راهنمای خرید موبایل

 مقایسه کاربردی Google Pixel و Xiaomi Mi 5 Pro

blank

دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر Google Pixel و Xiaomi Mi 5 Pro 

به نظر شما کدام بهتر است؟ Google Pixel یا Xiaomi Mi 5 Pro؟گوگل پیکسل یکی از محبوب ترین های خط تولید نکسوس است.این گوشی با همکاری HTC و با ساختاری محکم و گلس پولیش شده و بدنه فلزی ساخته شده است. Xiaomi Mi 5 Pro  زیبا است و پشت آن از سرامیک تهیه شده است.در دست گرفتن هر دو گوشی آسان است و هر کدام در برند خود سرآمد هستند.روی هر دوی این گوشی ها می توان رزولوشن FHD را یافت.خوب در ادامه می خواهیم به این دو گوشی به صورت مجزا نگاهی بیندازیم و مقایسه ای کاربردی برای علاقه مندان به انتخاب از میان این دو گوشی انجام دهیم.

شباهت های دو گوشی به یکدیگر

Xiaomi Mi 5 Pro و پیکسل  از جنبه دارا بودن ویژگی های رایج در گوشی هوشمند شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند.هر دو گوشی دارای سایز صفحه نمایش یکسان ،رزولوشن یکسان ،و متفاوت در تکنولوژی مورد استفاده در صفحات نمایش هستند.هر دو گوشی از پردازنده ی اسنپ دراگون هشت هسته ای و RAM  ۴ گیگاباتی بهره می برند .در Xiaomi Mi 5 Pro از نسخه ی اسنپ دراگون ۸۲۰ استفاده می شود  در حالی که در گوگل پیکسل از اسنپ دراگون ۸۲۱ استفاده می شود. Xiaomi Mi 5 Pro با حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با عدم قابلیت توسعه حافظه و پیکسل گوگل با حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی و یا ۱۲۸ گیگاباتی که قابلیت توسعه نیز دارند ارایه شده است. قیمت پیکسل گوگل با ۱۲۸ گیگ فضای حافظه دقیقا  برابر با گوشی Mi 5 Pro با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی است.هر دو گوشی دارای سنسور اثر نگشت  و باطری بدون جا به جایی باقابلیت شارژ سریع  هستند.هر دو گوشی دارای WiFi, Bluetooth v4.2, GPS, NFC  هستند  و هر دو دارای USB از نوع C هستند. از این پورت برای انتقال داده و شارژ گوشی استفاده می شود.

 لطفا نگاهی عمیق به مشخصات مقایسه ای در دو گوشی بیندازید تا بتوانید جنبه های برتری یکی از این گوشی ها بر دیگری را بیابید .در انتهای این مقاله می توانید برنده ای برای این مقایسه بیابید.

مشخصات و مولفه های Google Pixel

google-pixel

خط تولید جدید گوگل برای گوشی های نکسوس شامل دو گوشی می شود : یکی پیکسل و دیگری  Pixel  XL  . گوشی پیکسل گوگل اولین گوشی گوگل است که با خانه ی Google  ساخته شده است .در ادامه با نگاهی به ظاهر پیکسل می توانیم ببینیم که چگونه گوگل با گلس پولیش و ساختار فلزی ساخته شده است؟!

گوگل پیکسل دارای صفحه نمایش AMOLED با سایز ۵ اینچی و با رزولوشن فول اچ دی و تراکم تصویر ۱۹۲۰ x 1080  پیکسل است . این گوشی از جدیدترین نسخه ی بهبود یافته اسنپ دراگون ۸۲۱ کوآلکوم ۶۴ بیتی و هشت هسته ای استفاده می کند.این پردازنده  نسبت به نسخه ی V820  حدود ۱۰ درصد کارایی بالاتری را به همراه می آورد.ساعت پردازنده این گوشی دو حالت دارد و در یکی از این حالت ها  دو هسته ای و با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز  و در حالت دیگر دو هسته ای و با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز است.در گوگل پیکسل از آدرنو ۵۳۰ برای نیازمندی های گرافیکی کوشی بهره برده شده است. باطری گوشی ۲۷۷۰ میلی آمپر بر ساعت و غیر قابل جابه جایی و دارای قابلیت شارژ سریع است. این گوشی دارای دوربین بزرگتری نسبت به گوشی های دیگر پیکسل است . دوربین دارای  سنسور ۱۲٫۳ مگاپیکسلی برای دوربین پشت و  دیافراگم F/2.0  است.

روی گلس پولیش و پشت فلزی پیکسل می توانید سنسور اثر انگشت را پیدا کنید.این  سنسور می تواند احراز هویت کاربران را برای ورود به گوشی انجام دهد.این گوشی دارای تاییدیه استاندارد IP53 برای درجه مقاونت در برابر گرد و خاک و خراشیدگی است. سیستم عامل اجرایی روی پیکسل اندروید ۷٫۱ و می تواند با استفاده از به روز رسانی های گوگل به روز شود. سایز این گوشی ۱۴۳٫۸ x 69.5 x 8.5mm  و وزن این گوشی حدود ۱۴۳ گرم است . رنگ های وجود برای این گوشی سیاه ،نقره ای،آبی کاربنی است.البته رنگ آبی کاربنی برای این گوشی فعلا ناموجود شده است. قیمت پیکسل ۳۲ گیگی حدود ۶۵۰  و مدل ۱۲۸ گیگی ۷۵۰ دلار است.

مشخصات و مولفه های Xiaomi Mi 5 Pro

xiaomi-mi-5-pro

شایومی کم کم در آمریکا شناخته می شود  و تا فروش آنلاین گوشی های شایومی در آمریکا راهی باقی  نمانده است.  Xiaomi Mi 5 Pro دارای یک صفحه تصویر ۵٫۱۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی و دارای تراکم تصویر ۱۹۲۰ x 1080  پپیکسل است. شایومی بهترین پردازنده ی موجود در بازار را در گوشی خود به کار بسته است. این گوشی با پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ چهار هسته ای و کلاک دو هسته ای با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز و ساعت دیگر پردازنده با ۲٫۱۵ گیگاهرتز به بازار عرضه شده است. Mi 5 Pro دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ است. این گوشی دارای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگی است.

 دوربین اصلی Mi 5 Pro دارای سنسور سونی ۱۶ مگاپیکسلی و درای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. این دوربین دارای led است و دیافراگم آن مثل گوشی پیکسل گوگل f/2.0  است.این گوشی هم چنین دارای OIS چهار محوره برای ثبات بیشتر حین عکاسی و فیلم برداری است. Mi 5 Pro دارای باطری بدون قابلیت جا به جایی با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است و از شارژ سریع ۳٫۰ نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از این شارژ سریع می توانید تنها در حدود ۳۰ دقیقه گوشی را تا ۸۴ درصد شارژ نمایید.

نور صفحه نمایش Mi 5 Pro برای چشم دلچسب است و آزار دهنده نیست و کناره های خمیده آن در دست گرفتن گوشی را راحت تر کرده است.این قابلیت گوشی Mi 5 Pro شبیه به گوشی گلکسی S7 است.این گوشی می تواند شبکه ی ۴G را پشتیبانی کند .سایز گوشی ۱۴۴٫۶ x 69.2 x 7.3mm است. وزن گوشی نیز۱۲۹ گرم  و قیمت مدل با رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن حدود ۵۰۰ دلار است.

مطالب مرتبط