اخبار فناوری

متوقف شدن بلک بری از عرضه گوشی های هوشمند

blank

متوقف شدن بلک بری از عرضه گوشی های هوشمند

شرکت قدیمی و باسابقه بلک بری که از مدتها پیش به فعالیت در حوزه ساخت گوشی های هوشمند می پردازد، با مشکلات بسیاری در سالهای اخیر روبرو شده است. .چند هفته قبل انتشار گزارش مالی بلک بری، شایعاتی در این خصوص منتشر شد که بلک بری از بازار گوشی های هوشمند خارج می شود که اکنون شاهد به واقعیت پیوستن این شایعه هستیم.

جان چن، مدیر ارشد اجرایی بلک بری اعلام کرده است که این کمپانی توسعه داخلی سخت افزارها و گوشی های هوشمند را متوقف کرده است و فعالیت ساخت آن را به شرکای خود مانند فاکسکان واگذار می کند. با توجه به صحبت چن این باعث میشود تا شرکت کاهش سرمایه خود را جبران کرده و دوباره بتواند به چرخه سرمایه گذاری در سایر زمینه ها بازگردد.
با وجود اینکه اکنون شاهد خروج غول قدیمی دنیای گوشی هوشمند هستیم، اما ابل توجه است که درآمد بدست آمده توسط این شرکت از توسعه و عرضه نرم افزار، نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته است و به بیشترین مقدار ناخالص خود رسیده است. در حقیقت، بلک بری حدود ۴۴ درصد از درآمد ۳۴۴ میلیون دلاری‌اش برای این دوره مالی را از عرضه نرم افزارها بدست آورده که سهم زیادی می باشد. فروش سرویس ها و انجام خدمات مختلف سهم ۲۶ و ۳۰ درصدی در درآمد این شرکت دارند.
جان چن پیشتر گفته بود که درصورت عدم افزایش سود حاصل از ساخت گوشی های هوشمند در طول زمان، تولیدات این کمپانی متوقف خواهد شد که اکنون این اتفاق رخ داده است.

همچنین در صورت برخورد با هر مشکلی در زمینه موبایل و نیاز به تعمیرات موبایل می توانید، با شماره 02167319 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مطالب مرتبط