ترفند آیفون

مخفی کردن برنامه ها در آیفون و مک

blank

نحوه مخفی کردن برنامه‌ها در آیفون از ترفندهای جذاب کاربران اپل است. اگرچه نمی‌توانیم برنامه‌ها را روی آیفون کاملاً پنهان کنیم، ولی می‌توانیم کاری کنیم که به سختی دیده شوند و یا از نگاه ها دور بمانند. این کار هم باعث می‌شود صفحه اصلی تمیزتر به نظر بیاید و هم برنامه‌های کم‌استفاده را نبینید. در اینجا چند راه پیشنهادی برای پنهان کردن برنامه‌ها در iOS روی صفحه اصلی دستگاه آورده شده است.

آموزش مخفی کردن برنامه در ایفون با استفاده از پوشه‌ها (Folders)

برای مخفی کردن برنامه ها در آیفون، ابتدا به صفحه اصلی بروید و روی برنامه دلخواه فشار داده و نگه دارید. سپس گزینه “ویرایش صفحه اصلی” را انتخاب کنید و برنامه مورد نظر را روی یک برنامه دیگر بکشید. در پایان، پوشه‌ای که ساخته شده است را باز کرده و برنامه‌ی مورد نظر را به سمت راست بکشید تا در یک پوشه جدید قرار گیرد.

1. به صفحه اصلی آیفون بروید. در مدل‌های قدیمی‌تر، دکمه هوم را فشار دهید و در مدل‌های جدیدتر از پایین به بالا بکشید.
2. روی یک برنامه فشار دهید و نگه دارید تا منوی پاپ‌اپ ظاهر شود، سپس دستتان را بردارید.
3. گزینه ویرایش صفحه اصلی را انتخاب کنید.
4. برنامه‌ای را انتخاب کرده و روی برنامه دیگری بکشید تا یک پوشه جدید بسازید.
5. پوشه جدید را باز کنید با ضربه زدن روی آن در صفحه اصلی.
6. برنامه‌ای که می‌خواهید پنهان کنید را به سمت راست بکشید تا یک پنجره پوشه جدید بسازید.
7. در آخر، روی یک ناحیه خالی در صفحه ضربه بزنید و روی گزینه انجام که در گوشه بالا سمت راست صفحه است ضربه بزنید.

این روش برای پنهان کردن برنامه‌ها خوب است، ولی اگر می‌خواهید آن‌ها را کاملاً از صفحه اصلی حذف کنید، راه‌های دیگری هم وجود دارد.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در آیفون با استفاده از اپ لایبرری

برای مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در آیفون خود با استفاده از اپلیکیشن لایبرری یا کتابخانه، به صفحه اصلی بروید و بر اپلیکیشنی که می‌خواهید مخفی کنید نگه دارید و ضربه بزنید. سپس از منوی پاپ‌اپ، گزینه حذف اپلیکیشن (Remove App) را انتخاب کنید. در نهایت، بر روی گزینه حذف از صفحه اصلی ضربه بزنید تا اپلیکیشن در اپ لایبرری دستگاه شما مخفی شود.

توجه: این مراحل فقط در صورتی کار می‌کند که آی‌او‌اس 14 یا نسخه‌های بعدی را اجرا کنید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه آیفون خود را به‌روزرسانی کنید، راهنمای گام‌به‌گام ما را بررسی کنید.

1- به صفحه اصلی در آیفون خود بروید.

2- سپس اپلیکیشنی که می‌خواهید مخفی کنید را نگه دارید و ضربه بزنید.

3- بعداً، بر روی گزینه حذف اپلیکیشن (Remove App) ضربه بزنید.

4- در نهایت، بر روی گزینه حذف از صفحه اصلی ضربه بزنید. این کار اپلیکیشن شما را از صفحه اصلی حذف می‌کند، اما هنوز هم می‌توانید آن را در اپ کتابخانه پیدا کنید، که با کشیدن به چپ روی صفحه اصلی به آن دسترسی پیدا می‌کنید. سپس می‌توانید با استفاده از نوار جستجو در بالای صفحه اپلیکیشن کتابخانه، هر برنامه مخفی‌شده‌ای را پیدا کنید.

برای افزودن دوباره اپلیکیشن‌ها به صفحه اصلی، بر اپلیکیشن نگه دارید و ضربه بزنید و گزینه افزودن به صفحه اصلی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با نگه داشتن و ضربه زدن بر اپلیکیشن در نتایج جستجو و کشیدن آن، هر زمانی آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

توجه: تمام برنامه‌ها در کتابخانه برنامه‌های گوشی آیفون شما نشان داده می‌شوند، پس این بیشترین حدی است که می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید.

اگر می‌خواهید یک برنامه را در گوشی آیفون خود پنهان کنید، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌ها انتقال برنامه به کتابخانه برنامه‌ها و دیگری مخفی کردن آن از نتایج جستجو است.

مخفی کردن برنامه در iOS از نتایج جستجو

مخفی کردن برنامه ها در آیفون از نتایج جستجو

برای مخفی کردن برنامه از نتایج جستجو، این مراحل را دنبال کنید:

  • به بخش تنظیمات گوشی بروید و سپس گزینه‌ی “سیری و جستجو” را انتخاب کنید.
  • در این بخش، به دنبال نام برنامه‌ای بگردید که می‌خواهید مخفی کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • حالا گزینه‌ی “نمایش برنامه در جستجو” را خاموش کنید. همچنین می‌توانید سایر تنظیمات را نیز خاموش کنید تا از نمایش برنامه در مکان‌های دیگر گوشی جلوگیری کنید.

اگر برنامه را مخفی کرده‌اید، ممکن است بخواهید اعلان‌های آن برنامه را نیز خاموش کنید. برای این کار:

  • به بخش تنظیمات گوشی بروید.
  • گزینه‌ی اعلان‌ها را انتخاب کنید و سپس برنامه مورد نظر را پیدا کنید.
  • گزینه‌های مربوط به اعلان‌ها را تغییر دهید تا اعلان‌ها برای آن برنامه خاموش شوند.

چگونه نوتیفیکیشن یک برنامه در آیفون را خاموش کنیم؟

چگونه نوتیفیکیشن یک برنامه در آیفون را خاموش کنیم؟برای خاموش کردن اطلاعیه‌های یک برنامه روی آیفون خود، به بخش تنظیمات > اطلاعیه‌ها بروید. سپس پایین بروید، برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه کنار گزینه (Allow Notifications) “اجازه اطلاعیه‌ها” را لمس کنید. وقتی کلید به رنگ خاکستری تغییر کند، می‌دانید که اطلاعیه‌ها خاموش شده‌اند.

چگونه برنامه‌ها را از تاریخچه App Store پنهان کنیم؟

برای پنهان کردن یک برنامه از تاریخچه App Store، برنامه App Store روی آیفون خود را باز کنید و برگه “امروز” را لمس کنید. سپس نماد پروفایل خود را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید و سپس گزینه “خریدها” را انتخاب کنید. در نهایت، بر روی یک برنامه به سمت چپ بکشید و گزینه “پنهان کن” را لمس کنید و سپس گزینه “انجام شد” را انتخاب کنید.

باز کردن برنامه App Store روی آیفون:

1. برنامه App Store را روی آیفون خود باز کنید. این برنامه نماد آبی “A” دارد.

2. سپس نماد پروفایل خود را لمس کنید. این نماد را در گوشه بالا سمت راست صفحه خود خواهید دید. اگر آن را نمی‌بینید، برگه “امروز” را در گوشه پایین سمت چپ صفحه خود لمس کنید.

3. بعد، گزینه “خریدها” را لمس کنید. اگر بیش از یک کاربر روی آیفون خود دارید، باید همچنین حساب کاربری خود را انتخاب کنید.

4. سپس بر روی یک برنامه به سمت چپ بکشید و گزینه “پنهان کن” را لمس کنید.

5. در نهایت، گزینه “انجام شد” را انتخاب کنید. این گزینه را در گوشه بالا سمت راست صفحه خود خواهید دید.

اگر تمایل دارید یک برنامه را کاملاً حذف کنید، راهنمای مرحله به مرحله ما در مورد چگونگی حذف یک برنامه از آیفون خود را بررسی کنید.

مخفی کردن برنامه ها در iPhone، iPad، iPod touch و یا Mac

کاربران آیفون ها، آیپد ها و نیز کامپیوتر های مک می توانند برنامه ها را بر روی دستگاه iOS خود پنهان کرده و یا پس از خرید برنامه ها، آنها را بارها و بارها دانلود کنند. کاربران دستگاه های iOS همچنین قادر خواهند بود که برنامه ها را بر روی اپ استوری که روی مک باز کرده اند، پنهان کنند تا افرادی که به برنامه ها دسترسی دارند، نتوانند آنها را ببینند.

چنانچه برنامه ای را بر روی دستگاه های iPhone، iPad یا iPod touch مخفی کنید،  با وارد شدن مجدد به اپ استور و یا آیتیونز مشخص نخواهد شد که این برنامه قبلاً توسط همین اپل آی دی خریداری و دانلود شده است. دقت کنید که با مخفی کردن برنامه،  آن برنامه از روی دستگاهی که توسط آن دانلود شده است حذف نخواهد شد. برای آموزش نحوه پاک کردن برنامه های دانلود شده با اپ استور و آیتیونز می توانید نگاهی به پست های ” آموزش اپ استور” و نیز پست ” آموزش آیتیونز “ بیندازید.

با مخفی کردن هر برنامه بر روی مک خود دیگر نوتیفیکیشن های به روز رسانی برنامه و نیز نمایش نام و اطلاعات برنامه در بخش برنامه های خریداری شده متوقف خواهد شد. در واقع اگر قصد مخفی کردن برنامه ای را دارید، باید با نمایش هر گونه اعلانی که مشخص کند شما این برنامه را دانلود کرده اید، خداحافظی کنید. از طرفی دیگر چنانچه از قابلیت اشتراک خانوادگی برنامه های اپل استفاده می کنید و برنامه ای را مخفی کرده اید، این برنامه از دید سایر افراد خانواده که به فضای اشتراکی برنامه ها دسترسی دارند، پنهان خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نگاهی به پست ” اشتراک خانوادگی اپل” بیندازید.

شما همچنین می توانید موسیقی و فیلم ها،  برنامه های تلویزیون، کتاب های صوتی و کتاب ها را نیز از دید دیگران پنهان کنید. برای این منظور نیز باید گام هایی را طی کنید که در پست های آینده به آنها خواهیم پرداخت.

در ادامه آموزش پنهان سازی و نمایش برنامه ها را برای هر دو دسته برنامه های iOS و برنامه های مک آموزش خواهیم داد. با کوک موبایل همراه بمانید.

 آموزش پنهان سازی و نمایش برنامه های iOS

همانطور که گفتیم کاربران دستگاه های iOS میتوانند برنامه ها را بر روی اپ استوری که در iPhone، iPad یا iPod Touch نمایش داده می شود، پنهان کنند. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه App Store را بر روی دستگاه اپل مورد نظر خود باز کرده و در ادامه بر روی گزینه Today که در بخش پایینی صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.
  • گام دوم: روی دایره سفید یا آبی رنگی که در گوشه سمت راست و بالای صفحه می بینید و اکثراً به شکل circle with blue man on white background  است، تپ کرده و سپس بر روی Purchased ضربه بزنید.
  • گام سوم: برنامه را که قصد پنهان سازی آن را دارید پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید و در انتها نیز می بایست آن را به سمت چپ کشانده و بر روی گزینه Hide تپ کنید.
پنهان-سازی-و-نمایش-برنامه-های-iOS

پنهان-سازی-و-نمایش-برنامه-های-iOS

blankتوجه: چنانچه از اشتراک گذاری خانوادگی استفاده می کنید و قصد پنهان سازی برنامه ای را دارید که قبلاً اشتراک آن را تهیه کرده اید، برنامه به ارسال اعلان و نوتیفیکیشن به دستگاه های شما ادامه خواهد داد. دقت کنید که مخفی کردن برنامه ها نمی تواند اشتراک آنها را لغو کند.

دانلود مجدد برنامه های مخفی شده در دستگاه های iOS

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه App Store را باز کرده و در ادامه بر روی گزینه Today که در بخش پایینی صفحه می بینید، ضربه بزنید.
دانلود-مجدد-برنامه-های-مخفی-شده-در-دستگاه-های-iOS

دانلود-مجدد-برنامه-های-مخفی-شده-در-دستگاه-های-iOS

  • گام دوم: بر روی دایره سفید یا آبی رنگی که در گوشه سمت راست و بالای صفحه می بینید و اکثراً به شکل circle with blue man on white background  است، تپ کرده و سپس بر روی  Apple ID ضربه بزنید. در صورت درخواست گذرواژه، شناسه Apple ID تان را تأیید کنید.
  • گام سوم:  iTunes را به پایین اسکرول کنید تا به بخش Cloud  برسید و در ادامه بر روی Hidden Purchases تپ کنید.
  • گام چهارم: برنامه ای را که قصد دانلود مجدد آن بر روی دستگاه iOS خود را دارید پیدا کرده و در ادامه بر روی آیکون blank  که در ادامه نام برنامه می بینید، ضربه بزنید.
دانلود-مجدد-برنامه-های-مخفی-شده-در-دستگاه-های-iOS

دانلود-مجدد-برنامه-های-مخفی-شده-در-دستگاه-های-iOS

 آموزش پنهان سازی و نمایش برنامه های مک

  • مخفی سازی برنامه ها بر روی لپ تاپ های مک

کاربران لپ تاپ های مک نیز میتوانند برنامه ها را بر روی اپ استوری که آن را بر روی دستکتاپشان باز می کنند، پنهان کنند. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: بر روی لپ تاپ Mac، برنامه App Store را باز کنید. اگر قبلاً با وارد کردن اطلاعات حساب اپل آی دی وارد اپ استور نشده اید، می بایست از نوار منویی که در بخش بالایی صفحه دسکتاپ نمایش داده می شود، مسیر Store > Sign In را انتخاب کرده و در ادامه شناسه و رمز عبور اپل آی دی خود را وارد کنید.
ورود-به-برنامه-App-Store

ورود-به-برنامه-App-Store

  • گام دوم: از بالای پنجره برنامه App Store، بر روی Purchased کلیک کنید.
  • گام سوم: برنامه ای را که قصد پنهان سازی آن را دارید پیدا کرده و در ادامه بر روی آن کلیک راست کرده و در نهایت گزینه Hide Purchase را انتخاب کنید.
مخفی-سازی-برنامه-ها-بر-روی-مک

مخفی-سازی-برنامه-ها-بر-روی-مک

  • گام سوم: در پیام تاییدی که ظاهر می شود، بر روی گزینه Hide Purchase کلیک کنید.
پیام-تایید-مخفی-سازی-برنامه

پیام-تایید-مخفی-سازی-برنامه

  • گام چهارم: پس از کلیک بر روی Hide Purchase، برنامه از لیست خریدتان محو خواهد شد و برنامه ای که در لیست برنامه ها زیر آن قرار گرفته بود به جای برنامه مخفی شده در لیست جایگزین خواهد شد.
  • آشکار کردن برنامه های مخفی در لپ تاپ های Mac 

برای آشکارسازی برنامه هایی که قبلاً  آنها را بر روی لپ تاپ خود مخفی کرده اید، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول:  بر روی لپ تاپ Mac ، برنامه App Store را باز کنید.
  • گام دوم: از منویی که در بخش بالایی صفحه رایانه می بینید بر روی مسیر  Store > View My Account کلیک کنید. در صورت درخواست گذرواژه، شناسه Apple ID تان را تأیید کنید.
  • گام سوم: در صفحه ای که اطلاعات حساب کاربری شما نمایش داده می شود، صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Hidden Items برسید. در بخش راستی گزینه Hidden Purchases، بر روی گزینه Manage کلیک کنید.
آشکار-کردن-برنامه-های-مخفی-در-لپ-تاپ-های-Mac

آشکار-کردن-برنامه-های-مخفی-در-لپ-تاپ-های-Mac

  • گام چهارم: برنامه مخفی شده مورد نظر خود را که دوست دارید آن را آشکار سازید، پیدا کنید.
  • گام پنجم: بر روی گزینه Unhide کلیک کرده و در ادامه بر روی Done کلیک کنید.
  • گام ششم: پس از کلیک بر روی Done،  به صفحه خرید منتقل خواهید شد. در این قسمت خواهید دید که برنامه مخفی شده دوباره در لیست خریدتان قابل مشاهده شده است.

مطالب مرتبط