ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ساخت آی دی و اضافه کردن در تلگرام

blank

نحوه ساخت آی دی و اضافه کردن در تلگرام به صورت گام به گام در این مقاله بررسی می شود.

این روزها پیام‌رسان تلگرام به یک اپلیکیشن پرطرفدار در میان کاربران ایرانی تبدیل شده است. درست است که اعمال فیلترینگ بر روی این پیام‌رسان محدودیت‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده است اما هنوز هم هستند افرادی که کماکان تلگرام اولین انتخاب آن‌ها برای رد و بدل کردن تصاویر، پیام و … است.یکی از مزایای جالب تلگرام، امکان برقراری ارتباط با افرادی است که در لیست مخاطبین شما قرار ندارند و به شماره تلفن همراه آن‌ها دسترسی ندارید. در این‌گونه موارد کافی است آیدی تلگرام مخاطب موردنظر را بدانید تا به راحتی بتوانید برای او پیامی را ارسال کنید.

این قابلیت در حالت معکوس نیز قابل استفاده است؛ یعنی در مواقعی که تمایل ندارید شماره همراه خود را به کسی بدهید، به راحتی می‌توانید از آیدی تلگرام خود برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

آیدی تلگرام چه کاربردی دارد؟

آیدی تلگرام یا همان نام کاربری (username) در واقع قابلیتی است که در آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به ارائه و یا دانستن شماره تلفن همراه فرد مقابل، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عبارت بهتر با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به در اختیار قرار دادن شماره تلفن همراه به دیگران به منظور برقرای ارتباط نیست و این همان قابلیتی است که تلگرام را از سایر اپلیکیشن‌های مشابه متمایز کرده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چگونه می‌توان یک کاربر را با استفاده از آیدی تلگرام به لیست مخاطبین اضافه کرد؟ و یا این‌که چگونه می‌توانید در تلگرام برای خود یک آی‌دی بسازید؟

نحوه ساخت آی دی و اضافه کردن در تلگرام

پاسخ این سوالات بسیار ساده است؛ در ادامه این مطلب نحوه انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

روش اول؛ نحوه اد کردن با آیدی تلگرام از طریق کادر جستجو

همان‌طور که می‌دانید اصطلاح اد کردن در زمانی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید فردی را به لیست مخاطبان خود اضافه کنید. برای این منظور سه روش کلی وجود دارد که البته یکی از آن‌ها (اد کردن با استفاده از صفحه چت خصوصی) تا حدودی ناامن است؛ کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

قبل از هر چیز لازم است نام کاربری یا همان Username طرف مقابل را در اختیار داشته باشید. اگر به آن دسترسی دارید پس تامل نکنید و نرم‌افزار تلگرام را اجرا کنید.

برای شروع باید از سمت راست و قسمت بالای صفحه برنامه، آیکون جستجو که به شکل یک ذره‌بین است را لمس کنید.

نحوه ساخت آی دی و اضافه کردن در تلگرام

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

در این مرحله باید در کادر نمایش داده شده آی‌دی فرد مورد نظر را تایپ کنید اگر چند لحظه تامل کنید عکس پروفایل فرد موردنظر برای شما نمایش داده می‌شود؛ کافی است آن را انتخاب کرده و سپس گفتگوی خود را با او شروع کنید.

روش دوم؛ استفاده از صفحه چت خصوصی برای اد کردن با آیدی تلگرام

ممکن است شما نتوانید از طریق جست‌وجو مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید. در این حالت کافی است یک صفحه چت خصوصی با یکی از مخاطبان خود را باز کرده و علامت @ را تایپ کنید و در نهایت آی‌دی فرد موردنظر را تایپ کنید.

پس از ارسال پیام به رنگ آبی نمایش داده می‌شود وقتی روی آن ضربه بزنید به راحتی به پروفایل فرد موردنظر دسترسی خواهید داشت.

اگر از این روش استفاده می‌کنید باید بدانید فردی که چت خصوصی را با آن آغاز کرده‌اید نیز به پروفایل مخاطبی که شما در جستجوی آن بودید دسترسی خواهد داشت.

روش سوم؛ نحوه اد کردن با آی‌دی تلگرام با استفاده از مرورگر اینترنتی

برای این منظور باید همانند دو مرحله قبل،آیدی تلگرام فرد موردنظر را در اختیار داشته باشید تا بتوانید آن را به راحتی اد کنید.

برای شروع باید مرورگر اینترنتی دلخواه خود را باز کرده و سپس به آدرس telegram.me/id مراجعه کنید.

به جای id در آدرس بالا باید مطابق تصویر زیر، آی‌دی فرد مورد نظر که قصد دارید به لیست خود اضافه کنید را وارد نمایید.

به عنوان مثال telegram.me/ kookmobile

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

پس از این‌که آی‌دی فرد موردنظر را وارد کردید، باید گزینه جستجو را لمس کنید. با انجام این کار بعد از چند لحظه صفحه چت فرد مورد نظر برای شما اضافه شده است که به راحتی می‌توانید با او گفتگو کنید.

جالب است بدانید این روش دارای امنیت بسیار بالایی است.

حال که با نحوه اد کردن با آی‌دی تلگرام آشنا شدید؛ در ادامه قصد داریم به چگونگی ساخت آی‌دی تلگرام نیز بپردازیم؛ پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را نیز از دست ندهید.

چگونه می‌توان یک آیدی تلگرام ساخت؟

ساخت آیدی تلگرام بسار ساده است؛ برای شروع کافی است روی دکمه همبرگری (سه خط) در بالا و سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا به قسمت پروفایل تلگرام منتقل شوید. در صفحه نمایش داده شده باید گزینه تنظیمات (setting) را انتخاب کنید.

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

روی نام کاربری ضربه بزنید و آی‌دی مورد نظر خود را وارد کنید.

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

ساخت ایدی و اد کردن با ایدی تلگرام

توجه داشته باشید که این آی‌دی نباید تکراری باشد و توسط کاربر دیگری انتخاب شده باشد. برای ایجاد آی‌دی می‌توانید از اعداد ۰ تا ۹ و همچنین حروف A تا Z لاتین برای استفاده کنید. در نهایت پس از تایید آی‌دی باید تیک بالای صفخه را بزنید. کار شما تمام است؛ حال می‌توانید از آی‌دی تلگرام خود به راحتی استفاده کنید.

چند نکته در ارتباط با ساخت آی‌دی تلگرام:

اول‌این‌که؛ به یاد داشته باشید که شما تنها مجاز به استفاده از حروف a تا z و از اعداد 0 تا 9 برای آی‌دی تلگرام خود هستید و نمی‌توانید از سایر علامت‌ها مانند ”   _ , /* *&%$#@^ ” استفاده کنید.

علاوه‌بر این؛ شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از ترکیبی از حروف و اعداد برای ساخت آی‌دی تلگرام خود استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که آی‌دی تلگرام باید بیشتر از 5 کاراکتر داشته باشد بنابراین اگر عبارت تایپی شما کمتر از 5 کاراکتر باشد، عبارت قرمز رنگ “A username must have at least 5 characters” برای شما نمایش داده می‌شود که به این معناست که  یوزرنیم حداقل باید دارای 5 کاراکتر باشد.

توجه داشته باشید، در صورتی که شخص دیگری آی‌دی تایپ شده توسط شما را استفاده کرده باشد، عبارت “Sorry, this username is already taken” برای شما نمایش داده می‌شود که به معنای ثبت نام کاربری موردنظر توسط شخص دیگر است.

در نهایت اگر آی‌دی شما قبلا توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد یک عبارت سبز رنگ با مضمون “Your Username is available” برای شما نمایش داده می‌شود که به معنای تایید آی‌دی پیشنهادی شما است.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط