اخبار فناوری

شبکه 5G و نقشه ي پوشش دهي اين شبكه

شبکه 5G و نقشه ي پوشش دهي اين شبكه

نقشه پوشش دهی شبکه 5G اپراتور Sprint: کدام شهر ها تحت پوشش هستند؟

Sprint شبکه واقعی 5G خود را در پایان ماه مه 2019 راه اندازی نمود و از آن جایی که از طیف باند میانی به عنوان تکنولوژی این شبکه استفاده می نماید، توانسته است تا بیشترین مقدار پوشش دهی را نسبت به باقی اپراتور های ایالات متحده در زمان راه اندازه ارائه دهد.

بر خلاف آن، رقبای این شرکت یعنی Verizon و AT&T بر تکنولوژی موج های پیچیده میلی متری تکیه کردند که این مكانيزم می تواند سرعت فوق العاده ای را تحویل دهد، اما پوشش دهی آن تنها در نزدیکی نقاط 5G می باشد، چیزی که Sprint آن را به صورت خشن، اما درست به عنوان “نقاط داغ شبکه 5G” معرفی کرده است.

در این بین، Sprint شبکه 5G خود را در 4 شهر اصلی ایالات متحده راه اندازی کرده است: خانه خود یعنی شهر Kansas، همچنین Atlanta، منطقه شهری Dallas-Fort Worth و Houston. شما در کل این شهر ها پوشش کامل 5G نخواهید داشت، برای مثال اگر در حال رانندگی باشید، متوجه می شوید که شبکه موبایل شما بین 4G و 5G تعویض می شود، اما حداقل نیاز نیست تا (البته ما داریم اغراق می کنیم، ولي نه بیش از حد) زیر یک چراغ برق بایستید تا پوشش 5G داشته باشید.

این اپراتور همچنین انتظار دارد تا در آینده ای نزدیک در 5 شهر دیگر در ایالات متحده شبکه 5G خود را راه اندازی نماید و تا به حال دو تلفن همراه 5G برای مشتریانی که می خواهند اولین اولین تلاش ها برای استفاده از این شبکه را داشته باشند، ارائه داده است. این تلفن ها، گوشی های Samsung Galaxy S10 5G و LG V50 ThinQ 5G می باشند. (آره، اسم هر دو این دو مدل دهان پر کن است!)

عرضه چیپ ست 5G توسط سامسونگ و رویای تولید آن توسط اپل

خب شما دقیقا کجا به اینترنت 5G دسترسی دارید؟ و این چقدر قابل تغییر است؟ ما در این پست نگاهی دقیق تر به وسعت شبکه 5G اپراتور Sprint خواهیم انداخت.

این خلاصه ای از شهر هایی است که Sprint اعلام کرده که شبکه 5G در آن ها موجود است (پر رنگ شده) و یا به زودی شبکه 5G خواهند داشت (غیر پر رنگ):

  • Atlanta
  • Chicago
  • Dallas-Fort Worth
  • Houston
  • Kansas City
  • Los Angeles
  • New York
  • Phoenix
  • Washington DC

نقشه پوشش دهی شبکه 5G در Atlanta

شهر Atlanta در ایالت Georgia یکی از بازار های اولیه شبکه 5G اپراتور Sprint می باشد و شما می توانید ببینید که چگونه Sprint منطقه بزرگی را تا شمال در Brookhaven تا جنوب در Sandy Springs پوشش داده است. پوشش دهی در این منطقه، نقطه نقطه است و شبکه 5G کاملا این منطقه را پوشش نداده است.

Sprint حدود 150 مایل مربع (388.5 کیلومتر مربع) را پوشش داده و حدود 565 هزار نفر در زمان راه اندازی این شبکه در این منطقه زندگی می کردند.

نقشه پوشش دهی شبکه 5G در Dallas-Fort Worth

Sprint در ایالات Texas، شبکه 5G را به صورت قوی راه اندازی کرده و مناطق شهری Dallas و Fort Worth نیز دو مثال از این حضور هستند. پوشش شبکه 5G اپراتور Sprint در این منطقه تا Irving ادامه دارد و در شمال Dallas تا Carrolton و Richardson ادامه می یابد، در حالی که پوشش Fort Worth تا مناطق شمالی Melody Hills و Richland Hills ادامه می یابد.

Sprint شهر Dallas را انتخاب نمود تا قدرت شبکه 5G را در رسانه ها با مدیر ارشد فناوری خود John Saw در زمان راه اندازی نشان دهد. شبکه 5G حدود 575 مایل مربع (1489 کیلومتر مربع) و 1.6 میلیون نفر را پوشش می دهد. یک دستاورد فوق العاده که هیچ اپراتوری در این زمان نمی تواند به پای آن برسد.

نقشه پوشش دهی شبکه 5G در Houston

Houston پرجمعیت ترین شهر ایالت Texas با حدود 2.3 میلیون نفر جمعیت، موقعیت بزرگی برای Sprint است و می توانید که مشاهده کنید که تمام مناطق مرکزی حول مرکز شهر Houston، همچنین Memorial Park و تا جنوب و تا غرب این شهر تحت پوشش دهی قوی می باشد. البته برخی نقاط نیز تحت شبکه 4G LTE می باشند، و جا برای پیشرفت وجود دارد، اما محدوده ای که Sprint آن را تحت پوشش دارد بسیار وسیع است.

در هنگام راه اندازی،165 مایل مربع (427.5 کیلومتر مربع)  و حدود 800 هزار نفر را spring تحت پوشش این شبکه در آورد.

نقشه پوشش دهی شبکه 5G در Kansas City

شهر Kansas محل مقر اصلی Sprint می باشد و طبق سنت، اولین جایی است که جدیدترین تکنولوژی ها را دریافت می نماید.

در نقشه ي ارائه شده توسط spring مشاهده می شود که تقریبا تمام شهر تحت پوشش شبکه 5G قرار دارد و تنها نقاطی هستند که تحت پوشش شبکه 4G LTE هستند، در نتیجه شما می توانید تقریبا در تمام این شهر از اینترنت 5G استفاده نمایید.

در هنگام راه اندازی شبکه، Sprint حدود 225 مایل مربع (583 کیلومتر مربع) و حدود 625 هزار نفر را تحت پوشش شبکه 5G قرار داد.

 

مطالب مرتبط