ترفند شبکه های اجتماعی

حذف تیک دوم در ارسال پیام روی تلگرام

blank

تلگرام این روزها به جنجالی‌ترین پیام‌رسان در سطح جهان تبدیل شده است. این پیام‌ رسان امنیت کاربران خود را مهم‌ترین اولویت قرار داده است و تا امروز در مقابل هیچ قدرت سیاسی از موضع خود عقب‌نشینی نکرده است. این جنجال و چارچوب اخلاقی سفت و سخت پاول دروف که صاحب و مدیرعامل این اپلیکیشن است، توجه کسانی را که تا پیش از این از تلگرام استفاده نکرده بودند به خود جلب کرده است؛  البته کاربران ایرانی چند سالی است که به صورت گسترده از تلگرام استفاده می‌کنند و فعلا دست از استفاده از آن برنداشته‌اند! در این مقاله قصد داریم روشی ارائه دهیم که با استفاده از آن می توانید بدون روشن شدن تیک دوم در تلگرام پیام‌ها را بخوانید. با کوک موبایل همراه باشید.

 یکی از ویژگی‌های این برنامه که همه با آن آشنا هستیم، گزینۀ تیک دوم در پیام‌های ارسالی است که نشان‌دهندۀ دیده و خوانده شدن آن توسط شخص گیرنده است؛ اما گاهی تمایل داریم فرستندۀ پیام متوجه نشود که ما پیام را خوانده‌ایم. یکی از دلایل این موضوع آن است که گاهی لازم است چند ساعت بعد به پیام پاسخ بدهیم و اگر فرستنده بفهمد همان لحظه پیغام را دریافت کرده‌ایم و جواب نداده‌ایم، ممکن است ناراحت ‌شود!

  در این آموزش به شما یاد می‌دهیم که چطور بدون اینکه شخص مقابل متوجه شود، پیام‌ها را بخوانید و هر زمان تمایل داشتید به آن‌ها پاسخ بدهید… یا اصلا ً جوابی ندهید!

همچنین بخوانید: نحوه ی خواندن پیام بدون سین شدن تیک دوم در تلگرام

  • گام اول: وارد قسمت تنظیمات یا Settings تلگرام خود شوید.

 

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

  • گام دوم:  برنامۀ تلگرام را باز کنید. روی گزینۀ سه خط بالا سمت چپ بزنید تا فهرست باز شود. از آنجا روی گزینۀ تنظیمات یا Settings ضربه بزنید و وارد آن بخش بشوید.
  • گام سوم: سپس وارد بخش Notifications and Sounds بشوید.
  • گام چهارم: در منوی Settings کمی پایین بیایید  و Notifications and Settings را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا باز شود. در این بخش به تنظیمات اعلانیه‌ها و نوتیفیکیشن‌های تلگرام دسترسی دارید.
فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

 

  • گام پنجم: روی گزینۀ Popup Notifications ضربه بزنید.
  • گام ششم: پس از ضربه زدن روی این گزینه، فهرستی با چهار گزینه پیش روی شما باز می‌شود.
فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

زمانی که شما این بخش را فعال می‌کنید هنگامی که در حال کار کردن با برنامه‌های دیگر گوشی موبایل یا تبلت خود هستید، اگر پیام جدید برای شما ارسال شود یک پنجره در وسط گوشی یا تبلت شما باز شده و پیام را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد. اگر چند پیام ارسال شود می‌توانید با ورق زدن صفحۀ پیام، همۀ آنها را بخوانید. این گزینه شامل چهار بخش است.

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

فعال کردن حالت Unseen برای تلگرام

  • حالت No Popup

این حالت عادی و پیش‌فرض تلگرام است و اگر آن را تغییر نداده باشید، فعال است. این گزینه به این معناست که هیچ پنجره‌ای برای نمایش پیام خارج از محیط تلگرام باز نمی‌شود. برای خواندن پیام‌های جدید باید اپلیکیشن و صفحه گفتگوی شخص فرستندۀ پیام را باز کنید و تیک دوم هم روشن می‌شود!

  • حالت Only When Screen On

اگر این حالت را فعال کنید فقط زمانی که صفحۀ گوشی یا تبلت شما روشن است و در حال کار با آن هستید پنجرۀ پیام جدید باز می‌شود. می‌توانید پیام را در حال اجرای هر برنامۀ دیگری بخوانید بدون آنکه تیک دوم زده شود.

 

  • حالت Only When Screen Off

  این حالت همان‌طور که از اسم آن معلوم است، فقط زمانی پنجره پیام را باز می‌کند که صفحۀ گوشی خاموش باشد و در حال کار کردن با آن نباشید. به این صورت که صفحۀ گوشی خودش روشن می‌شود و پیام را نشان می‌دهد. البته صفحه فقط چند لحظه روشن می‌ماند و پس از آن باید با وارد کردن رمز گوشی صفحه را باز کرده و پیام را بخوانید. کماکان تا زمانی که خود تلگرام و صفحۀ گفتگوی شخص ارسال کننده را باز نکرده‌اید، تیک دوم نمی‌خورد.

  •  حالت Always Show Popup

این گزینه مجموع دو مورد بالاست. یعنی چه صفحۀ گوشی روشن باشد و در حال کار کردن با آن باشید و چه صفحه خاموش باشد، پنجرۀ پیام باز شده و نمایش داده می‌شود.

نکته‌:

  1.  این روش فقط زمانی کار می‌کند که شما در محیط خود تلگرام نباشید.

  2. شما پیام‌های صوتی، تصویری و ویدئویی را نمی‌توانید از طریق این پنجره‌ها ببینید یا بشنوید و باید حتماً آن را به صورت عادی باز کنید.

  3. اگر روی صفحۀ پیام ضربه بزنید، صفحۀ اصلی آن در اپلیکیشن تلگرام باز می‌شود.

 

مطالب مرتبط