید و مشکل باتری را به آنها گزارش دهید!

 اگر مشکل باتری شما با هیچ کدام از نکته های بالا حل نشد، می توانید با اپل تماس بگیرید و مشکل اساسی در باتری آیفونتان را به آنها گزارش دهید تا از خدمات اپل، بهره مند شوید.

مطالب مرتبط