ترفند آیفون

ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون

ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون

در این مقاله و مقاله ی مدیریت کنفرانس های تلفنی آیفون، قصد داریم که روش ایجاد و مدیریت کنفرانس تلفنی روی آیفون را به شما عزیزان بیاموزیم.


آیا می دانستید می توانید با استفاده از گوشی موبایل آیفون خود تماسی برقرار کنید و طی آن چندین نفر را در این تماس مشارکت دهید؟ نام این فرآیند کنفرانس تلفنی است و مزایای بسیاری دارد. ایجاد و مدیریت یک کنفرانس تلفنی روی آیفون بسیار آسان است. زمانی که قرار است جلسه ای کاری و با مشارکت افرادی که دور از هم هستند برگزار شود، تماس های گروهی به کمک شما می آیند. شما با استفاده از ایجاد کنفرانس تلفنی می توانید تصمیم گیری ها را با مشارکت افزاد موثر در خروجی حاصل از تصمیم انجام دهید. همچنین با استفاده از کنفرانس تلفنی می توانید افراد مختلف خانواده که کیلومترها از هم فاصله دارند را برای شرکت در مهمانی و یا مراسمی هماهنگ کنید. این ویژگی سیستم عامل iOS  به شما در ذخیره ی زمانی که قرار است به صورت خصوصی و با تک تک افراد حرف بزنید،کمک شایانی می کند.

 تعداد افرادی که می توانند در کنفرانس تلفنی شرکت کنند، بسته به نوع شبکه ی سیم کارتی که روی گوشی شما فعال است، متفاوت خواهد بود. اگر شبکه ی مورد استفاده روی سیم کارت شما GSM باشد، می توانید تا ۶ نفر را در یک کنفرانس تلفنی شرکت دهید(با احتساب خودتان به عنوان مدیر کنفرانس تلفنی) ولی اگر شبکه ی مورد استفاده روی سیم کارت شما CDMA باشد، می توانید کنفرانس تلفنی تنها با حضور حداکثر سه نفر تشکیل دهید. این سه نفر شامل خود شما به عنوان آغازگر کنفرانس تلفنی می باشد.در ادامه روش ایجاد و مدیریت کنفرانس تلفنی را خواهید آموخت.

نحوه ی ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون 

برای ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون خود لازم نیست فرآیند پیچیده ای را طی کنید. تنها با چند قدم ساده می توانید کنفرانس را ایجاد و افراد را به کنفرانس دعوت و آن را خاتمه دهید.

قدم اول: تماس را آغاز کنید.

 ابتدا باید در مورد افرادی که می خواهید کنفرانس تلفنی را با آنها برگزار کنید، کنترلی انجام دهید. مطمئن شوید که این افراد را به عنوان مخاطب خود در برنامه ی Contacts سیستم عامل iOS ذخیره کرده اید. اگر یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس تلفنی جز مخاطبان شما نیست، باید ابتدا وی را به لیست مخاطبان خود در برنامه ی Contacts اضافه کنید و یا شماره ی او را جایی نزدیک دستتان نگه دارید.تماس را با یکی از افرادی که قصد دارید کنفرانس تلفنی را با حضور آنها برگزار کنید،  آغاز کنید. برای این کار دقیقا روشی را انجام دهید که برای تماس با تنها یکی از مخاطبان خود طی می کنید. وقتی اولین مخاطب تلفن را جواب داد، به وی درباره قصد و نیت خود که می خواهید کنفرانس تلفنی ایجاد کرده و افراد دیگری را نیز در این کنفرانس تلفنی شرکت دهید، بگویید تا در مواقع لزوم پشت خط منتظر بماند.

قدم دوم: تماس های بعدی را اضافه کنید.

در همان حال که صفحه تماس موجود روی آیفون در حال نمایش است، روی آیکون Add Call تپ نمایید. می توانید این آیکون را در سطر دوم و کناره ی سمت چپ آیکون های موجود روی برنامه ی تماس آیفون ببینید. پس از تپ کردن روی این گزینه ، نفر دومی که قصد شرکت دادن او در کنفرانس تلفنی را دارید، اضافه کنید. پس از تپ کردن روی این گزینه می توانید به جای آن که این فرد را از لیست مخاطبان خود انتخاب کنید، شماره فرد را روی صفحه تماس تایپ کنید . اگر چه روش اضافه کردن فرد به لیست مخاطبان و شرکت دادن وی در کنفرانس تلفنی از لیست مخاطبان روشی آسان تر است.

کنفرانس تلفنی | تعمیرات تخصصی گوشی

نکته: زمانی که مخاطب جدیدی را به کنفرانس تلفنی اضافه می کنید، نفر اولی که با او تماس برقرار کرده اید پشت خط منتظر می ماند . به همین دلیل بود که گفتیم ابتدا به نفر اول در مورد برقراری کنفرانس تلفنی توضیح دهید  تا پشت خط منتظر بماند.

قدم سوم: تماس ها را ادغام کنید و کنفرانس تلفنی را شکل دهید.

زمانی که نفر دوم تلفن خود را جواب دهد، آیکونی با نام Merge Calls روی صفحه تماس آیفون ظاهر می شود. روی این آیکون تپ کنید تا کنفرانس تلفنی سه نفره شما آغاز شود.

کنفرانس تلفنی | تعمیرات تخصصی موبایل

پس از برقراری کنفرانس تلفنی نام افراد شرکت کننده در کنفرانس تلفنی  در قسمت بالای تلفن همراه شما نقش می بندد. البته نام افراد تنها در حالتی روی آیفون شما لیست می شود که افراد حاضر در کنفرانس تلفنی در لیست مخاطبان شما حضور داشته باشند.

قدم چهارم: این فرآیند را تکرار کنید.

اگر شبکه ی مورد استفاده روی سیم کارت شما GSM است، می توانید قدم دوم را برای اضافه کردن سه مخاطب دیگر به کنفرانس تلفنی تکرار کنید. شبکه ی CDMA تنها اجازه برگزاری کنفرانس تلفنی بین سه نفر را می دهد.

روش مدیریت کنفرانس تلفنی- بخش اول

بخش اول: چگونه یکی از مخاطبان حاضر در کنفرانس تلفنی را حذف کنیم؟

گاهی اوقات و بیشتر در مورد کنفرانس های تلفنی مربوط به کسب و کار، لازم است یکی از افراد را از کنفرانس تلفنی حذف و بقیه کنفرانس را با افراد باقی مانده ادامه دهیم. شما می توانید بدون خاتمه دادن به کنفرانس تلفنی، این افراد را از کنفرانس تلفنی بیرون کنید. برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیکون به شکل “i”   که در انتهای نام مخاطب قرار گرفته است، تپ نمایید. در این صورت  گزینه های بیشتر برای مدیریت مخاطب حاضر در کنفرانس تلفنی برای شما نمایش داده می شود.

قدم دوم: روی برچسب قرمز رنگ “End” برای پایان دادن حضور این مخاطب در کنفرانس تلفنی تپ نماید.

نکته: حتما قبل از آن که افرادی خاص را از کنفرانس تلفنی بیرون کنید،ایشان را در مورد اتمام نیاز به حضور ایشان در کنفرانس تلفنی توجیه کنید  و این کار را به صورت مودبانه انجام دهید تا از دلخوری های بعدی پیشگیری کنید.

روش های مدیریت کنفرانس تلفنی روی آیفون بسیار زیاد و متنوع هستند، در مقاله ای که در آینده نزدیک منتشر می سازیم، نحوه ی ارسال پیام  خصوصی به یکی از مخاطبان حاضر در کنفرانس تلفنی و نیز mute  کردن، اطلاع از تماس های دریافتی حین برگزاری کنفرانس تلفنی و … را خواهیم آموخت.

مطالب مرتبط