اخبار فناوری

نسخه بتا اندروید Q و تنظیمات “تصدیق چهره” مخفی

blank

تنظیمات “تصدیق چهره” مخفی در آخرین نسه بتا اندروید Q پیدا شد

نسخه چهارم اندروید Q بتا امروز منتشر شد، و علاوه بر این که در یک سری از مدل های Pixel دچار مشکل شد، این به روز رسانی شامل چیز های جالبی نیز بود. تنظیمات مخفی که توسط 9to5Google کشف گردید، مشخص کرد که “تصدیق چهره” یکی از ویژگی های جدید در اندروید بعدی که قرار است بعدا در همین سال عرضه شود، خواهد بود. گوگل به خوبی و به آرامی پشت سر اپل با تشخیص چهره، یا همان نسخه چهارم اندروید Q بتا امروز منتشر شد، و علاوه بر این که در یک سری از مدل های Pixel دچار مشکل شد، این به روز رسانی شامل چیز های جالبی نیز بود Face ID در iOS که با استفاده از دوربین TrueDepth، یک نقشه 3 بعدی امن از چهره کاربر درست می کند، حرکت کرده است.

تنظیمات مخفی در اندروید Q نشان داد که کاربران می توانند گزینه ای را انتخاب کنند که در آن برای باز شدن قفل گوشی، چشم های کاربر حتما باید باز باشد. علاوه بر این، رشته ای از کد ها در این تنظیمات نشان داد که قابلیت تصدیق چهره به کاربران اجازه می دهد تا وارد اپلیکیشن های مختلف شوند و پرداخت های بانکی را تصدیق کنند. در نهایت، کسی که گوشی با اندروید Q دارد می تواند داده مربوط به چهره یک نفر را، همانند نسخه اثر انگشت آن، به صورت دائمی از روی گوشی پاک نماید.

گوشی های جدید گوگل نسخه بتا اندروید Q را چه زمانی دریافت می کنند؟

انتظار می رود که اندروید Q نسخه بتا 5 در زمانی در سه ماهه سوم امسال عرضه شود و به دنبال آن عرضه اندروید Q نسخه بتا 6 مورد انتظار است و پس از آن نسخه نهایی اندروید Q. تمام این اتفاقات می بایستی در سه ماهه بعدی که از جولای شروع می شود و تا سپتامبر ادامه می یابد، اتفاق بیافتد.

مطالب مرتبط