ترفند شبکه های اجتماعی

مخفی کردن نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

عناوین این مقاله

دایرکت اینستاگرام شرایط گوناگونی دارد که یکی از آنها نمایش آنلاین است، در این مقاله شما را با روش مخفی کردن نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام آشنا می کنیم.

مخفی کردن نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام: مراحل

در اوایل سال 2018 میلادی، اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، در آپدیت جدید خود قابلیتی به نام “Last Active” را به پیام رسان دایرکت خود افزود، این قابلیت قبلا در واتس آپ (WhatsApp) و مسنجر فیس بوک نیز وجود داشت.

با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند آنلاین بودن یا زمان آخرین فعالیت افرادی که آن ها را فالو کرده اند یا افرادی را که در دایرکت اینستاگرام به آن ها پیام داده اند، ببینند.

وضعیت های مختلف در دایرکت

وضعیت آنلاین بودن کاربران با عنوان های زیر در زیر نام کاربری آن ها در دایرکت اینستاگرام نمایش داده می شود:

Active x minutes ago به این معنی که آخرین فعالیت کاربر x دقیقه قبل بود.

Active yesterday به این معنی که آخرین فعالیت کاربر روز گذشته بوده است.

Typing به این معنی که کاربر در حال تایپ کردن است.

Active now به این معنی که کاربر در حال حاضر در حال فعالیت در اینستاگرام است و … .

مخفی کردن نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام

همان گونه که بیان کردیم با این قابلیت اینستاگرام، کاربران می توانند وضعیت آنلاین افرادی که آن ها را فالو می کنند یا پیام می دهند را ببینند، از این رو کاربرانی که زیاد به حفظ حریم خصوصی اهمیت نمی دهند این قابلیت را دوست دارند.

اما شاید بسیاری از کاربران دوست نداشته باشند که افراد دیگر وضعیت فعالیت آن ها را در اینستاگرام بدانند، اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید با ما همراه باشید تا چگونگی مخفی کردن وضعیت آنلاین را توضیح دهیم.

تغییر شرایط

با انجام مراحل زیر می توانید نمایش وضعیت آنلاین بودن خود را تغییر دهید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید.
  2. صفحه پروفایل خود را که در گوشه ی راست پایین قرار دارد انتخاب کنبد.
  3. روی سه نقطه که در سمت راست و بالای پروفایل شما نشان داده می شود ضربه بزنید.
  4. گزینه ی Show Activity Status را غیر فعال کنید.
دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام

با غیر فعال کردن این قابلیت، حریم خصوصی شما افزایش خواهد یافت و افرادی که فالو می کنید یا پیام می دهید قادر به دیدن آخرین وضعیت فعالیت شما نخواهند بود. اما با فعال کردن این قابلیت قادر خواهید بود تا آخرین وضعیت فعالیت دوستان خود را ببینید و دوستان شما نیز آخرین وضعیت فعالیت شما را خواهند دید.

سوالات متداول- مخفی کردن نمایش آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

1- آیا می توانم نمایش آنلاین بودن خود را در دایرکت اینستاگرام مخفی کنم؟

در پیام رسان اینستاگرام، انگشت خود را روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست فشار دهید، وضعیت فعال، اولین گزینه در این لیست است. می توانید آن را خاموش کنید، با غیر فعال کردن این گزینه هیچ کس نمی تواند ببیند که چه زمانی فعال هستید. با خاموش کردن آن، همچنین نمی توانید ببینید که دوستانتان حتی در صورت فعال بودن کی فعال هستند.

2- چگونه می توان نمایش آنلاین بودن خود را از یک شخص در اینستاگرام مخفی کرد؟

شما می توانید آخرین بازدید خود را برای همه فالوورها اما نه برای یک شخص خاص مخفی کنید.

مرحله 1: به تنظیم منو بروید و «نمایش وضعیت فعالیت» را جستجو کنید.

مرحله 2: در کنار این گزینه یک تاگل مشاهده خواهید کرد.

مرحله 3: سوئیچ تاگل را روی وضعیت off قرار دهید.

3- چرا نمی توانم ببینم کی آخرین بار شخص مورد نظر ما در اینستاگرام فعال بوده است؟

وضعیت فعال شما برای همه قابل مشاهده نیست فقط افرادی که در دایرکت بته شما پیام می دهند و شما را فالو کرده اند می توانند از آخرین بازدید شما مطلع باشند. اگر حساب کاربری عمومی دارید و کسی که فالوور شما نیست، پیام دایرکت برای شما ارسال نمی کند، نمی تواند وضعیت فعال شما را ببیند.

4- آیا آخرین نمایش اینستاگرام دقیق است؟

عمدتاً به این دلیل که تصور می شود اگر برنامه یا سایت را باز بگذارید ، با وجود این که به صورت فیزیکی در حال مرور آن نیستید، همچنان شما را فعال نشان می دهد. برخی دیگر می گویند این نمایش وضعیت اصلاً دقیق نیست.

5- چگونه می توان گفت کسی شما را در اینستاگرام محدود کرده است؟

مسدود کردن برای همگان کاملاً واضح است، زیرا آنها دیگر نمی توانند آن کاربر را روی پلت فرم اینستاگرام ببینند، در محدود کردن، پست های کاربر در صفحه فید شما، مانند قبل، مشاهده می شود. اما آنها دیگر نمی بینند کی کاربر آنلاین است یا پیام های شما را خوانده است.

6- از کجا بدانم شخصی فعالیت خود را در اینستاگرام خاموش کرده است؟

آخرین بازدید را در اینستاگرام خاموش کنید

اگر همیشه زیر ذره بین هستید و بقیه، دائم در حال رصد کردن وضعیت آنلاین شما هستند، می توانید وضعیت آخرین بازدید خود را خاموش کنید. اگر این ویژگی را غیر فعال کنید، دیگر دوستان شما از آخرین بازدید شما در دایرکت مطلع نخواهند شد. از طرف دیگر، شما قادر نخواهید بود آخرین بازدید دوستان خود را ببینید.

7- چگونه می توان نمایش آخرین بازدید خود را در اینستاگرام غیر فعال کنم؟

اگر در iOS هستید ، با ضربه زدن روی نماد چرخ دنده کنار دکمه ویرایش پروفایل در نمایه خود، به تنظیمات بروید. در اندروید، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای نمایه خود ضربه بزنید. به پایین بیایید تا گزینه “Show Activity Status” را ببینید، اکنون آن را خاموش کنید.

8- تفاوت بین نقطه فعال و نقطه سبز در اینستاگرام چیست؟

وقتی دوستانتان در اینستاگرام فعال هستند (به معنای واقعی کلمه، وقتی در همان لحظه در برنامه حضور دارند)، یک نقطه سبز را در کنار تصویر پروفایل آنها مشاهده خواهید کرد. نقطه سبز در نقاط مختلف برنامه، مانند صندوق ورودی دایرکت و لیست دوستان شما هنگام اشتراک گذاری یک پست از طریق فید، قابل مشاهده خواهد بود.

9- آیا اکنون فعال است به این معنی است که آنها در اینستاگرام در حال پیام دادن هستند؟

ویژگی «اکنون فعال است» اینستاگرام فقط به معنای فعال بودن آنها در اینستاگرام است. یعنی آنها برنامه اینستاگرام را بر روی تلفن خود باز کرده اند. یعنی برنامه باز است، فید آنها باز است، چت های آنها قابل دسترسی است، نمایه آنها بصورت آنلاین است. این بدان معنا نیست که آنها با یک یا چند مخاطب در تعامل خواهند بود.

10- آیا می توانید وضعیت فعال خود را در اینستاگرام برای یک نفر خاموش کنید؟

هنگامی که به سمت پایین صفحه در زیر “تنظیمات” بروید، گزینه ای تحت عنوان “وضعیت فعالیت” مشاهده خواهید کرد. با فشار دادن دکمه کشویی می توانید وضعیت فعال بودن و نمایش آخرین بازدید خود را خاموش کنید. در این صفحه آمده است: «اجازه دهید حسابهایی را که دنبال می کنید و هرکسی که به او پیام می دهید، ببینید کی آخرین بار در اینستاگرام فعال بوده اید.

مطالب مرتبط