ترفند اندروید

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

نوتیفیکیشن (notification ) یا اعلان‌ها هشدارهای مختلفی از گوشی اندرویدتان به شما می‌دهد؛ از پیام‌های دریافتی تا ایمیل‌های جدید و رخدادهای تقویمتان را به‌وسیله notification گوشی خود متوجه می‌شوید. نوتیفیکیشن ها تا حدی برای هر برنامه منحصربه‌فرد است اما به‌سادگی قابلیت شخصی‌سازی دارند. در این پست به شما آموزش می‌دهیم چطور اعلان‌های خود را مشاهده و مدیریت کنید. با کوک موبایل همراه باشید.

اندروید نوتیفیکیشنهای دریافتی شما را به‌صورت خلاصه در بالای صفحه نمایش گوشی‌تان نشان می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا در نگاه اول متوجه شوید چه نوع اعلان‌هایی دارید. با پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن ها می‌توانید جزئیات آن‌ها را مشاهده نمایید.

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

اصلاً چرا مدیریت نوتیفیکیشن ها اهمیت دارد؟

notification پیام برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی‌تان را به شما می‌رساند و در واقع راه ارتباطی گوشی هوشمندتان با شما است. مدیریت notification  از آن جهت حائز اهمیت است که دریافت نادرست این پیام‌ها باعث ایجاد اختلال در امور روزمره‌تان می‌شود. تصور کنید پیامی از دوستتان داشته‌اید اما به دلایلی اعلان آن ظاهرنشده است و شما با تأخیر زیادی آن را خواهید دید؛ و یا گاه ‌و بی‌گاه از برنامه‌های مختلف گوشی خود اعلان‌های مختلف دریافت می‌کنید که به‌هیچ‌وجه ضروری نیستند و درنتیجه آرامش شما را برهم میزند.

بنابراین تنظیمات notification  از اهمیت زیادی برخوردار است که در ادامه این مطلب با آن آشنا خواهید شد.

تنظیمات notification

روش‌های مختلفی برای مدیریت اعلان‌ها در اندروید وجود دارد که به‌صورت متداول به شرح زیراست:

  • به قسمت تنظیمات (setting) گوشی خود بروید. برای این کار می‌توانید ضمن پایین کشیدن نوار اعلان‌ها آیکون چرخ‌دنده را لمس کنید تا به قسمت موردنظر بروید.
  • وارد زبانه Notification شوید.

در اینجا شما می‌توانید مشخص کنید به‌ طور کلی چه برنامه‌هایی اجازه دارند تا به شما اعلان دهند. با روشن یا خاموش کردن آیکون مقابل نام هر یک از برنامه‌ها مشخص می‌کنید تمایل دارید از آن‌ها پیامی دریافت کنید یا نه.

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

  • به زبانه Advanced در بالای صفحه گوشی خود بروید.

اندروید در قسمت تنظیمات پیشرفته امکانات بیشتری را برای مدیریت اعلان‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. در این قسمت شما با ورود به هریک از برنامه‌ها می‌توانید موارد زیر را شخصی‌سازی نمایید:

  • با صدا یا بدون صدا ظاهر شدن اعلان‌ها (Show silently)
  • نمایش دادن یا ندادن اعلان هنگامی‌که صفحه گوشی شما قفل‌شده است.
  • مجاز بودن درج اعلان برنامه در زمانی که همه اعلان‌ها بسته‌شده است. ( حالت Do not disturb)
مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوتیفیکیشن به پست آموزش مقدماتی آیفون _ اعلان ها و یا نوتیفیکیشن ها مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط