اخبار فناوری

معرفی نمایشگر +HDR10 سامسونگ گلکسی Tab S6

سامسونگ گلکسی Tab S6

سامسونگ گلکسی Tab S6 اولین تبلت در جهان با صفحه نمایش +HDR10 گواهی شده است. اخیراً سامسونگ گلکسی Tab S6، جدیدترین تبلت اندرویدی خود و یک پرچمدار واقعی را معرفی کرد که از چیپ ست اسنپدراگون 855 بهره می برد، این برخلاف دستگاه های قبلی اش است که به دلایلی به اجبار از SoC های برتر سال گذشته استفاده می کردند.

سامسونگ احساس كرد كه لازم است، جزئيات نسبتا مهم در مورد این تبلت را در راس اخبار و رسانه های مطبوعاتي قرار ندهد، حتی با اين واقعيت كه صفحه نمايش تبلت +HDR10 تایید شده است. نه تنها این تبلت، بلکه اولین تبلت های سامسونگ نیز ممتاز بوده اند، بنابراین این تبلت با پیشرفت های برجسته تری عرضه شده و ظاهرا شایسته انتشار مطبوعاتی جداگانه ای است که امروز منتشر شده است.

سامسونگ می گوید: «Tab S6 پس از آزمایش کیفی گسترده، به گواهینامه +HDR10 معتبر رسیده است». اگر تعجب می کنید که علامت «+» به چه معناست، چه تفاوتی بین این با «HDR10» معمولی وجود دارد، باید بگوییم که +HDR10 از تکنیک tone mapping دینامیک برای هر صحنه برخوردار است و در هنگام پخش محتوا، تنظیمات دقیق رنگ را به طور مداوم انجام می دهد. بر خلاف ماهیت استاتیک HDR10، این تکنیک منجر به نمایش رنگ های غنی تر، واضح تر و حتی با جزئیات بهتر سایه و نور می شود.

اگر توضیحات فوق برای دانستن تفاوت بین +HDR10 و معمولی کافی نیست و دچار سردرگمی شده اید، کافی است که یک ویدئو +HDR10 را در برنامه Prime Video آمازون، که برای فیلم ها و نمایش های خاص از این استاندارد پشتیبانی می کند، مشاهده کنید. در اوایل سال جاری، گلکسی S10 اولین تلفن همراه بود که گواهینامه +HDR10 را دریافت کرد، و در این میان Note10 نیز از این قائله مستثنی نیست.

البته، این که آیا این ویژگی و یا هر یک از سایر ویژگی های گلکسی Tab S6، این روزها، شما را به خرید یک تبلت اندرویدی ترغیب می کند، سوال خوبی است. اینها اکثرا به نظر می رسد مانند یک نژاد در حال انقراض هستند، اما سامسونگ هنوز هم در حال تلاش است، و حداقل این بار، تبلت برتر خود را به عنوان یک تبلت با مشخصات فنی پرچمدار عرضه می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *