ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

در این مطلب کوک موبایل به آموزش تصویری نحوه حذف اکانت لینکدین در کامپیوتر و موبایل خواهیم پرداخت. همچنین توضیح می‌دهیم که حذف حساب چه اطلاعاتی را در عرض چه مدتی از بین خواهد برد، چگونه می‌توان اکانت حذف‌شده را بازگردانی کرد و نحوه دانلود تمامی اطلاعات حساب Linkedin از جمله مخاطبین، تاریخچه فعالیت‌ها و اینکه چه افرادی از حساب بازدید کرده‌اند.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

شبکه اجتماعی لینکدین(Linkedin) یک ابزار حرفه‌ای برای کارجویان، کارفرمایان و افراد حاضر در حرفه‌های مختلف است تا فرصت‌های شغلی و همکاری را یافته و به کسب‌وکارهای یکدیگر برای پیشرفت و افزایش بهره‌وری کمک کنند. اما این شبکه همواره مناسب تمامی افراد نیست و گاهی ایمیل‌های بی‌پایان و مشکلات امنیتی آن می‌تواند به ضرر یک کارجو تمام شود.

اگر قصد راه‌اندازی یک حساب نو برای مهارت‌های جدید خود دارید و می‌خواهید اطلاعاتی از شما در قالب حساب دیگری وجود نداشته باشد، ممکن است به فکر حذف اکانت لینکدین بی افتید. لینکدین در سال‌های پیش چندین بار مورد حمله هکرها قرار گرفته و حذف حساب Linkedin یا راه‌اندازی مجدد آن به شما کمک می‌کند تا از اطلاعات خود در دیگر سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی در صورت مشابه بودن رمز عبور، محافظت نمایید.

حذف اکانت لینکدین چه اطلاعاتی را از بین می‌برد؟

اطلاعات عمومی با حذف اکانت لینکدین در عرض 24 ساعت و دیگر اطلاعات تا 30 روز حذف خواهند شد. بهتر است آگاه باشید که از پاک کردن حساب LinkedIn چه اطلاعاتی را از بین می‌برد.

  • حذف تمامی مخاطبین ثبت‌شده در حساب که به نقطه دیگر منتقل نشده‌اند
  • حذف تمامی پیشنهاد‌ها، تأییدیه‌ها و ارتباط‌ها
  • حذف تمامی پیام‌های ردوبدل شده با دیگر مخاطبان
  • حذف شناسه کاربری از لینکدین
  • حذف نتایج شناسه کاربری شما از موتورهای جستجو

آیا امکان منصرف شدن از حذف اکانت لینکدین و بازگردانی حساب و اطلاعات آن وجود دارد؟

تا 20 روز پس از تایید حذف حساب، امکان بازگردانی آن وجود دارد. با این کار اطلاعات ضروری حساب بازگردانده خواهد شد اما به هر حال ارتباطات، اعضای گروه، تأییدیه‌ها، پیشنهاد‌ها، دعوت‌نامه‌ها و شرکت‌های دنبال شده را از دست خواهید داد.

خط‌ مشی لینکدین در مورد حفظ داده کاربران

با حذف اکانت لینکدین اطلاعات شما به طور آنی از سطح اینترنت برداشته نخواهد شد. طبق خط‌مشی و قوانین حریم خصوصی این شرکت، اطلاعات شما تا 30 روز در سرور به جهت مقاصد امنیتی، رفع اشکال و فنی حفظ خواهد شد. همچنین ممکن است موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نیز برای 72 ساعت یا بیشتر از این مدت لینک‌های غیر معتبر یا حذف‌شده را همچنان در فهرست نتایج خود نگه‌دارند. گاهی شناسایی عدم اعتبار لینک‌ها برای مدتی طول خواهد کشید و در این مدت جستجو اطلاعات عمومی شما ممکن خواهد بود. با این کار اطلاعات شما از حساب اصلی لینکدین حذف خواهد شد و اگر شما، سرویس یا کاربر دیگری اطلاعات خود را در محل دیگری به اشتراک گذاشته باشید؛ این عمل شامل این موارد کپی شده نخواهد بود.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه دانلود تمامی اطلاعات حساب لینکدین پیش از حذف

اگر قصد حذف اکانت لینکدین را داشته اما به اطلاعات ذخیره‌شده در این سرویس نیاز دارید یا می‌خواهید بدانید که لینکدین چه اطلاعاتی از شما ذخیره کرده است؛ می‌توانید تمامی اطلاعات حساب خود را به صورت یک‌باره بارگیری نمایید. امکان انجام عمل زیر تنها از طریق دسکتاپ وجود دارد.

1.ابتدا وارد حساب خود شوید

2.روی تصویر پروفایل کلیک نموده و سپس گزینه Settings & Privacy را انتخاب نمایید.

3.روی زبانه Account کلیک نمایید.

4.روی Change در کنار “Download your data” کلیک نمایید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

5.فرمت موردنظر فایل آرشیو دانلود را انتخاب نمایید.

6.بر روی Request Archive برای دانلود فایل کلیک نمایید.

ممکن است در مرحله آخر برای بارگیری اطلاعات نیاز باشد تا رمز ورود خود را مجدداً وارد نمایید.

پس از به پایان رسیدن این مراحل، یک ایمیل از سوی LinkedIn به شما ارسال خواهد شد که حاوی لینک دانلود فایل است. فایل را ذخیره و در کامپیوتر خود استخراج نمایید. بهتر است محتویات آن را بررسی کنید.

اگر در زمان انتخاب نوع دانلود، گزینه پشتیبان کلی (full backup archive) را انتخاب کرده باشید؛ دو ایمیل برای شما ارسال خواهند شد. یکی ایمیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حاوی اطلاعات ضروری مانند مخاطبین و یک ایمیل دیگر تا 24 ساعت پس از درخواست حاوی تمامی اطلاعات از جمله تاریخچه فعالیت و مخاطبینی که از حساب شما بازدید کردند.

حذف اکانت لینکدین از دسکتاپ (کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ)

برای حذف حساب شبکه اجتماعی LinkedIn، از کامپیوترهای شخصی و پلتفرم دسکتاپ با مرورگر خود به سایت LinkedIn.com بروید و وارد حساب خود شوید.

1.با کلیک بر تصویر پروفایل حساب، در منوی بازشده بر روی گزینه “Settings & privacy” کلیک نمایید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

2.در صفحه بازشده به پایین صفحه بروید و بر گزینه Closing your LinkedIn account یا عبارت “Change” در مقابل آن کلیک نمایید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

3.در این مرحله، شما در مورد علت حذف اکانت لینکدین پرسیده می‌شود که تغییری در فرایند پاک کردن حساب نخواهد داشت. می‌توانید دلیل حذف حساب خود را انتخاب کنید اما در نهایت، با کلیک بر دکمه Next به مرحله بعد بروید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

4.به دلیل مسائل امنیتی و برای تایید اقدام حذف، باید رمز ورود حساب خود را در این مرحله وارد نمایید. این آخرین مرحله از تلاش برای حذف اکانت است. پس از واردکردن رمز عبور برای تایید نهایی بر روی دکمه Close Account کلیک نمایید و اگر منصرف شده‌اید؛ گزینه Back to Settings را انتخاب نمایید. بهتر است تیک گزینه “Unsubscribe me from LinkedIn email communications, including invitations” را فعال کنید تا از این پس ایمیلی با عنوان این حساب دریافت نکنید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

5.مطمئن شوید که پیام تایید حذف حساب را مانند تصویر زیر دریافت کنید. با این کار حساب شما در عرض 24 ساعت از دسترسی عمومی حذف و در عرض چند هفته، اطلاعات ثبت‌شده در موتورهای جستجو و سرور لینکدین نیز پاک خواهد شد.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

حذف اکانت لینکدین از اپلیکیشن موبایل (اندروید، IOS و…)

1.ابتدا وارد اپلیکیشن LinkedIn شوید و به بخش پروفایل خود مراجعه نمایید.

2.نشان تنظیمات با شکل چرخ‌دنده در بالا-سمت راست را لمس کنید.

3.در زبانه Account گزینه Close Account را لمس کنید.

4.گزینه Continue را انتخاب نمایید تا این عمل تأیید شود.

5.در این پنجره لینکدین از شما می‌خواهد تا دلیل حذف اکانت خود را شرح دهید. می‌توانید به اختیار توضیحات خود را وارد کنید یا از آن منصرف شده و انتخاب دکمه Next به مرحله بعد بروید.

6.برای تأیید نهایی نیاز است تا رمز عبور حساب خود را وارد نمایید. پس از واردکردن این رمز، دکمه Done را لمس کنید.

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

نحوه حذف اکانت لینکدین (Linkedin)

تبریک! حساب شما با موفقیت حذف شد. برای آگاهی از زمان موردنیاز و نحو حذف اطلاعات حساب شما به ابتدای مقاله مراجعه نمایید. همچنین بهتر است اپلیکیشن LinkedIn را اکنون حذف نمایید. اگر به هر دلیلی از حذف این اکانت منصرف شدید؛ تا 20 روز پس از این اقدام برای بازگرداندن آن فرصت خواهید داشت. برای بازگرداندن اکانت لینکدین به ‌سادگی با ورود مجدد به برنامه با آدرس ایمیل یا شناسه، حساب حذف‌شده، این عملیات را لغو نمایید. اگر در حین کار بخشی از مرحله یا مراحلی را متوجه نشدید می توانید به واحد تعمیرات موبایل ما با شماره ی 02167319 تماس بگیرید و مشکل تان را برطرف نمایید.

مطالب مرتبط