ترفند اندروید

چرا نباید گوشی اندروید را روت کنیم؟

blank

روت کردن تلفن همراه اندرویدی امکان دسترسی به تمام فایل‌های سیستمی را  فراهم می‌کند. بعضی افراد برای دسترسی به امکانات بیشتر و نصب برخی برنامه‌ها که به مجوزهای خاصی برای اجرا نیاز دارند و لازم است که دستگاه آن‌ها روتشده باشد اقدام به روت کردن تلفن همراه خود می‌کنند.

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

اگرچه با روت کردن تلفن همراه قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه می‌کنید و می‌توانید برنامه‌های متنوع‌تری روی آن نصب کنید ولیروت کردن تلفن همراه معایبی هم دارد که لازم است از آنها آگاهی داشته باشید تا مشکلی برای تلفن همراهتان به وجود نیاید. با ما در کوک موبایل همراه باشید تا به بررسی معایب روت کردن گوشی بپردازیم.

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

باطل شدن گارانتی تلفن همراه

 از معایب اصلی روت کردن گوشی باطل شدن گارانتی آن است. اگر گوشی شما دارای گارانتی باشد و احتمالاً برای گارانتی دار بودن آن هزینه بیشتری هم پرداخت کرده‌اید باید بدانید که در صورتی که گوشی خود را روتکنید گارانتی تلفن همراه شما باطل می‌شود. دلیل آن افزایش آسیب‌پذیر بودن در تلفن همراه است.

 شرکت‌های سازنده تلفن همراه و ارائه کننده گارانتی به شما هشدار می‌دهند کهروت کردن باعث وارد شدن آسیب به تلفن همراه شما می‌شود و در صورت اقدام به روتکردن آن، گارانتی دستگاه باطل می‌شود.

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

روت کردن دستگاه اندرویدی کار ساده‌ای نیست

 برنامه‌ها و روش‌های مختلفی برای روت کردن تلفن همراه ارائه شده است و هر کدام از آن‌ها بسته به نوع و مدل گوشی با هم متفاوت است. اکثر این روش‌ها در مراحل روتکردن گوشی با مشکل یا خطا روبه رو می‌شوند. بنابراین روت کردن تلفن همراه یک کار تخصصی بوده و باید توسط افراد خبره انجام شود.

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

ریسک روت کردن تلفن همراه

روتکردن دستگاه‌های اندرویدی در صورتی که به اشتباه صورت گیرد یا در مراحل روتکردن با مشکلی رو به رو شوید ممکن است تلفن همراه شما برای همیشه غیر قابل استفاده شود و در اصطلاح به یک آجر گران‌بها تبدیل می‌شود. به همین دلیل روت کردن تلفن همراه ریسک‌های دارد که باید آن را بپذیرید.

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

دریافت نکردن به روز رسانی تلفن همراه

 به روز رسانی‌ها برای تلفن همراه بسیار مهم هستند چرا که با دریافت به روز رسانی‌ها تلفن همراه شما قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود و همچنین امنیت آن افزایش پیدا می‌کند. این به روز رسانی‌ها در حالت استاندارد از طریق تلفن همراه امکان پذیر است و با وصل شدن به اینترنت می‌توانید آن‌ها را به راحتی از طریق تنظیمات تلفن همراه به صورت خودکار یا دستی انجام دهید. اما در صورت روت بودن تلفن همراه اندرویدی شما این قابلیت از بین می‌رود و شما باید به وسیله فلش کردن گوشی اقدام به به روز رسانی سیستم عامل تلفن همراه خود کنید.

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

چرا نباید اندروید را روت کنیم؟

کاهش امنیت تلفن همراه

 با روت کردن امکان دسترسی به فایل‌های سیستمی فراهم می‌شود. به همین دلیل برخی از برنامه‌های که قابل اجرا بر روی دستگاه‌های روت شده هستند این امکان را خواهند داشت که فایل‌های سیستمی را تغییر یا حذف کنند و مانعی هم برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. همین عامل باعث کاهش امنیت و آسیب‌پذیر بودن تلفن همراه شما در برابر ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب می‌شود.

ولی در صورتی که دستگاه‌های که روتنشده باشند این امکان برای این برنامه‌ها وجود ندارد و گوشی شما از امنیت بیشتری برخوردار است.

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

چرا نباید اندروید راروت کنیم؟

احتمال بروز خطا و مختل شدن کار سیستم عامل

روتکردن باعث دسترسی آسان به فایل‌های سیستمی چه به صورت دستی و یا به وسیله برنامه‌ها می‌شود و این احتمال تغییر و یا حذف فایل‌های سیستمی را بیشتر می‌کند. تغییر یا حذف فایل‌ها موجب ایجاد مشکلاتی در سیستم عامل دستگاه اندرویدی شما می‌شود و ممکن است عملکرد آن را مختل کند.

سخن پایانی

هرچند این مقاله کوک موبایل شما را از روتکردن تلفن همراه خود به طور کامل منع نمی‌کند. ولی قبل از روتکردن باید خطرات و معایب آن را که به آن اشاره کردیم مد نظر قرار دهید و با آگاهی اقدام به روتکردن گوشی آندروید خود کنید.

شما میتوانید جهت اطلاع از روت بودن گوشی به پست ” فهمیدنروت بودن گوشی اندروید ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط