ترفند اندروید

قرار دادن رمز عبور در گوشی های اندروید

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده نکند. به عبارت بهتر گوشی‌ های هوشمند رازدار  بسیاری از اطلاعات خصوصی مانند تصاویر، انواع فیلم‌های خانوادگی، پیامک‌ها و یا حتی رمز عبور بسیاری از سرویس‌های بانکی ما هستند.  اما از آن‌جایی که هر لحظه امکان دسترسی افراد سودجو به این اطلاعات محرمانه وجود دارد بنابراین باید به صورت کاملا منطقی و صحیح از آن‌ها محافظت کنیم.

برخی از کاربران از انواع نرم‌افزارهای مختلف برای این منظور استفاده می‌کنند اما یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که اغلب کاربران پس از خرید تلفن همراه خود از آن استفاده می‌کنند، قرار دادن یک رمز عبور بر روی آن است. تعیین رمز عبور یک حرکت بسیار مهم در تمامی دستگاه‌های هوشمند است که هر کاربری باید برای حفظ امنیت اطلاعت خود از آن استفاده کند.

تلفن‌‌های همراه هوشمند امروزی روش‌های متعددی را برای تعیین یک رمز عبور قابل اطمینان به کاربرادن خود ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع الگوها، پسوردهای عددی، اثر انگشت، شناسایی چهره، پین، قفل هوشمند و…. اشاره کرد. در ادامه این مطلب نحوه تعیین رمز عبور برای دستگاه‌های اندرویدی را ارائه خواهیم داد.

اولین کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که به منوی تنظیمات بروید. شما می‌توانید به دو طریق به این منو دسترسی داشته باشید:

روش اول؛ نوار اعلان گوشی را به پایین بکشید و آیکونی که شبیه چرخ‌دنده است را انتخاب کنید.

روش دوم؛ از طریق منوی اصلی تلفن همراه به این بخش دسترسی پیدا کنید.

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

در منوی تنظیمات، به قسمت Personal رفته و گزینه Security را انتخاب کنید.

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

اولین گزینه‌ای که احتمالا در منوی ارائه شده باید برای شما نمایش داده شود Screen lock است؛ آن را انتخاب کنید.

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

با انتخاب این گزینه چند منو در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل:

None: با انتخاب این گزینه شما هیچ قفلی را برای صفحه نمایش تلفن همراه خود تعیین نکرده‌اید و این اصلا انتخاب خوبی نیست.

Swipe: این گزینه چندان امن نیست و فقط کشیدن صفحه نمایش به یک سمت، قفل آن را باز می‌کند.

Pattern: با انتخاب این گزینه یک الگوی تصویری را برای صفحه نمایش خود تعیین می‌کنید.

PIN: اگر این گزینه را انتخاب کنید باید یک کد چند رقمی را برای تلفن همراه خود تعیین کنید.

Password: این گزینه یک روش بسیار امن برای محافظت از اطلاعات تلفن همراه است و اگر هوشمندانه آن را انتخاب کنید، باز کردن قفل دستگاه بسیار دشوار است.

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

قرار دادن رمز عبور درگوشی های اندروید

روی یکی از مواردی که می‌خواهید از آن استفاده کنید ضربه بزنید و از طریق دستورالعمل‌ها آن را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که هر یک از این گزینه‌ها جوانب مثبت و منفی خود را دارند. به عنوان مثال، گزینه‌ای مانند الگو به راحتی قابل تشخیص است چراکه آثار انگشت بر روی صفحه نمایش باقی می‌ماند؛ مگر این‌که از به صورت مداوم یک پاک‌کننده برای محو کردن اثر انگشت استفاده کنید.

از سوی دیگر، یک پین از لحاظ تئوری قوی‌تر از یک رمز عبور است، مگر این‌که در رمز عبور از ترکیب کلمات و اعداد استفاده کنیم.

در هرصورت انتخاب یکی از گزینه‌های بالا بهتر از این است که هیچ دیوار امنیتی برای دستگاه خود نداشته باشید. لازم است بدانید، استفاده از یک شیوه امن برای قفل کردن دستگاه یک اقدام ضروری است که کاربران باید در اولین فرصت آن را انجام دهند چراکه بحث امنیت طلاعات محرمانه در میان است.

خوشبختانه نسخه‌های جدیدتر اندروید از قابلیت قفل هوشمند یا همان Smart Lock بهره‌مند شده‌اند که با استفاده از آن دیگرنیازی به الگو یا پسورد برای باز کردن قفل تلفن همراه خود ندارید و وقتی در خانه، ماشین یا هر جای دیگری هستید، به راحتی می‌توانید قفل دستگاه خود را باز کنید.

شما نیز متوانید جهت کسب اطلاعات در زمینه باز کردن رمز عبور صفحه گوشی اندروید به پست “روش های باز کردن قفل صفحه اندروید” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط