ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

 نحوه پین کردن پیام در تلگرام، در کانال، گروه و سوپر گروه تلگرام به صورت ساده و راحت را در این پست بخوانید.

بدون شک اپلیکیشن تلگرام محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران محسوب می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده این اپلیکیشن در ایران، بین 40 تا 45 میلیون کاربر دارد. استفاده از این پیام‌رسان می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد از جمله آن‌ها می‌توان به امنیت بسیار بالا، سرعت مناسب در انتقال پیام، تصاویر، فیلم و همچنین قابلیت‌هایی همچون ایجاد کانال و گروه اشاره کرد. هر نسخه جدیدی که از این اپلیکیشن عرضه می‌شود قابلیت‎های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه‌های جدید تلگرام بر روی گوشی اندروید اضافه شده است قابلیت پین (یا سنجاق) کردن پیام است. این قابلیت ابتدا برای گروه‌ها و سپس برای کانال‌ها فعال شد. با این قابلیت شما می‌توانید پیام، عکس و متن‌های مهم را به اعضاء کانال یا گروه اطلاع دهید. در این آموزش قصد داریم نحوه پین کردن پیام در گروه ها، سوپر گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

سنجاق کردن پیام یعنی چه؟

یکی از ویژگی‌های عالی که به نظر می‌ رسد در بهترین پیام رسان دنیا، تلگرام، کاملا دست کم گرفته شده است، قابیلیت پین کردن پیام است.

با پین کردن پیام‌ در تلگرام یا سنجاق کردن آن، پیام مهم شما در بالای پنجره چت نگه داشته می شود. و اطمینان می‌دهد که می‌ توانید سریع و آسان به آن دسترسی داشته باشید. می‌توانید چت‌های خصوصی یا گروه‌های خود را پین کنید، و این در واقع راحت و ساده است.

افراد پیام‌ها را مرتب پین می‌کنند. پیام هایی که پین می شوند، معمولاً رشته‌های گفتگو هستند که می‌خواهند به آن بازگردند، یا وقتی کاربران لینکی را در تلگرام ارسال می‌کنند، فرصتی برای بررسی فوری ندارند. از اینرو، آنها چت را پین می‌کنند، تا به سرعت به آن دسترسی پیدا می‌کنند و پس از اینکه کارشان با آن لینک یا پیام تمام شد، پین آن را باز می‌کنند. در گروه‌ها، اغلب پیام‌های مهم، پین می شوند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضا گروه، شانس خواندن آنها را داشته باشند.

پین کردن پیام در گروه تلگرام

پین کردن پیام در گروه تلگرام نسبتاً ساده است، بنابراین اغلب از آن استفاده می شود. می‌توانید چت‌های بین افراد یا گروه‌ها را پین کنید . این کار در طی چند مرحله ساده زیر انجام می شود.

1- چتی را که می خواهید پین کنید در تلگرام باز کنید.

2- روی چت ضربه بزنید تا کادر بازشو ظاهر شود.

3- گزینه «Pin» را انتخاب کنید، سپس انتخاب کنید که آیا به همه طرف‌ها اجازه دهید بدانند که شما آن را پین کرده‌اید یا خیر.

4- با ضربه زدن روی «PIN» اقدام خود را تأیید کنید.

5- چت شما در بالای صفحه پیام شما باقی می ماند و آماده است تا کاری را که باید با آن انجام دهید. هنگامی که دیگر به آن نیاز ندارید، به سادگی روی نماد “x” ضربه بزنید و “Unpin” را انتخاب کنید.

پین کردن پیام در کانال

1- تلگرام را باز کرده و وارد کانال مورد نظر شوید.

نحوه پین کردن پیام در telegram

نحوه پین کردن پیام در telegram

2- دست خود را بر روی پیامی که قصد دارید آن را پین کنید، نگه دارید تا گزینه‌های زیر ظاهر شود. گزینه Pin را انتخاب کنید.

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

3- پس از آن بر روی OK ضربه بزنید.

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

4- پس از آن پیام مورد نظر در بالای کانال پین خواهد شد.

نحوه پین کردن پیام در telegram

نحوه پین کردن پیام در telegram

پین کردن پیام در سوپر گروه

1- تلگرام را باز کرده و وارد سوپر گروه مورد نظر شوید.

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

2- دست خود را بر روی پیامی که قصد دارید آن را پین کنید، نگه دارید تا گزینه‌های زیر ظاهر شود. گزینه Pin را انتخاب کنید.

نحوه پین کردن پیام در telegram

نحوه پین کردن پیام در telegram

3- پس از آن گزینه OK را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مخاطبین شما پیام پین شده در گروه را به صورت یک اعلان دریافت کنند گزینه Notify all members (اعلان همه اعضا) را فعال کنید و اگر تمایل ندارید علامت تیک آن را بردارید.

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

4- پس از آن پیام مورد نظر در بالای سوپر گروه پین خواهد شد.

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

نحوه پین کردن پیام در تلگرام

لازم به ذکر است برای پین کردن پیام‌ در کانال‌ها و سوپر گروه‌ها شما باید جز ادمین‌های اصلی باشید در غیر این صورت این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از این اپلیکیشن به پست “ساخت دکمه شیشه ای telegram ” مراجعه نمایید.

سوالات متداول- نحوه پین کردن پیام در تلگرام

1- چگونه می توانم پیام های پین شده در تلگرام را ببینم؟

با چندین بار ضربه زدن روی نوار بالایی، کاربر می تواند بین پیام های پین شده در تلگرام، گردش کند. همچنین یک دکمه جدید در بالا گوشه راست صفحه تلگرام قرار دارد که تمام پیام های پین شده از چت های مختلف در صفحه مجزا را نمایش خواهد داد.

2- پین کردن پیام به چه معناست؟

پین کردن پیام یک ویژگی در تلگرام است که وقتی پیام های مهمی دارید و می خواهید به سرعت بتوانید آنها را ببینید، می توانید از آن استفاده کنید. پیام های پین به عنوان یک پیام خاص پرچمدار می شود. پیام های پین شده طوری قابل تنظیم و سفارشی هستند که بتوانید آنها را در بالای پیام های خود مشاهده کنید. پیام های پین امکان جستجو نیز دارند.

3- وقتی یک پیام یا چت، پین می شود چه اتفاقی می افتد؟

یکی از برجسته ترین ویژگی پین جدید در تلگرام این است که می توانید یک پیام را پین و یا اصطلاحاً سنجاق کنید، پس از پین کردن یک پیام یا چت، آن پیام، صرف نظر از گفتگو ها و دفعات مکالمه با افراد و یا گروه های مورد توجه شما، در بالاترین قسمت لیست چت ها قرار می گیرد. از این پس هر چت و یا گفتگوی جدید بعد از چت های پین شده قرار می گیرند.

4- از پین در تلگرام چه استفاده ای می شود؟

پین کردن پیام ها و چت ها شیوه ای آسان برای دسترس پذیر کردن پیام های مهم و کاری است به طوریکه هر وقت تلگرام خود را باز کردید، ابتدا پیام پین شده برای شما ظاهر می شود و در صدر پیام ها قرار می گیرد. برای پین کردن یک چت، انگشت خود را روی پیام قرار دهید و نگه داردی و علامت پین و یا سنجاق را انتخاب کنید. به سادگی می توانید تا 5 چت (به اضافه 5 سکرت چت) را پین کنید.

5- نحوه پین کردن پیام در تلگرام 2020 چگونه است؟

نحوه پین کردن چت ها در تلگرام ساده و تنها با چند ضربه قابل انجام است، اگر گوشی شما اندروید است، کافی است:
تلگرام را باز کنید و چت و یا کانالی که می خواهید پین کنید را انتخاب کنید.
روی چت مورد نظر خود ضربه بزنید و نگه دارید، اکنون روی آیکن پین که در بالا ظاهر خواهد شد ضربه بزنید.

6- آیا می توانم در تلگرام یک پیام پین شده را ویرایش کنم؟

به سادگی روی پیام ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید، اکنون گزینه ویرایش را انتخاب کنید. اگر از تلگرام دسکتاپ استفاده می کنید، روی فلش های بالا و پایین صفحه کلید خود ضربه بزنید تا بتوانید آخرین پیام ها را ویرایش کنید.

7- چرا متن های پین شده من در تلگرام محو شده اند؟

در دستگاه های iOS مشکل محو شدن پیام ها و متن های پین شده ممکن است به خاطر ناسازگاری نرم افزاری و یا باگ برای همگام سازی با مخاطبین در گوشی آیفون شما باشد.

8- چگونه در تلگرام یک پیام را از پین خارج کنم؟

با انجام مراحل زیر به سادگی پیام را از حالت پین خارج کنید:
برنامه تلگرام را باز کنید.
پیام و گفتگوی پین شده مورد نظر خود را انتخاب کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید.
اکنون آیکن پین در نوار بالا ظاهر می شود، روی آن ضربه بزنید و پیام را unpin و از حالت پین خارج کنید.

9- چرا در تلگرام نمی توانم یک پیام را پین کنم؟

گروه هایی که از ویژگی پین کردن پیام ها پشتیبانی می کنند به نام سوپر گروه و یا ابرگروه نامیده می شوند. اگر هنوز گروه خود را به یک سوپر گروه تبدیل نکرده اید، امکان پین کردن پیام نیز وجود ندارد. روی گروهی که می خواهید پیام آن را پین کنید ضربه بزنید. اگر چند وقتی است که از این گروه استفاده نکرده اید و یا پیامی در آن رد و بدل نکرده اید، در پایین صفحه قرار می گیرد. سعی کنید آن را به یک سوپر گروه تبدیل کنید تا بتوانید پیام ها را پین کنید.

10- چگونه می توانم پیام های پین شده در تلگرام را پاک کنم؟

در کانال های تلگرامی تنها مدیر کانال می توانید یک پیام را پین کند و یا ان را از حالت پین خارج کند. unpin کردن یک پیام ساده است و مراحل آن شبیه به پین کردن می باشد:
روی پیام پین شده ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید.
از منو روی گزینه Unpin ضربه بزنید.
پس از مشاهده پیام تایید برای آن پین کردن، روی Unpin ضربه بزنید.

مطالب مرتبط