ترفند آیفون

غیر فعال کردن روشن شدن نمایشگر آیفون

blank

چگونه قابلیت بیدار شدن خودکار نمایشگر را در ios10 غیر فعال کنیم؟

خوشبختانه کابران آیفون از سیستم عامل جدید ios10 رضایت زیادی دارند، اما این نسخه جدید همانند سایر نسخه‌ها از نقص‌هایی نیز برخوردار است؛ مانند داغ شدن، مشکلات وای فای، کند شدن و هنگ کردن مداوم؛ البته هیچ سیستم عاملی نیست که بدون مشکل باشد و انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی این مشکلات دیده نشوند.

قابلیت روشن خودکار نمایشگر صفحه قفل

در این بخش به قابلیت جدید (Raise to Wake)، روشن شدن شدن خودکار صفحه نمایش، که به تازگی شرکت اپل به سیستم عامل IOS10 افزوده است خواهیم پرداخت. این قابلیت فعلا  فقط در آیفون‌هایی از قبیل آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس، آیفون  SE و آیفون ۷ عمل خواهد کرد.

( iPhone SE، iPhone 6s & iPhone 6s Plus، iPhone 7 & iPhone 7 Plus)

قابلیت روشن شدن خودکار صفحه نمایش که پیش از این نیز در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید با عنوان Ambient Display یا عناوین دیگر مشاهده شده است، از پردازنده‌ی M9 استفاده می‌کند، تا تشخیص دهد دستگاه تلفن هوشمند ایستاده است یا خیر….

ویژگی جدید ios10، که در گوشی‌های اندرویدی نیز مدتی مشاهده شده بود؛ باعث می‌شود، هر زمانی که گوشی خود را برمی‌دارید، نمایشگر دستگاه به طور خودکار روشن شده و صفحه نمایشگر قفل گوشی، همه‌ی اعلانیه‌ها و نوتیفیکیشن‌های احتمالی موجود را نمایش خواهد داد. این ویژگی ممکن است برای بعضی آزار دهنده باشد، دلایل زیادی برای محبوب نبودن این ویژگی وجود دارد، مثلا اگر کاربران فقط بخواهند گوشی خود را از روی میز جا به جا کنند صفحه  نمایشگر با تمام اطلاعات روشن خواهد شد. در نتیجه برخی افراد تمایل دارند که این قابلیت را روی صفحه نمایشگر خود غیر فعال کنند، این کار بسیار ساده و راحت است.

برای غیر فعال کردن این قابلیت دستور العمل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول

برای غیر فعال کردن، طبق مسیر زیر عمل کنید.

Settings  > Display & Brightness > Enable Raise to Wake

برای انجام هر تغییری ابتدا باید به بخش تنظیمات Settings بروید، و از آنجا به بخش Display & Brightness مراجعه کنید.

tanzimat iphone

مرحله دوم:

پس از آن، گزینه‌ی جدید مربوط به Raise to Wake را مشاهده خواهید کرد. اگر کاربر آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و نسخه‌های قدیمی‌تر هستید، نمی‌توانید گزینه نام برده را مشاهده کنید. ( در حالت پیش فرض این گزینه روشن است) شما بایستی این گزینه را با سوییچ کردن خاموش کنید. وقتی که این گزینه را خاموش کنید، رنگ سبز آن نیز خاموش و سفید می‌شود.

iphone

iphone

چنانچه زمانی تمایل به استفاده دوباره از این قابلیت داشتید به راحتی می‌توانید با روشن کردن  Raise to Wake از این ویژگی بهره ببرید.

مطالب مرتبط