ترفند اندروید

معرفی بهترین برنامه‌ ی هواشناسی برای اندروید

blank

در این سال‌های اخیر گوشی همراه و امکاناتی که در خود دارد جزوی ضروری از زندگی روزمره ما انسان‌هاست. با اضافه شدن دسترسی به اینترنت، حیطۀ عملکرد برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها بسیار گسترده‌تر شده است. یکی از برنامه‌هایی که هر گوشی باید داشته باشد، برنامه ی هواشناسی است. دیگر لازم نیست منتظر اخبار رادیو یا تلویزیون باشید که بفهمید باقی روز یا فردا هوا چه دمایی دارد، آفتابی است یا ابری، بارشی در پیش خواهد بود یا وزش باد چقدر شدت خواهد داشت. حتی دیگر نیازی نیست سایت‌های مشخصی را برای به دست آوردن این اطلاعات باز کنید. کافی است یک برنامه هواشناسی روی گوشی خود نصب کنید و همۀ این اطلاعات را هر زمان که اراده کردید، در اختیار داشته باشید.

در این مطلب شما را با چند اپلیکیشن فارسی و بین‌المللی هواشناسی برای اندروید که بیشترین امتیاز را از کاربران دریافت کرده‌اند، آشنا می‌کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

هواشناس

این اپلیکیشن فارسی است و همواره بازخورد خوبی از کاربران خود دریافت کرده است. هواشناس اطلاعات خود را از چندین منبع معتبر دریافت می‌کند و دقت نتایجی که نشان می‌دهد بالاست. تاریخ‌ها و زمان این اپ منطبق بر تقویم هجری شمسی است و تمام شهرها و استان‌های ایران را تحت پوشش دارد.

هواشناس

هواشناس

از دیگر ویژگی‌های این برنامه هواشناسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نشان دادن میزان آلودگی هوا
  • نمایش وضعیت دما و بارش‌ها به صورت لحظه‌ای
  • نمایش میزان رطوبت هوا، سرعت باد و درصد احتمال بارش
  • نمایش هفتگی وضعیت آب و هوا
  • ارسال هشدار شروع بارش از چند ساعت قبل بدون نیاز به باز بودن برنامه
  • امکان اشتراک اطلاعات با افراد دیگر

هواسنج

هواسنج هم یک برنامه هواشناسی اندرویدی رایگان است که با گرافیک و رابط کاربری جذاب، اطلاعات آب و هوایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای نمایش آخرین پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در منطقه‌ای که در آن هستید، باید دکمۀ مکان‌یابی را در این اپ لمس کنید. پس از آن هواسنج اطلاعاتی نظیر دما، میزان رطوبت، سرعت وزش باد، فشار هوا، احتمال بارندگی و… را به شما نشان می‌دهد.

هواسنج

هواسنج

هواسنج وضعیت آب و هوای منطقه را تا 48 ساعت بعد به صورت بازه‌های زمانی 3 ساعته در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قابلیت خصوصا برای کسانی مفید است که می‌خواهند بدانند در یک ساعت خاص وضع هوا، وزش باد و بارندگی چطور خواهد بود و باقی ساعات شبانه‌روز چندان اهمیتی برای‌شان ندارد.

هواسنج دارای قابلیت‌های بیشتری است که با نصب برنامه و مراجعه به قسمت تنظیمات، می‌توانید آنها را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

Dark Sky

این برنامه از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برنامه های هواشناسی برای اندروید است. دارک اسکای اطلاعات خود را از منابعی بسیار دقیق دریافت می‌کند، تا جایی که گاهی می‌توانید تغییرات دما را فقط در چند دقیقۀ گذشته یا آینده در یک محل خاص متوجه بشوید. این برنامه دو نسخۀ رایگان و پولی دارد. اما نگران نباشید، چون نسخۀ رایگان Dark Sky همچنان پرقدرت و دقیق است.

Dark Sky

Dark Sky

از مواردی که در جدول اطلاعات دارک اسکای نمایش داده می‌شود، میزان اشعه فرابنفش و جهت وزش باد است که کمتر اپلیکیشن دیگری این ویژگی را دارد.

 

Accu Weather

با داشتن این برنامه روی گوشی همراه خود، در هر نقطۀ کرۀ زمین که باشید می‌توانید اطلاعات آب و هوایی دقیق و لحظه‌ای را دریافت کنید. این اپ همیشه بازخورد خوبی از کاربران دریافت کرده است و جزو محبوب‌ترین برنامه‌ها در زمینۀ پیش‌بینی آب و هوا محسوب می‌شود. محیط برنامۀ Accu Weather دارای گرافیک خوبی است و سرعت آن همیشه کاربر را راضی نگه می‌دارد. یکی از قابلیت‌های جذاب  این برنامۀ اندرویدی، نمایش دادن پس‌زمینه‌هایی مرتبط با وضعیت آب و هوای منطقه است که استفاده از آن را جالب‌تر می‌کند.

Accu Weather

Accu Weather

این اپ قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد که آن را از یک برنامه هواشناسی صرف فراتر می‌برد. به طور مثال در قسمت Maps شما می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که پوشش ابری منطقه و تغییرات آن را در 5 ساعت اخیر به صورت واضح و با جزئیات نشان می‌دهد.

 قابلیت جالب و مفید دیگری که این برنامه دارد در بخش My AccuWeather قرار گرفته است. در این قسمت شما شرایط دلخواه خود را برای فعالیت‌های مختلف مانند پیاده‌روی، ماهی‌گیری، خرید و… مشخص می‌کنید و برنامه در هر زمان به شما نشان می‌دهد هوای بیرون مناسب کدام یکی از فعالیت‌های شماست!

Go Weather

اگر قبلاً از باقی اپ‌های Go استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد محیط کاربری ساده و زیبای آنها را پسندیده‌اید. برنامه پیش‌بینی وضع آب و هوای Go هم مانند باقی محصولات این گروه بسیار جالب و کاربردی است. این برنامه از پرکاربرترین‌های حیطۀ خودش است و در حدود 70 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. گو ودر آب و هوای بیش از 100 هزار نقطه مختلف روی کرۀ زمین را در آن واحد در اختیار شما قرار می‌دهد و به صورت خودکار اطلاعات جوی منطقه‌ای که در آن هستید را به روز می‌کند. این اپ همچنین ویجت لانچر جذابی دارد که وضعیت آب و هوا را در قالب تصاویر پس‌زمینۀ زنده نمایش می‌دهد.

Go Weather

Go Weather

غیر از برنامه‌هایی که در این متن معرفی کردیم، اپ‌های معتبر و قابل قبول دیگری هم برای سیستم عامل اندروید وجود دارد که اکثر آنها نسخۀ رایگان هم دارند. شما می‌توانید هر برنامه‌ای را که محیط، طراحی و البته سرعت و دقت آن را بیشتر می‌پسندید نصب کرده و دیگر نگران غافل‌گیر شدن توسط دمای هوا، وزش باد یا بارش برف و باران نباشید!

مطالب مرتبط