تست و بررسی موبوی

نتیجه گیری اتصال و عملکرد TicWatch 4G

اتصال و عملکرد TicWatch 4G

بخش 4- اتصال، عملکرد، نتیجه گیری، تماس و LTE

هنگام اتصال به یک دستگاه زوج از طریق بلوتوث، تیک واچ پرو درست مانند سایر ساعت های هوشمند با سیستم عامل Wear OS کار می کند – شما اعلان ها را به ترتیب ارسال از طریق تلفن به مچ دست خود دریافت خواهید کرد.

هر دو اتصالات Wi-Fi و Cellular به طور پیش فرض به صورت خودکار تنظیم می شوند. وای فای هنگام اتصال ساعت به شارژر آن وصل می شود و هنگام قطع اتصال بلوتوث از دستگاه جفت شده، 4G روشن می شود. هنگامی که این ساعت هوشمند از روی مچ دست برداشته می شود، تمام ارتباطات و اتصالات خاموش می شوند و ساعت تنها در حالت ذخیره انرژی روشن می ماند.

blank

تماس های بلوتوثی روی تیک واچ TicWatch 4G به خوبی برقرار می شوند. ما آرزو می کنیم حجم آن بلندتر باشد اما تماس گیرنده ما گفت که آنها می توانند صدای ما را از آن طرف خط به خوبی بشنوند. اگر در جایی پر سروصدا نشسته اید، شاید مجبور باشید ساعت را به گوش خود نزدیک کرده نگه دارید، اما در این مواقع، بهتر است از خود گوشی استفاده کنید.

تیک واچ پرو 4G برای ثبت نام و ورود به شبکه از eSIM استفاده می کند. در حال حاضر، فقط Verizon در ایالات متحده از اتصال LTE برای این تیک واچ پشتیبانی می کند. ما فرصتی برای آزمایش اتصال سلولی نداشتیم زیرا دستگاه ها تا آگوست نمی توانند به طور رسمی در Verizon فعال شوند.

عملکرد

موبوی تصمیم گرفت با استفاده از آخرین پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 استفاده کند و در عوض پردازنده قدیمی اسنپدراگون Wear 2100 را کنار زد اما رم بیشتری به ساعت هوشمند اضافه کرد. با وجود از 512 مگابایت تا 1 گیگابایت حافظه رم، تفاوت معنی داری در زمان پاسخ و نرمی سیستم عامل Wear ایجاد شده است.

blank

هیچ معیار سنجشی برای اندازه گیری عملکرد ساعت هوشمند وجود ندارد، اما استفاده از تیک واچ پرو جدید لذت بخش بوده است.این سیستم بهینه شده است و باعث می شود رابط کاربری UI بتواند با کمترین افت فریم و انیمیشن های یکنواخت پیش رود. مقدار اضافی RAM مطمئنا تفاوت ایجاد کرده است اما هنوز جای رشد وجود دارد.

ضبط صدا به سرعت و به طور مداوم عمل می کند، حتی از طریق اتصال بلوتوث. تیک واچ پرو قبل از انجام یک کار سخت باید لحظاتی فکر کند، اما رم اضافه شده به بهبود قابل توجه عملکرد کمک می کند.

نتیجه گیری

از زمان آغاز به کار که چندین سال پیش است، Wear OS شاهد رقابت شدید بوده است. در حال حاضر، بزرگترین رقابت برای پوشیدنی ها توسط سامسونگ با گلکسی واچ و اپل واچ برگزار می شود. این سیستم عامل ها صحیح تر، بهینه تر هستند و در حال حاضر ویژگی های تناسب اندام بیشتری نسبت به Wear OS ارائه می دهند.

اگر دستیار گوگل همه چیز شماست و خیلی برای شما اهمیت دارد، Wear OS تنها بستری است که به شما امکان می دهد به راحتی با آن صحبت کنید. در طرف مقابل شما با بیکسبی در پوشیدنی سامسونگ و سیری در اپل واچ روبرو هستید.

blank

جهت بررسی سیستم عامل TicWatch 4G اینجا کلیک کنید.

مهمترین مزیت سیستم عامل، اکوسیستم آن در برنامه های اندرویدی و ادغام مستقیم با دستیار گوگل است. این شرم آور است که توسعه دهندگان پتانسیل سیستم عامل Wear OS را نمی بینند و گوگل نیز تلاش کافی را برای بهبود این سیستم عامل انجام نداده است. شاید اکنون که گوگل از فعالیت تبلت ها خارج شده است، می تواند برخی از این منابع را روی توسعه «ساعت پیکسل» متمرکز کند.

ساعت های هوشمند 4G دقیقا در طرف ساعت های ارزان قیمت نیستند. شاید اگر تصمیم گرفته شود که از چیپ ست قدیمی استفاده شود، قیمت آن کاهش یابد. از این گذشته، 299 دلار برای ساعت هوشمند متصل به تلفن همراه قیمت بسیار مناسبی است.

تیک واچ پرو 4G/LTE یک ساعت هوشمند خوب و دارای شکل ظاهری جذاب، صفحه نمایش بزرگ با ویژگی آماده به کار در مصرف انرژی و ماندگاری مناسب باتری است. سیستم عامل Wear OS علی رغم چیپ ست قدیمی که دارد، به طرز حیرت انگیزی یکنواخت و درست عمل می کند، و ویژگی های سلامتی تیک واچ مجموعه ای از ویژگی های خوب را ارائه می دهد.

blank

جایی که تیک واچ پرو 4G می تواند پیشرفت کند، اضافه کردن ویژگی پشتیبانی برای ردیابی خواب است. تنظیم صفحه نمایش دوگانه می تواند برای تنظیم این دستگاه Wear OS به اندازه سایر پوشیدنی هایی که از همان سیستم عامل استفاده می کنند، کافی باشد، اما ساعت های هوشمند سامسونگ ارائه دهنده ویژگی های بیشتری در UI ارائه می دهند و فعالیت آموزنده تری دارند.

ناگفته نماند، Samsung Health یک بستر قوی تر برای ردیابی سلامت ارائه می دهد و حتی یک جنبه اجتماعی که در Google Fit از بین رفته است را نیز ارائه می دهد.

اگر شخصی هستید که واقعا روی دویدن یا پیاده روی مکرر جدی هستید، در بازار پوشیدنی های دیگری نیز با ویژگی های اضافی مانند ارتفاع سنج و ردیابی پیشرفته تر GPS وجود دارند که برای شما مناسب تر هستند.

تیک واچ پرو 4G یک ساعت هوشمند عالی همه جانبه و یک گزینه عالی برای خرید ساعت هوشمند بعدی شما است.  ما مشتاقیم ببینیم آینده Wear OS چه می شود و امیدواریم که اقدام و تلاش بعدی گوگل با این سیستم عامل به رقابت بهتر آن با سامسونگ و اپل کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *