اخبار فناوری

به روز رسانی گوگل کروم با قابلیت ذخیره سازی باتری

به روز رسانی گوگل کروم با قابلیت ذخیره سازی باتری

اپلیکیشن گوگل کروم بتا برای اندروید با قابلیت ذخیره سازی باتری به روز رسانی شد

چند روز پیش ما در مورد به روز رسانی مرورگر گوگل کروم برای اندروید به نسخه 75 (75.03770.67) با شما صحبت كرديم. این به روز رسانی شامل یک مدیر رمز ها است که رمز هایی یکتا و قوی درست می کند و همچنین به شما اجازه می دهد تا رمز های ذخیره شده را نگاه کنید. در این به روز رسانی همچنین تنظیمات حالت تاریک با سه وضعیت نیز اضافه شده است. تنظیمات پیش فرض گوگل کروم را تا زمانی که وضعیت ذخیره سازی باتری فعال شود، روشن نگه می دارد. حالت روشن از نوشته های سیاه رنگ با پیش زمینه سفید رنگ بدون توجه به وصعیت ذخیره سازی باتری، استفاده می نماید و حالت تاریک از نوشته های سفید در پیش زمینه مشکی استفاده می نماید.

بر طبق بلاگ Chromium (از طریق Android Police)، حالا یک به روز رسانی جدید برای نسخه بتا مرورگر کروم برای اندروید موجود است. این به روز رسانی گوگل کروم را به نسخه 76 (76.0.3809.21 اگر بخواهیم دقیق باشیم) می برد و شامل “بارگزاری تنبل” در بعضی از وب سایت ها می باشد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که برخی از بخش های وبسایت تا زمانی که شما صفحه کروم را به آن قسمت نبرید، بارگزاری نمی شوند. اگر می خواهید مثال خوبی در این مورد ببینید، اپلیکیشن NewYorkTimes.com را در کروم باز کرده و وضعیت را به حالت دسکتاپ تغییر دهید. شما متوجه خواهید شد که عکس هایی که در پایین صفحه قرار دارند تا زمانی که شما تا آن بخش از وب سایت اسکرول نکنید، بارگزاری نمی شوند. گوگل می گوید: اگر پنجره نمایش تا به فاصله مشخصی از محتوای مورد نظر نرسد، آن بخش بارگزاری نخواهد شد. این فاصله بستگی به فاکتورهایی از قبیل سرعت اینترنت دارد و به طوری تنظیم می شود که تا زمانی که محتوای مورد نظر در پنجره نمایش قرار گرفت، بارگزاری آن تمام شده باشد.

دستیار گوگل می تواند به زودی چهره جدیدی داشته باشد

گوگل می گوید که این تکنیک باعث صرفه جویی در اینترنت می شود زیرا تا موقعی که کاربر به محتوای مورد نظر نرسیده است، عکس ها بارگزاری نخواهند شد. المان هایی که بارگزاری می شوند اما هیچ گاه توسط کاربر مشاهده نمی شوند باعث اتلاف باتری و منابع سیستم و زمان پردازش هستند. هنگامی که یک عکس بارگزاری می شود، تا زمانی که سایت بسته شود، بارگزاری شده باقی خواهد ماند.

قابلیت های جدید دیگری نیز در این به روز رساني وجود دارند. یک قابلیت سایت را اگر در حالت تاریک موجود باشد، بارگزاری خواهد کرد، البته به شرطی که حالت تاریک مرورگر نیز فعال باشد. همچنین در بالا سمت راست مرورگر گوگل کروم نیز عکس حساب کاربری شما در یک دایره نشان داده می شود.

مطالب مرتبط