ترفند شبکه های اجتماعی

پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام (Pin)

پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام

قابلیت جدید و ویژه ای که می خواهیم به شما معرفی کنیم، از ویژگی‌ های منحصر به فرد سوپر گروه تلگرام است. این قابلیت مربوط به پین کردن (Pin) یا سنجاق کردن یک پیام به منوی فوقانی صفحه گروه می باشد. در این مقاله قرار است چگونگی پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام و نحوه استفاده از آن را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام

وقتی که ادمین یک گروه معمولی تصمیم می گیرد که گروه خود را به یک سوپر گروه تبدیل کند، قابلیت ‌ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌ کند. علاوه بر قابلیت های دیگر سوپر گروه، می توان به قابلیت‌ پین کردن (Pin)  یا سنجاق کردن یک پیام به بخش فوقانی پنجره مکالمه در گروه اشاره کرد. ولی این ویژگی یعنی پین کردن پیام فقط توسط ادمین سوپر گروه تلگرام قابل اجراست. هر وقت که یک پیام را در سوپر گروه پین ‌کنید، آن پیام در بخش بالایی پنجره سوپر گروه نمایش داده می‌ شود و تا زمانی که ادمین دستور ندهد از آن بخش حذف نمی شود. بنابراین پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام می‌ تواند کاربردهای زیادی برای افراد مختلف داشته باشد، برای مثال یک سوپر گروه مربوط به فروش، یا خدمات می تواند مهمترین و کاربردی ترین محصول یا خدمات خود را روزانه پین کند و بسیاری از کارهای مفید دیگر که در این قابلیت نهفته است.

پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام

پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام

حال می خواهیم به مثال دیگری اشاره کنیم. مثلاً می توانید با Pin کردن یک سوال در سوپر گروه خود از اعضای آن بخواهید تا در مورد آن بحث و گفتگو کنند. در این حالت تمام اعضای گروه و حتی آن ‌هایی که بعد از طرح سوال آنلاین می شوند، با مشاهده سوال پین شده در گروه قادرند در بحث و گفتگو شرکت کنند. حالا وقت آن رسیده از خود بپرسیم چگونه می‌توانیم نسبت به Pin کردن پیام در سوپر گروه تلگرام اقدام کنیم؟ در این مقاله قرار است به چگونگی انجام این کار بپردازیم.

چگونگی پین کردن پیام در سوپر گروه تلگرام (Pin)

مجدداً اشاره می کنیم که Pin کردن پیام در سوپر گروه تلگرام (Pin) فقط توسط ادمین قابل انجام است. بنابراین شما به عنوان ادمین سوپر گروه می ‌توانید پیام هر یک از کاربران گروه یا پیام خود را پین کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به سوپر گروه مورد نظر خود که قرار است پیامی را در آن پین کنید، بروید.
  • پیام مورد نظرتان که مایل به Pin کردن آن هستید را مشخص کرده و یک بار آن را لمس نمایید.
  • در پاپ آپ نمایان شده، در بین گزینه ‌هایی که وجود دارد، گزینه Pin را انتخاب کنید.
گزینه Pin را انتخاب کنید

گزینه Pin را انتخاب کنید

  • حالا تیک گزینه Notify all members را بزنید تا پیام پین شده برای تمام اعضای گروه نمایش داده شوند. در صورتی که تیک این گزینه را بردارید، پیام پین شده فقط برای خودتان نمایش داده می ‌شود.
  • در نهایت گزینه Ok را لمس کنید.
گزینه Ok را لمس کنید

گزینه Ok را لمس کنید

همانطور که مشاهده کردید به سادگی پیام مورد نظرتان به بخش فوقانی پنجره گروه پین یا سنجاق می گردد. اگر دقت نمایید در بخش سمت راست این پیام یک علامت “ضربدر” وجود دارد. هر وقت که مایل هستید، این علامت را لمس کرده، تا پیام پین شده در سوپر گروه شما حذف گردد.

نحوه ی پین کردن پیام در تلگرام را مطالعه کنید.

حذف پیام پین شده

حذف پیام پین شده

مطالب مرتبط