ترفند شبکه های اجتماعی

مشکل باز نشدن عکس و ویدئو در تلگرام

باز نشدن عکس و ویدئو در تلگرام

در بین مشکلاتی که برای کاربران تلگرام اتفاق می افتد، اگر بخواهیم به یکی از رایج ترین آنها اشاره کنیم، باید مشکل باز نشدن عکس و ویدئو ها در تلگرام را بیان کنیم. اگر به این مشکل برخورد کردید، برای حل آن راه های مختلفی وجود دارد، این راه ها اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید با به کار بردن آنها مشکل باز نشدن عکس و ویدئو ها در تلگرام، گوشی خود را برطرف نمایید. در مطالب پیش روی شما، قرار است به طور مفصل به این موضوع بپردازیم.

معرفی راه حل مشکل باز نشدن عکس و ویدئو در تلگرام

همانطور که در بالاتر اشاره شد، بسیاری از کاربران با مشکل باز نشدن یا عدم بارگذاری عکس و ویدئو در تلگرام روبرو می شوند، و می خواهند بدانند چه مشکلی برای تلگرام شان بوجود آمده است. در پاسخ به این کاربران باید بگوییم این مشکل به چند مورد خاص در ارتباط است و به راحتی می توان آن را برطرف کرد.

قرار است در این مقاله به چگونگی حل مشکل باز نشدن عکس و ویدئو های تلگرام بپردازیم تا شما بتوانید با چند راهکار ساده مشکل تان را حل کنید.

روش اول: پاک کردن حافظه کش از طریق خود برنامه تلگرام

در بیشتر مواقع مهم ترین ترین دلیلی که باعث ایجاد این مشکل می‌ شود با حافظه کش برنامه تلگرام مرتبط است. پس اگر می خواهید این مشکل تان حل شود باید حافظه کش تلگرام خود را پاک کنید. برای انجام این کار، از روش های مختلفی می‌توانید استفاده نمایید. پیشنهاد ما این است، که بهترین روش موجود برای انجام این کار مربوط به استفاده از منوی تنظیمات خود اپلیکیشن تلگرام است. پس برای حذف حافظه کش تلگرام از طریق خود این برنامه به صورت زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Data & Storage بزنید.
  • حالا گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه Clear Cache را لمس نمایید.
  • در اینجا از منوی کشویی نمایان شده، می ‌توانید نوع فایل هایی که تمایل دارید از حافظه کش حذف شوند را مشخص نمایید. به نظر من، باید تیک تمام گزینه‌های موجود را بزنید.
  • در آخر کار، گزینه CLEAR CACHE را لمس کنید.
پاک کردن حافظه کش از طریق خود برنامه تلگرام

پاک کردن حافظه کش از طریق خود برنامه تلگرام

به همین سادگی شما می توانید، به حذف حافظه کش تلگرام از طریق خود این اپلیکیشن اقدام کنید.

پاک کردن حافظه کش از طریق گوشی های اندروید

در روش بعدی که وجود دارد، بسیاری از کاربران با آن آشنا بوده و از این طریق عمل می کنند، که برای افرادی که از این روش بی اطلاع هستند، مراحل آن را در گوشی های اندروید به ترتیب قرار می دهیم:

  • به بخش تنظیمات یا Settings گوشی خود بروید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید.
  • از لیست برنامه ها، تلگرام را پیدا کنید و بر روی آن بزنید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
پاک کردن حافظه کش از طریق گوشی های اندروید

پاک کردن حافظه کش از طریق گوشی های اندروید

برطرف کردن مشکل باز نشدن پروکسی عکس در تلگرام را مطالعه کنید.

پس مراحل بالا هم از دیگر روش های کاربردی است که به منظور پاک کردن حافظه کش تلگرام در دستگاه‌ های اندرویدی به کار می رود.

پاک کردن حافظه کش در سیستم عامل iOS

حال اگر از کاربران سری محصولات آی او اسی اپل از جمله آیفون و آیپدها هستید و با این مشکل برخورد کرده اید، باید برای پاک کردن حافظه کش تلگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • در تلگرام به بخش Settings بروید.
  • گزینه Chat Setting را لمس کنید.
  • گزینه Cache Setting را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را بزنید.
  • نوع فایل های مورد نظرتان به منظور حذف را انتخاب کرده و باز هم پیشنهاد می‌کنیم که تمام آن‌ها را انتخاب نمایید.
  • بر روی گزینه Clear بزنید.

در بیشتر مواقع با حذف حافظه کش تلگرام، مشکل باز نشدن عکس و ویدئو در آن برطرف می گردد. اگر باز هم مشکل حل نشده است جای نگرانی نیست و راه حل های بعدی استفاده کنید.

روش دوم: فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه دستگاه باز کنید

از دلایلی که می‌تواند منجر به بروز مشکل دانلود نشدن عکس و ویدئو های تلگرام شود به کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه داخلی گوشی مربوط می‌ شود. پس باید از وجود فضای کافی در حافظه گوشی یا تبلت خود اطمینان حاصل نمایید و در صورت نیاز برخی از برنامه ها و فایل های غیر ضروری را پاک کنید.

در حال حاضر برای بررسی وضعیت حافظه دستگاه در اندروید می‌توانید به صورت زیر اقدام کنید:

در دستگاه خود به منوی Settings بروید و در منوی مقابل تان گزینه Storage را انتخاب کنید. همانطور که می بینید، وضعیت حافظه و فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه نمایان می ‌شود. در صورت نیاز فایل ها، برنامه ها و بازی های غیر ضروری را از حافظه دستگاه حذف کنید.

روش سوم: حذف و نصب مجدد تلگرام

از دیگر راه حل هایی که در برخی مواقع در راستا رفع مشکل باز نشدن عکس و ویدئو های تلگرام موثر است، به حذف و نصب مجدد تلگرام مربوط می ‌شود. برای این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

انگشت خود را بر روی آیکون میانبر تلگرام تان قرار داده و کمی نگه دارید و حالا گزینه Uninstall را انتخاب کنید. وقتی برنامه تلگرام تان حذف یا لغو نصب گردید، باید آن را بار دیگر دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. توصیه ی ما این است که جدیدترین نسخه تلگرام را نصب و استفاده نمایید.

روش چهارم: تغییر آی پی

از راه های دیگر که می توان در این مقاله به آن اشاره کرد، که باعث برطرف شدن این مشکل می شود، مربوط به استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی می‌ باشد. در برخی مواقع اتفاق افتاده است که سرورهای تلگرام در برخی مناطق دنیا با مشکلاتی مواجه می ‌شوند و اختلالاتی در تعامل سرورهای تلگرام با آی پی های مختلف ایجاد می گردد. فکر نکنید که این مشکل مختص کاربران ایرانی است، ضمن اینکه ایجاد آن به شدت نادر است. برای حل و بررسی این موضوع، یک برنامه تغیر آی پی را روی دستگاه خود نصب کرده و به چک کردن وضعیت عملکرد تلگرام خود بپردازید.

در مقاله ی بالا به روش هایی برای حل مشکل باز نشدن عکس و ویدئو های تلگرام پرداختیم و به این مورد که بیشتر مواقع مشکل مربوط به پاک کردن حافظه کش می باشد، اشاره کردیم. در برخی مواقع مشکل مربوط به فضای ذخیره سازی اطلاعات، و یا تغییر آی پی بوده و در نهایت اگر مشکل تان حل نشود باید تلگرام خود را حذف و مجدداً جدیدترین نسخه را نصب کنید.

مطالب مرتبط