ترفند آیفون

مدیریت کنفرانس تلفنی روی آیفون

مدیریت کنفرانس تلفنی روی آیفون

در مقاله ی ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون روش ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون را دیدیم و قول دادیم که روش های مدیریت کنفرانس تلفنی را در مقاله ای دیگر آموزش دهیم. در این آموزش قصد داریم روش ارسال پیام به صورت خصوصی برای یکی از اعضای حاضر در کنفرانس،Mute کردن میکروفن آیفون حین کنفرانس، دریافت تماس های ورودی و … را آموزش دهیم.با کوک موبایل همراه باشید.


ترفند اول:  چگونه برای یکی از افراد حاضر در کنفرانس تلفنی، پیام خصوصی ارسال کنیم؟

شاید لازم باشد حین برگزاری کنفرانس تلفنی، با یکی از افراد حاضر در کنفرانس چت کنید و برای وی پیام خصوصی بفرستید. آیا کنفرانس تلفنی آیفون می تواند به این نیاز کاربران پاسخ دهد؟ پاسخ به این سوال بله است.شما حین برگزاری کنفرانس تلفنی گزینه ای با نام ارسال پیام دارید.اگر سوتفاهمی در بیان مطالب پیش آمد می توانید بلافاصله با ارسال پیام خصوصی برای مخاطب خود در این مورد شفاف سازی کنید. اگر مطلب به اندازه ای زیاد است که در قالب پیام نمی گنجد، بایستی تا انتهای کنفرانس تلفنی منتظر بمانید و سپس با برقراری تماسی موضوع را با مخاطب در میان بگذارید. به هر حال برای ارسال پیام خصوصی حین برگزاری کنفرانس تلفنی مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیکون “i” که در سمت راست نام مخاطب شرکت کننده در کنفرانس نمایش داده می شود، تپ کنید.با این کار لیستی از گزینه های در اختیار نمایش داه می شود.

قدم دوم: روی برچسب Private تپ کنید و کلمه ای که قصد ارسال آن را دارید، تایپ کنید.

قدم سوم: روی Merge Calls تپ کنید و به این ترتیب به کنفرانس بازخواهید گشت.

نکته: زمانی که گزینه ی Private را فعال می کنید، مابقی افراد حاضر در کنفرانس تلفنی پشت خط منتظر می مانند (hold می شوند.)

ترفند دوم: چگونه در خلال برگزاری  کنفرانس تلفنی، میکروفون آیفون خود را Mute  کنیم؟

 گاهی حین برگزاری کنفرانس تلفنی پیش می آید که لازم است با فردی که در نزدیکی شما است و حضور فیزیکی دارد در مورد موضوعی صحبت کنید و علاقه ندارید افراد حاضر در کنفرانس تلفنی از صحبت میان شما آگاه شوند. این حالت زمانی که محیط اطراف شما به قدری شلوغ است که ممکن است در روند برگزاری کنفرانس تلفنی اخلال ایجاد کند، نیز نمود پیدا می کند. گاهی حین کنفرانس تلفنی آمبولانسی از زیر پنجره ی اتاق کارتان می گذرد و یا منبعی ناشناس شروع به تولید سر و صداهای آزار دهنده می کند، در این حالت لازم است که میکروفون های آیفون خود را از کار بیندازید تا صداها را ارسال نکنند و در کار کنفرانس تلفنی اخلالی ایجاد نشود.

برای این منظور باید خودتان را mute  کنید . برای این کار لازم است مسیر زیر را طی بفرمایید:

آیفون | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

قدم اول: روی آیکون mute که در منوی تماس های آیفون است تپ کنید. این گزینه به شکل میکروفونی است که روی آن خط کشیده شده است.

قدم دوم: برای ادامه فرآیند کنفرانس تلفنی به صورت عادی، دوباره روی همان آیکون تپ کنید.

نکته: پس از فعال سازی این گزینه، افراد حاضر در کنفرانس تلفنی صدای شما را نخواهند شنید. برای آنکه بتوانید در کنفرانس تلفنی صحبت کنید باید mute  را غیرفعال کنید.

ترفند سوم: چگونه حین برگزاری کنفرانس تلفنی تماس های ورودی را دریافت کنیم؟

زمانی که در حال برگزاری کنفرانس تلفنی روی آیفون خود هستید، گوشی شما با این کنفرانس تلفنی مثل سایر تماس های عادی روی گوشی برخورد می کند.این بدان معنی است که گوشی شما را از تماس جدیدی که با شما گرفته می شود آگاه می کند.اگر در خلال برگزاری کنفرانس تلفنی تماسی با شما گرفته شد، شما سه انتخاب خواهید داشت.

انتخاب یک: Send to Voicemail: تماس را به Voicemail خود بفرستیدتا در زمان مقتضی آن را بشنوید و پاسخ دهید.  فرد تماس گیرنده را به Voicemail خود هدایت کنید و از او بخواهید که پیام خود را در آنجا بگذارد.

انتخاب دو: Hold & Accept:  تماس را پشت خط منتظر بگذارید (هولد کنید) و سپس آن را بپذیرید.

با انتخاب این گزینه می توانید تماس را بپذیرید و آن را به کنفرانس تلفنی خود اضافه کنید.  برای این منظور بلافاصله پس از مشاهده تماس جدید، آیکون Merge Calls را تپ نمایید.

انتخاب سه : End & Accept: کنفرانس تلفنی را خاتمه دهید و تماس جدید را بپذیرید.

اگر روی End & Accept تپ کنید، کنفرانس تلفنی را خاتمه داده و تماس جدید را خواهید پذیرفت. سعی کنید از تپ کردن روی این گزینه خودداری کنید.

نکته:  وقتی در خلال کنفرانس تلفنی، تماسی جدید با گوشی شما گرفته می شود، کنفرانس تلفنی به قوت خود باقی می ماند.شما تنها با شنیدن صدای بوق کوتاهی از دریافت تماس جدید آگاه می شوید.  اگر گزینه ی اول یعنی Send to Voicemail را انتخاب کنید افراد حاضر در کنفرانس تلفنی متوجه تماس با تلفن شما نمی شوند. اگر گزینه ی دوم یعنی  Hold & Accept را انتخاب کنید، افراد حاضر در کنفرانس تلفنی مدتی را پشت خط منتظر می مانند تا شما عضو جدید را به کنفرانس تلفنی اضافه کنید. با انتخاب گزینه ی آخر یعنی End & Accept به فرآیند کنفرانس خاتمه می دهید.

ترفند چهارم: چگونه حین برگزاری کنفرانس تلفنی، سایر تماس ها را بلاک کنیم؟

گاهی افرادی که در کنفرانس تلفنی شرکت می کنند، ترجیح می دهند فرد دیگری را به کنفرانس تلفنی اضافه نکنند و از طرفی نمی خواهند حین کنفرانس حواسشان به موضوعات دیگر پرت شود. در این ضورت می توانید گزینه ی بلاک تماس های دریافتی حین کنفرانس تلفنی را فعال کنید.شما می توانید با بهره گیری از قابلیت Do not Disturb که روی سیستم عامل iOS وجود دارد، این گزینه را فعال کنید.برای این منظور مسیر زیر را طی کنید:

قدم اول:  زمانی که در صفحه ی خانه آیفون هستید، صفحه آیفون را از پایین به بالا بکشید تا مرکز کنترل آیفون نمایش داده شود.

قدم دوم: روی قرص ماه نمایش داده شده که بین دو آیکون بلوتوث و قفل چرخض صفحه نمایش است تپ نمایید.

قدم سوم: حال از صفحه خانه ی آیفون Setting را باز کنید و به دنبال Do not Disturb  بگردید. بر روی گزینه ی Allow Calls From گزینه ی “No one” را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اگر حین کنفرانس کسی با شما تماس بگیرد، سیستم عامل او را به گذاشتن پیغام در Voicemail دعوت می کند . اگر Do not Disturb را غیرفعال کنید، بار دیگر از دریافت تماس های ورودی حین کنفرانس آگاه خواهید شد. می توانید در مورد این قابلیت سیستم عامل iOS در مقاله ی ” مد Do not Disturb  آیفون را بهتر بشناسید! ” بیشتر بخوانید.

نکته: گزینه ی دیگری با نام “Favorites” وجود دارد که می توانید با انتخاب این گزینه، مخاطبانی که به آنها علاقه دارید را برای صدور اجازه ی تماس حین کنفرانس تلفنی انتخاب کنید.

مطالب مرتبط