ترفند آیفون

نام گذاری سریع فولدر در آیفون با استفاده از ۳D touch

نام گذاری سریع فولدر در آیفون با استفاده از ۳D touch

آیا می دانستید با استفاده از قابلیت های بی شمار تاچ سه بعدی در آیفون ها، می توانید فولدرها را سریعتر از قبل نام گذاری نمایید؟  احتمالا روش قرار دادن برنامه های مشابه در فولدرهایی روی صفحه آیفون را می دانید. با استفاده از این روش می توانید صفحه ی خانه ی آیفون خود را سامان بدهید و صفحه ای منظم تر داشته باشید. شما می توانید برای این فولدرها نام هایی انتخاب کنید که بیانگر محتوای درون فولدر ها باشد. سیستم عامل پس از ایجاد فولدر روی صفحه ی آیفون،  نامی را برای آن فولدر پیشنهاد می دهد. شاید این نام پیشنهادی آن گونه که باید مناسب محتوای درون فولدر نباشد و شما دوست داشته باشید نام فولدر را تغییر دهید. خبر خوب این که نام فولدرها در آیفون قابل تغییر است. بعد از معرفی سیستم عامل iOS 10 که سریعتر از نسخه ی قبلی سیستم عامل آیفون ها است، قابلیتی منحصر به فرد به iOS اضافه شد. این قابلیت را با نام لمس سه بعدی و یا همان ۳D touch آیفون می شناسیم. با استفاده از لمس سه بعدی می توان فولدرها را بسیار سریع و آسان نام گذاری کرد و نامی به جز نام پیشنهادی سیستم عامل برای آنها برگزید.در ادامه با ما همراه باشید تا روش نام گذاری فولدرها در iOS 10 را به شما آموزش دهیم.

نیازمندی ها برای استفاده از این ترفند

برای نام گذاری فولدرهای آیفون روی گوشی، نیاز به یک آیفون که روی آن سیستم عامل iOS 10 و بعد از آن نصب شده است، دارید. میانبر و ترفندی که برای نام گذاری فولدرهای روی آیفون استفاده می کنیم روی نسخه های قدیمی تر از iOS 10 وجود ندارد.

شما علاوه بر آیفونی که سیستم عامل iOS 10 روی آن نصب است، نیاز به یک گوشی آیفون که از ۳D touch  پشتیبانی می کند نیز دارید. آیفون مدل ۶s و مدل های پس از آن از لمس سه بعدی پشتیبانی می کنند. ترفند نام گذاری فولدرها روی آیفون از منوی Quick Action  استفاده می کند و تنها روی مدل های پس از آیفون ۶s وجود دارد.

آموزش نام گذاری سریعتر فولدرها روی آیفون

شما با به کار بستن این ترفند روی آیفون هایی که نیازمندی بالا را دارند، می توانید روی صفحه خانه ی آیفونتان و به سرعت برق و باد نام فولدرها را تغییر دهید.برای این منظور لازم است مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: به صفحه ی خانه ی آیفون بروید.

قدم دوم: یکی از فولدرهایی که در صفحه خانه آیفون ساخته اید و می خواهید آن را نام گذاری کنید، فشار داده و انگشتتان را روی آن نگه دارید.

rename-folders-1-min

قدم سوم: خواهید دید که منوی Quick Action فعال می شود و شما می توانید گزینه ی Rename را برای نام گذاری فولدر انتخاب کنید.

rename-folders-1

قدم چهارم: نامی که روی فولدر می بینید، نامی است که سیستم عامل برای آن برگزیده است، پس از انتخاب گزینه ی Rename فیلد متنی برای شما نمایش داده می شود و می توانید نام دلخواه را در این فیلد وارد کنید. با تپ کردن روی Done نامی که برای فولدر انتخاب کرده اید را قطعی کنید. آیکون Done را می توانید در سمت راست و پایین کیبورد پیدا کنید.

 

rename-folders-3

 

نام گذاری فولدرها بدون استفاده از این ترفند و بدون استفاده از لمس سه بعدی( ۳D touch) چگونه است؟

اگر مدل گوشی شما قدیمی تر از iPhone 6s است و یا سیستم عاملتان قدیمی تر از iOS 10 است، نمی توانید از این ترفند استفاده کنید چرا که دو قابلیت مورد نیاز این ترفند، یعنی Quick Action و لمس سه بعدی را ندارید.برای نام گذاری فولدرها در این مدل از آیفون ها باید مسیر زیر را طی نمایید:

قدم اول: روی فولدری که قصد نام گذاری آن را دارید تپ نمایید تا  فولدر باز شود.

قدم دوم: حال روی یکی از برنامه هایی که درون فولدر است تپ کنید و انگشتتان را روی آن برنامه نگه دارید تا آیکون شروع به لرزش کند.

قدم سوم: حال روی فیلدی که  روی آن Name نوشته شده است، تپ کنید. نام قدیمی این برنامه را پاک کنید و نام جدیدی را که دلخواهتان است، وارد کنید.

قدم چهارم: حال نامی که برای برنامه انتخاب کرده اید را با تپ کردن روی Done  که در گوشه ی سمت راست و پایین کیبورد است، تایید کنید. با این روش نام فولدری که حاوی این برنامه است به نام جدید برنامه تغییر پیدا می کند.

 

مطالب مرتبط