ترفند شبکه های اجتماعی

لغو ارسال و حذف پیام ارسال شده در تلگرام

لغو ارسال و حذف پیام ارسال شده در تلگرام

در نسخه های جدید تلگرام قابلیتی اضافه شده است که امکان لغو ارسال یا پاک کردن پیام ارسال شده را برای کاربر فراهم می کند. ولی برخی کاربران می خواهند بدانند که چگونه می‌توانند از این قابلیت استفاده نمایند و ارسال پیام‌ های پیشین خود را لغو کنند. در این مقاله قرار است به چگونگی لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ حذف پیام ارسال شده در تلگرام

در تلگرام قابلیت پاک کردن پیام‌ های ارسالی در لیست گفتگوها و همچنین ویرایش آن‌ ها وجود داشت و برای حذف یک پیام کافی بود که انگشت خود را بر روی آن پیام نگه دارید و سپس آیکون سطل آشغال را انتخاب نمایید. در این صورت پیام مورد نظر شما از لیست گفتگوی گوشی شما حذف می گردد، اما مخاطب شما همچنان می تواند پیام را در لیست گفتگوی خود ببیند! به این صورت که شما می ‌توانستید وضعیت پیام ‌های هر مکالمه را در گوشی تان تغییر دهید و پیام‌ های مورد نظر را در دستگاه تان حذف کنید اما نمی توانید به حذف کلی یک پیام ارسال شده در دستگاه مبدا و مقصد بپردازید.

ولی قابلیت جدید تلگرام بدین صورت است که امکان لغو ارسال پیام یا Delete message ارسال شده در تلگرام ایجاد شده است. پس در صورتی که تلگرام 3.16 یا نسخه‌های بالاتر آن (در آینده) را در دستگاه هوشمند خود نصب کنید، می توانید پیام ارسال شده در هر دو دستگاه مبدا و مقصد را حذف کنید. همانطور که می دانید قابلیت لغو ارسال پیام یا Delete message ارسال شده در تلگرام تنها یکی از قابلیت ‌های جدید تلگرام 3.16 محسوب می گردد.

حالا نوبت آن رسیده که به این سوال برسیم که چگونه نسبت به حذف پیام ارسال شده در تلگرام 3.16 اقدام کنیم؟ لغو ارسال پیام یا Delete message ارسال شده در تلگرام 3.16 به سادگی ممکن است. در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی انجام این کار و استفاده از این قابلیت صحبت کنیم.

چگونگی ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام را مطالعه کنید.

حذف پیام ارسال شده

حذف پیام ارسال شده

لغو ارسال یا Delete message ارسال شده در تلگرام

در بالاتر اشاره کردیم که این کار بسیار ساده بوده ونیازی به پروسه ی سختی ندارد برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا اپلیکیشن تلگرام خود را در گوشی به روز رسانی کنید. همانطور که گفته شد این قابلیت یعنی حذف پیام ارسال شده در دستگاه مبدا و مقصد برای اولین بار در تلگرام 3.16 ارائه شده است، بنابراین تلگرام شما باید حداقل از این نسخه بالاتر باشد.
  • در مرحله ی بعد، وارد پنجره گفتگویی شوید که می خواهید، پیام ارسالی خود را در آن حذف کنید.
  • بعد جستجوی پیام، انگشت خود را بر روی پیام مورد نظرتان قرار داده و کمی نگه دارید تا انتخاب گردد. در این حالت یک منو در بخش فوقانی صفحه نمایش داده می ‌شود. در گوشه سمت راست این منو آیکون سطل آشغالی مشخص است. این آیکون را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده،  اگر قرار است پیام مورد نظر هم در دستگاه شما و هم در دستگاه مقصد و پنجره مکالمه مخاطب تان حذف گردد، باید تیک عبارت ارائه شده را بزنید و سپس OK را لمس نمایید. در صورتی که تیک گزینه موجود را نزنید و OK را انتخاب کنید، پیام مورد نظر فقط در پنجره گفتگوی گوشی شما حذف می ‌شود و مخاطب تان همچنان آن پیام را می بیند. پس تیک عبارت موجود را زده و گزینه OK را لمس کنید.
لغو پیام ارسالی در تلگرام

لغو پیام ارسالی در تلگرام

همانطور که مشاهده کردید به همین سادگی با انجام مراحل بالا می توانید نسبت به لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام اقدام نمایید. حتی اگر پیام شما توسط مخاطب مورد نظرتان خوانده شده باشد هم با انجام مراحل فوق می ‌توانید نسبت به حذف آن در هر دو دستگاه اقدام کنید. نکته ی قابل توجه این است که با انجام مراحل فوق امکان Delete message ارسال شده در گروه‌ های تلگرام هم وجود دارد و اگر پیامی را به اشتباه در گروهی به اشتراک گذاشتید، اصلاً جای نگرانی نیست و می توانید به راحتی آن را حذف کنید.

آموزش ویدئویی چگونگی لغو ارسال یا Delete message ارسال شده در تلگرام

blank

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *