اخبار فناوری

مشکل bootloop و روش حل آن در گوشی های Pixel

blank

برخی از گوشی های Pixel دارای همان مشکل bootloop (حلقه بی نهایت بوت شدن) در Nexus هستند

برخی از صاحبان گوشی های Pixel که نسه چهارم بتا اندروید Q را که امروز منتشر شده بود، نصب کرده اند متوجه مشکلی شده اند که گوگل قصد نداشت این مشکل را همراه با آخرین نسخه اندروید بتا خود عرضه کند. طبق بسیاری از پست های Reddit این به روز رسانی باعث شده تا گوشی آن ها در bootloop قرار بگیرد و آن ها را دارای مشکل نماید.با این مشکل مشخص شد که تعداد زیادی از افراد  از گوشی های Pixel 2 XL، Pixel 3 و Pixel 3 XL استفاده می نمایند.

هیچ کس دوست ندارد که گوشی وی در یک bootloop قرار بگیرد. در اوایل امسال، گوگل و هوآوی به یک توافق با صاحبان Nexus 6P که گوشی آن ها در یک حلقه بی نهایت بوت شدن گرفتار شده بود، دست یافتند. طبق این توافق نامه این دو شرکت به صاحبان گوشی های Nexus 6P در آمریکا مجموعا مبلغ 9.75 میلیون دلار پرداخت نمودند. همین مشکل باعث رنجش صاحبان گوشی Nexus 5X ساخت LG شده بود. قبل تر در سال 2016، LG پیشنهاد بازگرداندن کامل مبلغ را به کسانی گوشی آن ها به دلیل آن که گوشی آن ها در bootloop گرفتار شده و نمی توانند دیگر از آن استفاده نمایند را ارائه داده بود.

راه حل این مشکل

اما در واقع یک راه برای درست کردن گوشی های Pixel 2 XL و Pixel 3 که به این مشکل برخورد کرده اند وجود دارد، اما ین راه حل شامل دو کلمه است که کاربران دوست ندارند آن را بشنوند: “reset factory (بازگشت به تنظیمات کارخانه)”. البته این به این معناست که درست کردن این مشکل به معنای از دست رفتن تمام داده هایی است که بر روی گوشی ذخیره شده اند. خوشبختانه بعضی از آن ها قبل از نصب اندروید Q نسخه 4 بتا، از داده های خود فایل پشتیبان نهیه نموده بودند. اگر چه، یکی از کاربران Reddit نوشت که نیازی به بازگشت به تنظیمات کارخانه نیست. در عوض، کسانی که به مشکل bootloop برخورده اند باید گوشی را ریست نموده و به recovery mode (حالت ترمیم) بروند (و اگر همچین گزینه ای را مشاهده نمی کنید، دکمه پاور را نگه دارید و دکمه افزایش صدا را بزنید). گوشی را از طریق این منو دوباره بوت نمایید، و از این طریق گوشی شما دوباره به صورت موفقیت آمیز به سیستم بوت می شود (اگرچه به روز رسانی موفق نخواهد بود و دوباره باید تلاش نمایید).

اگر شما صاحب یکی از آن گوشی های مدل Pixel هستید و قصد دارید تا گوشی خود را به این نسخه از اندروید به روز رسانی نمایید، بهتر از تا از داده های خود فایل پشتیبان تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که اگر گوشی شما جزئی از برنامه اندروید Q می باشد، دو راه دارید. یا این که می توانید صبر کنید تا نسخه پایدار اندروید Q امسال عرضه گردد و یا این که به این وبسایت رفته و از برنامه بیرون بیایید. اگرچه، انجام این کار باعث پاک شدن تمام اطلاعاتتان از روش گوشی می شود. بنابراین، این درسی است که بهتر است در زمانی دیگر فرا گرفته شود.

گوشی های جدید گوگل نسخه بتا اندروید Q را چه زمانی دریافت می کنند؟

چگونه به برنامه اندروید Q وارد و یا خارج شویم؟

اگر شما از آن آدم های ماجراجو هستید، می توانید به همان وبسایتی که آدرس آن در زیر قرار داده شد سر بزنید (google.com/android/beta) و بر روی گزینه ای که بر روی آن نوشته شده View your eligible devices کلیک نمایید. از اینجا، شما می توانید ببینید که کدام یک از گوشی های اندرویدی شما در برنامه اندروید Q بتا که در وبسایت ذکر شده شرکت دارند. در حال حاضر، تمام گوشی های Pixel قدیمی و سری جدید Pixel 3a در این برنامه وجود دارند. اما ما به شما پیشنهاد نمی کنیم تا بر روی گوشی اصلی خود نسخه  بتا را نصب نمایید، زیرا نسخه های بتا معمولا پر از مشکلاتی هستند که به شما اجازه نمی دهند تا از قابلیت هایی که شما روزمره از آن ها استفاده می نمایید، استفاده کنید. بهترین گزینه برای شما این است تا صبر کنید تا نسخه پایدار آن امسال عرضه گردد.

گوشی های اندرویدی دیگری نیز می توانند به برنامه اندروید بتا Q ملحق شوند. این لیست شامل گوشی های زیر می باشد:

  • Asus ZenFone 5Z
  • Essential Phone
  • Huawei Mate 20 Pro
  • LG G8 ThinQ
  • Nokia 8.1
  • OnePlus 6T
  • Oppo Reno
  • Realme 3 Pro
  • Sony Xperia XZ3
  • TECNO SPARK 3 Pro
  • Vivo X27
  • Vivo Nex S
  • Vivo Nex A
  • Xiaomi Mi 9
  • Xiaomi Mi Mix 3 5G

اگر شما هر کدام از گوشی های در لیست بالا را دارید می توانید با وارد شدن به سایتی که در بالا ذکر شده است به برنامه اندروید بتا Q ملحق شوید.

مطالب مرتبط