اخبار فناوری

آيا قفل تمام دستگاه های iOS قابل باز شدن است؟

قفل تمام دستگاه های iOS قابل باز شدن است؟

سازنده دستگاه نفوذپذیری می گوید که قفل تمام دستگاه های iOS را می توان باز کرد

بسته به سن شما، ممکن است به یاد داشته باشید که زمانی به یکی از مغازه های Verizon می رفتید و یک گوشی با یارانه را بین 99 تا 199 دلار خریداری می کردید، و نماینده فروش از یک دستگاه Cellebrite استفاده می کرد تا مخاطبان شما را به گوشی شما منتقل نماید. این دستگاه ها که برای استخراج داده استفاده می شدند، ظهور تلفن های جدید را به ما نوید می دادند. هنگامی که اپل از اجرای حکم دادگاه فدرال مبنی بر باز کردن قفل گوشی iPhone 5c متعلق به Syed Farook کسی که به San Bernardino در سال 2016 تیر اندازی نمود، سر باز زد، این شرکت اسرائیلی پوشش خبری زیادی را دریافت نمود. این اتفاق باعث شد تا اپل مجبور شود تا یک نسخه مخصوص iOS برای دولت درست کند و این شرکت از این نگران بود که درز اطلاعات  تمام صاحبان iPhone را در خطر هک شدن قرار می دهد. در نهایت، FBI به Cellebrite پول داد تا قفل این گوشی را باز کند و هیچ اطلاعات مفیدی نیز یافت نشد.

شركت هايي كه براي باز كردن قفل آيفون تلاش مي كنند

دستگاه هایی مانند چیزی که شرکت های Cellebrite و GrayShift می سازند، از طریق پورت Lightning به دستگاه های آیفون متصل می شوند تا محدودیت تعداد تلاش برای باز کردن قفل را دور بزنند. اپل فکر کرده بود که با اضافه کردن حالت محدود USB به iOS 12 این نقشه را خراب خواهد نمود. این اتفاق باعث می شود تا گوشی آیفون اگر قفل آن در یک ساعت اخیر باز نشده باشد، از ارتباط با دیگر دستگاه ها خودداری نماید. اما Cellebrite و اپل سعی کردند تا هر کدام دیگری را دور بزنند و حالا نوبت Cellebrite است تا در جایگاه بالا تر قرار داشته باشد. حالا وبسایت Cellebrite عنوان داشته که می تواند استخراج کامل داده ها را از هر دستگاه iOS یا استخراج فیزیکی یا تمامی فایل های سیستم را از هر گونه گوشی سطح بالا اندرویدی انجام دهد.

قفل تمام دستگاه های iOS قابل باز شدن است؟

دستگاه Cellebrite كه در eBay موجود است

Cellebrite در وبسایت خود این محصولات را تا ابزاری، برای اجرای قانون بالا برده است. “داشتن دسترسی به داده اپلیکیشن های دیگر، محتویات چت ها، ایمیل های دانلود شده، محتوای پاک شده از روی گوشی و خیلی چیز های دیگر شانس شما را برای پیدا کردن مدارک جرم افزایش داده و می توانید تا پرونده را بیشتر شفاف سازی نمایید.” این ها چیز هایی هستند که در این وبسایت نوشته شده است. اما، این دستگاه ها برای خرید افراد عادی نیز در دسترس است. زودتر در همین سال، ما به شما نشان دادیم که چقدر راحت است تا یک دستگاه Cellebrite به دست بیاورید. تعداد زیادی از دستگاه های استفاده شده در ماه فوریه در سایت eBay تنها قیمتی به اندازه 100 دلار داشته اند.

Cellebrite می گوید که می تواند تمام iPhone هایی که iOS 7 تا iOS 12.3 را اجرا می کنند، باز نماید

برای آن هایی که فکر می کنند استفاده از دستگاه های Cellebrite مانند دستگاه های شنود کاری متجاوزانه است، سال پیش Jeremy Nazarian رئیس بخش بازار یابی این شرکت گفت که تفاوتی وجود دارد. این مدیر به این نکته اشاره کرد که برای استفاده از دستگاه های Cellebrite نیاز به دسترسی فیزیکی به تلفن همراه مورد نظر می باشد. Nazarian گفت: همانند این نیست که یک نفر در حال گوش کردن به مکالمات آیفون شما یا آیفون من می باشد. هیچ چیز ذاتی در این دستگاه ها وجود ندارد که به معنای سو استفاده باشد.

وبسایت Cellebrite نیز به این نکته اشاره کرد که می تواند تمام دستگاه هایی که سیستم عامل آن ها iOS 7 تا iOS 12.3 باشد، باز نماید. این دستگاه همچنین بر روی گوشی های سطح بالای اندرویدی همانند Galaxy S6 ،Galaxy S7،Galaxy S8 و Galaxy S9 سامسونگ کار می کند.این دستگاه همچنین برخی از گوشی های ساخته Huawei ،LG و  Xiaomi را نیز می تواند باز نماید. اگر دستگاهی وجود داشته باشد که نفوذ به آن بسیار سخت باشد، این شرکت متخصصان قضایی تضمین شده ای دارد که می توانند به مدارک حساس موبایل از طریق قفل های زیاد و رمزنگاری شده و یا دستگاه های آسیب دیده iOS و اندروید با استفاده از تکنولوژی درون آزمایشگاهی خود، دسترسی پیدا کند.

به روزرسانی نسخه عمومی بتا iOS 13 و iPadOS به صورت over-the-air

Cellebrite ممکن است شناخته شده ترین شرکت در این زمینه باشد، اما رقیبی به نام GrayShift دارد. دستگاه نفوذ GrayKey ساخته GrayShift حالت محدود USB اپل را در تابستان سال پیش قبل از این که iOS 12 عرضه شود، شکست داده بود. اما این شرکت کمی در مورد دستگاه ها و متد های خود پنهان کار است. این شرکت از کاربر می خواهد تا قبل از ورود به وبسایت خود، به دنبال موافقت شرکت برود و هنگام ورود به وبسایت به شما می گوید که GrayKey برای همه نیست. ما از شما تقاضا می کنیم تا کمی درباره خود و شرکتتان به ما بگویید.

مطالب مرتبط