اخبار فناوری

ویژگی های فوق العاده گوگل مپ و نجات جان هزاران نفر

ویژگی های فوق العاده گوگل مپ و نجات جان هزاران نفر

گوگل مپ ویژگی های جدیدی را اضافه کرده است که می تواند به صورت بالقوه جان هزاران نفر را نجات دهد

در چند سال گذشته تکنولوژی و نرم افزار ها به صورت قابل توجهی به کاربران اهمیت داده اند. این اهمیت از استفاده بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی تا بررسی مداوم علائم حیاتی با استفاده از یک ساعت هوشمند روی مچ شما و حتی احاطه شدن با دستیار های دیجیتالی در زندگی شما گسترش یافته است. نمایش میزان سلامتی، به طور کلی پیشرفت بالقوه ی بسیاری در نجات زندگی شما در ابعاد مختلف داشته است. اما در مورد خطرات پیش روی گروه های بزرگی از مردم که می تواند احتمالاً جمعیت کل یک شهر باشد چطور؟ گوگل مپ تاکنون اطلاعات مربوط به خطرات بحرانی را با هشدار های SOS پشتیبانی کرده است که شامل زمان واقعی وقوع اتفاق در مکان واقعی آن، مناطق متأثر از حادثه، اطلاعات مربوط به تماس با امداد، و ترجمه عبارات متعارف در مکان های عمومی می باشد. با به روز رسانی به آخرین نسخه گوگل مپ هشدار های SOS گسترش زیادی در حوزه جزئیات و تصاویر مناطق دچار حادثه و مسیر یابی برای دور نگه داشتن صدها شاید هزاران نفر از مردم از مناطق مورد وقوع حادثه است.

گوگل مپ امکان اشتراک گذاری مکان را دارد

به عنوان مثال در زمان وقوع طوفان زمانی که شما به سمت منطقه مورد حادثه نزدیک شوید با هشدار حادثه از طریق گوگل مواجه خواهید شد. همچنین نقشه محل و زمان دقیق رسیدن طوفان در نزدیکی محل شما را پیش بینی می کند. اگر شما در حال رانندگی در منطقه ای که در آن طوفان رخ داده است باشید گوگل مپ برای شما یک مسیر جاگزین ایمن تر پیشنهاد می دهد. این نوع پیشنهاد ها برای انواع حوادث در حین رانندگی تا اواخر تابستان قابل اجرا خواهند بود.

در زمان وقوع زمین لرزه سیستم اعلان هشدار گوگل یک نقشه لرزه نگار نمایش خواهد داد که در آن مرکز وقوع، شدت زلزله و مناطق متأثر از آن را مشخص می کند. پیشبینی سیل شما را از وقوع سیل احتمالی، مکان احتمالی وقوع آن و مناطقی که پیشبینی می شود سیل به سمت آن ها جاری شود با خبر می سازد. گوگل گفته است که این قابلیت به طور ویژه برای مناطقی مثل هند که بیش از 20 درصد تلفات مرگ و میر جهانی ناشی از سیل در آنجا رخ داده است اهمیت ویژه ای دارد. نسخه اصلاح شده سیستم اعلام خطر SOS برای اندروید و IOS به زودی و برای نسخه وب در هفته های آینده منتشر خواهد شد. نمایش تصویری سیل ابتدا برای پاتنا، هند و سپس برای همسایگان آن ها و در نهایت به صورت جهانی منتشر خواهد شد گرچه این نسخه برای IOS در دسترس نخواهد بود یا حداقل در ابتدای کار اینطور نخواهد بود.

مطالب مرتبط