اخبار فناوری

۹۲% مشتریان آیفون وفادارند!

۹۲% مشتریان آیفون وفادارند

پژوهشگران در تیم بررسی رضایت کاربران محصولات اپل دریافته اند که میزان وفاداری مشتریان آیفون ها با ارائه ی آیفون ۸ به درصد بسیار بالا و غیر قابل دسترس ۹۲% خواهد رسید.

به نظر می رسد که مشتریان آیفون ها جز وفادارترین مشتریان لوازم الکترونیکی از ابتدا تا کنون بوده اند. طبق پرسشنامه ای که ماه قبل میان مشتریان و دارندگان آیفون ها توزیع شد، میزان وفاداری (علاقه به خرید همیشگی از اپل) برابر با ۹۲ درصد محاسبه گردید. از میان افرادی که به سوالات این پرسشنامه پاسخ داده بودند، ۹۲ درصد افراد به خرید آیفون ۸ علاقه نشان داده اند و ترجیحشان برای خرید گوشی جدید،  آیفون ۸  بوده است. این افراد عنوان کرده اند که دوازده ماه برای ارائه ی محصول جدید اپل منتظر مانده اند. اگر از ابتدا تا کنون نگاهی به میزان وفاداری مشتریان آیفون بیندازیم، میبینیم که این درصد همواره صعودی بوده است و از طی ۶ سال از ۸۶ درصد به ۹۲ درصد رسیده است. مورگان استنلی آخرین گزارش از میزان وفاداری مشتریان آیفون را ماه قبل اعلام کرده است. بیشترین میزان وفاداری مشتریان نسبت به محصولات ایفون در سال ۲۰۱۵ و زمان معرفی و ارائه ی iPhone 6S و برابر با ۹۳ درصد ثبت شده است. مورگان استنلی که تحلیلگر رضایت مشتریان از محصولات اپل است،  دلایل زیر را برای افزایش وفاداری مشتریان آیفون لیست کرده است:

به نظر ما، بلوغ در طراحی و پیاده سازی سیستم عامل iOS و به کار بردن تکنولوژی های جدید و پیشتاز در محصولات جدید آیفون باعث افزایش محبوبیت و جذابیت آیفون ها طی سالیان شده است. اپل را می توان بزرگترین رقیب سامسونگ در ایالات متحده دانست. سامسونگ پس از معرفی و پیش فروش Galaxy S8 توانست میزان محبوبیت خود در آمریکا را افزایش دهد.میزان وفاداری (نرخ نگه داری مشتریان) اپل برابر با ۹۲ درصد و این رقم برای سامسونگ ۷۷ درصد و برای ال جی و موتورولا و نوکیا به ترتیب برابر با ۵۹% و ۵۶% و ۴۲ درصد است.

مورگان استلی در گزارش امروز خود علاوه بر ارائه ی آمار وفاداری مشتریان اپل، از عدم تاخیر در معرفی و عرضه ی آیفون ۸ به بازار جهانی موبایل  خبر داد؛ در نتیجه باید تا اواسط مرداد و اوایل شهریور منتظر رونمایی و معرفی خرید گوشی موبایل آیفون ۸ باشیم.

مطالب مرتبط